דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חידושים בתחום הטיפול הטבעי בפיברומיאלגיה 

מאת    [ 28/05/2017 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 3991 פעמים ]

הטיפול הטבעי ההוליסטי בפיברומיאלגיה מזמן מפעם לפעם תקוות חדשות לחולות (וחולים) בזכות מחקרים חדשים מתחום התזונה וצמחי המרפא.

 

פיברומיאלגיה וגלוטן

מחקרים קליניים מציגים מסקנות מפתיעות: אם תסלקו כל מה שמכיל גלוטן ממזונכם, יש סיכוי גדול שתרגישו הרבה יותר טוב. זאת, בעיקר אם אתן סובלות גם מתסמונת המעי הרגיז השכיחה מאד בקרב חולות (בעיקר) וחולים בפיברומיאלגיה.

הגלוטן לפי אותם מחקרים הוא טריגר להתפתחות תהליכים דלקתיים במערכת העיכול ומגביר את הרגישות של מערכת העצבים המרכזית שאחראית להתפתחות פיברומיאלגיה. נשים שהשתתפו במחקר סיפרו, כי עוד לפני שאובחנו כסובלות מהתסמונת, הן התלוננו במשך זמן רב שוב ושוב על בעיות בתפקוד של מערכת העיכול. ככל הנראה מהרגישות שפיתחו למזונות המכילים גלוטן.

גם מחסור כרוני בויטמיני B, C  ו-D ובמגנזיום מחמיר כאב והפרעות בשינה בקרב חולות בפיברומיאלגיה. חוקרים שבדקו את הקשר בין מחסור בוויטמין D, לבין כאב ותשישות, קובעים, כי חולות (וחולים) בתסמונת הסובלים מכאב כרוני, עשויים להפיק תועלת מנטילת תוסף של וויטמין D, אם הם סובלים מרמות נמוכות שלו בדם.

 

צמחי מרפא – התקווה החדשה של חולי פיברומיאלגיה 

 

לצד העיסוק במציאת טיפול תרופתי קונבנציונלי יעיל לפיברומיאלגיה, מגלה המדע המודרני את נפלאות צמחי המרפא לטיפול במחלה. מתברר, כי לא מעט צמחים מצליחים להקל על רבים מתסמיני המחלה ובהם: כאבים מפושטים של המפרקים והשרירים, כאב בצוואר ובשכמות, תשישות כרונית, תפקוד לקוי של מערכת העיכול, כאבי ראש, הפרעות בשינה, חרדה ודיכאון.

בהשוואה לתרופות הקונבנציונליות, לצמחי המרפא כמעט שאין תופעות לוואי (בתנאי שהמינון והוראות השימוש בהם ניתנו על ידי מטפל מוסמך) והם גם לא גורמים לתלות. חלקם פועלים מהר יחסית, אחרים קצת יותר לאט, אך בהתאמה נכונה של הצמחים לתסמינים, הם נותנים תוצאות טובות.

רפואת הצמחים מסווגת את צמחי המרפא על פי מנגנוני הפעולה שלהם.

לטיפול בפיברומיאלגיה מתאימים צמחים מהקבוצות הבאות:

אדפטוגנים: צמחים אשר משפרים ומגבירים את הסיבולת של הגוף ומפחיתים מצבי מתח ותשישות. לא לכל הצמחים האדפטוגנים "אנרגיה" ואינדיקציות אחידות ועל כן יש להתאים אותן לכל מטופלת או מטופל באופן אישי.

למשפחה זו שייכים מיני הג'ינסנג (ג'ינסנג סיבירי, ג'ינסנג קוריאני וגי'נסנג אמריקני), פטריות כוח יפניות (שיטאקה, מייטקה, קודונופסיס, ריישי), רודיולה וויתאניה.

סדטיבים – צמחים אשר מרגיעים עם מערכת העצבים ומשפיעים לטובה על השינה. למשפחה זו שייכים ולריאנה, קמומיל, פסיפלורה, היפריקום (פרע מחורר), ורבנה ולבנדר.

צמחים משככי כאב – לא כל הצמחים משככי הכאב מתאימים לכל סוגי הכאב. חלקם מתאימים לשיכוך כאבי שרירים ומפרקים ואחרים לכאבים שמקורם במערכת העצבים. למשפחה זו שייכים אכיליאה, מנטה, פאוניה (אדמונית), היפריקום, ערבה לבנה ולבונה.

פרוביוטיקה וצמחי מרפא המפחיתים גזים ונפיחות כמו שומר, ג'ינג'ר וקמומיל עשויים לשפר את תפקוד מערכת העיכול אצל חולים וחולות בפיברומיאלגיה.

מנהלת ובעלת הקליניקה "בדרך הטבע" לרפואה טבעית ומייצרת מוצרי רוקחות טבעית תחת שם המותג "מימוזה". מטפלת בפיברומיאלגיה, תסמונת סיוגרן, סרקואידוזיס, הליקובקטר פילורי, פסוריאזיס בעזרת תזונה טבעית, צמחי מרפא ותוספי תזונה.

ליצירת קשר טלפוני :03-5279698 או  050-6306357 או דרך צור קשר באתר האינטרנט: 


http://www.bederech-hateva.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב