דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך קצר ולעניין של גידול הידרופוני 

מאת    [ 06/06/2017 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 4430 פעמים ]

השאלה שבטח מנקרת בראש חלקכם (לפחות החקלאים החובבים והמתחילים שטרם נתקלו בקונספט), היא מה זה בעצם גידול הידרופוני? מה משמעות המושג ואיך למעשה זה שונה מכל מה שהכרנו ועשינו עד היום?

אז לפני הכל, נתחיל בפשטות עם הפירוש המילולי של הידרו שכולכם ככל הנראה מכירים כבר - הידרו משמעם מים. לפיכך גידול הידרופוני הינו גידול של צמחיה המבוסס על מים, ולא בקטע של השקיה כמו שאתם מכירים, כי אז כמובן שהכל מבוסס על המים.

כולנו יודעים שבלתי אפשרי לחיות ללא מים ושזה המנוע לקיום ולהמשכיות וחיוני בכל תהליך של חיים באשר הם. הגידול ההידרופוני הוא בעצם סוג של מערכת אקולוגית מיניאטורית המושתתת על מים ותמיסות מזון נוזליות המוחדרות למשטחים שונים ומגוונים העשויים שלל חומרים שניתן לעבוד איתם. מצעי הגידול לרוב עשויים מחומרים "נושמים" השונים מהאדמה המסורתית שרובנו מכירים, וקל לעבוד איתם מכמה סיבות.

המשטחים השונים יכולים להיות עשויים מחול, פרלייט, צמר סלעים, אבני טוף, תמיסות מזון למיניהן ועוד מגוון של חומרים המאפשרים יציבות בתוך המערכת האקולוגי הממוזערת שאנחנו בונים על מנת לקיים את תנאי הגידול ההידרופוני המדובר. בשורה התחתונה, אין צורך באדמה, אלא במשטחים מיוחדים אשר מוזנים במים ותמיסות דשן מיוחדות והמאפשרות מדידה ומעקב.

נתחיל רגע מהסוף - למה זה טוב? מה נותן הגידול ההידרופוני ומה יתרונותיו על פני גידול מסורתי באדמה? ובכן יש לשאלה הזו לא מעט תשובות, מה שכבר מקדם אותנו לעבר המסקנה שזה לפחות משהו ששווה לנסות. אז בתור התחלה, אפשר לדבר על הפן העיצובי. הכלים של הגידול ההידרופוני, המשטחים השונים וגם דרך התחזוק של כל הדבר, מאפשרים מרווח תמרון עיצובי גדול יותר. המשטחים והכלים באים במגוון צורות מעניינות, יכולים להיתלות במגוון מקומות ופוזיציות ולהתאים לרצפות פרקט וחללים מסוגים שונים, ואין אדמה בוצית שעלולה להתפזר וללכלך מסביב.

בנוסף לכך, הגידול ההידרופוני מקל מאוד על החיים ואת עבודת הגינון הביתית. יש אפשרות להיות במעקב תמידי ומדויק ולדעת בדיוק מה מצב הצמח וכמה מים הוא שתה וכמה עוד צריך. תמו ימי ההימורים והניחושים, עם הגידול ההידרופוני ניתן להגדיר ולהתאים מראש את תנאי המחיה האידאלים לצמח ולהיות בבקרה תמידית לגבי התפתחותו.

בנוסף, מאפיין יחודי נוסף שיש לצמחיה מבוססת גידול הידרופוני, היא היכולת לטהר את האויר ממני רעלים או כימיקלים או זיהום הקיים בו, מה שגם נותן לו ליתרון בריאותי נהדר. אחרי כל היתרונות הללו, נותר רק לאשר שזה גם נראה נפלא בסך הכל ושאפילו שלעתים הצמחיה גדלה במשטחים קטנים יחסית, יש להם עדיין יכולת מופלאה לגדול, לצמוח ולהתפתח בצורה יפה ורחבה מאוד ביחס לגודל המיכלים שבהם גדלים. כך שבעצם אנחנו מקבלים גם נוף נהדר בתוך הבית, טיהור אויר, הקלה בעבודה ובקרה על איכות הצמח וגם פתרון עיצובי די מרשים. שווה לא?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב