דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול טבעי בבעיות במערכת העיכול 

מאת    [ 15/03/2017 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2992 פעמים ]

טיפול טבעי בבעיות במערכת העיכול

ראשית חשוב לציין כי רוב הבעיות הקיימות במערכת העיכול נגרמות בגלל חוסר איזון בין גוף לנפש. הבעיות הנפוצות ביותר במערכת עיכול הן: צרבות, דלקת במערכת העיכול, אולקוס, אליקובקטר, רפלוקס, עצירות, שלשולים וקנדידה (פטריה).

בטיפול טבעי מטפלים בשורש הבעיה במערכת העיכול, כלומר בכל בעיה במערכת העיכול מטפלים בשתי מישורים הן במישור הגופני והן במישור הנפשי. במידה ומטפלים רק בחלק גופני יתכן ונראה שיפור אך לא ריפוי הבעיה, אפילו לא באופן חלקי.

החלק הרגשי הוא גורם משמעותי בבעיות במערכת העיכול הפרשות של אנזימים, הורמונים וחומרים נוספים מושפעים מהמצב הרגשי. כל איבר במערכת העיכול קשור לרגש אחר ומשפיע על האיבר המסוים במערכת העיכול בצורה שלילית ובאופן שמחליש אותו. דוגמה הכבד וכיס המרה קשור לרגש של כעס וקינאה ולכן כשהאדם כועס ומקנא הכבד וכיס המרה נחלשים. לבלב קשור לרגש של דיכאון, קיבה לרגש של מתח פנימי ולדאגת יתר. על כן, כשהאדם מצוי בדיכאון הלבלב נחלש וכשהאדם חש בדאגת יתר ומתח הדבר משפיע על קיבתו.

שינויים הורמונאליים משפעים גם על הקיבה. שינויים הורמונאליים בגיל ההתבגרות, שינויים הורמונאליים בגיל המעבר, בזמן מחזור אצל האישה ובזמן הריון גורמים לשינויים רגשיים ושינויים גופניים באיברים במערכת העיכול וגורמים לתופעות מוכרות: בחילות, הקאות, חוסר תאבון או עודף תאבון. הן טראומות נפשיות קשות עלולות לגרום לנזקים בתפקוד האיברים במערכת העיכול. גנטיקה גם היא משפיעה על מערכת העיכול - ניתן לראות מספר רב של משפחות עם בעיות דומות במערכת העיכול.

חשוב לגלות את רמת המתח שבו נמצא החולה ולפיו לתת לו הרכבים טבעיים לטיפול במצבו הגופני. לאחר מכן, יש להעניק לו תמיכה ועזרה על מנת שיוכל להתגבר על הבעיה הפסיכולוגית, לשם כך, יש להיעזר בטכניקות הרפיה שונות כדי לעזור לו. טכניקות הרפיה מומלצות הן נשימות סרעפתיות ,ביופדבק ,דימיון מודרך ,מדיטציה.

חשוב לעזור למטופל לסדר תפריט מזון מאוזן אישי. תפריט שיהיה כלול בו מזונות מומלצים ואסורים ואף שעות שמומלץ בהן לאכול. כאשר קיים בעיה במערכת העיכול מומלץ להימנע משתייה חריפה, אוכל מעובד, אוכל מטוגן, צבע מאכל וחומר משמר. כמו כן, יש להקפיד לשתות מים לפני ארוחה ולא בזמן האוכל. בזמן הארוחה יש להיות מרוכז רק באוכל ולא לדבר בטלפון או לשמוע דברים שמרגיזים את האדם או שגורמים לו למתח נפשי. יש לציין כי פעילות גופנית מומלצת במיוחד היא הליכה יומית במשך כ- 30 דקות.

טיפולים טבעיים נוספים מומלצים הם: הומיאופתיה, צמחי מרפא, נטורופתיה ודיקור. לשם כך, לכל מטופל יש להתאים הטיפול המתאים לו ביותר. חשוב לבדוק חסרים או עודפים של מינרלים ויטמינים ומתכות. במידה של חוסר חייבים להוסיף תוספי מזון שונים לפי הבעיה. בדיקות ברפואה טבעית המומלצים הן: בדיקת קשתית עין, בדיקה דופק, בדיקה ציפורניים, בדיקות אלרגיות, בדיקת דגימת שיער ובדיקת לשון.

המטופל מתבקש לשמור על הטיפול הנזכר: הרכב טבעי, טיפול לאיזון נפשי, תזונה נכונה ופעילות גופנית כדי לשמור על הקיים. וכן, חשוב לשמור על הכללים השומרים על האיזון בין גוף ונפש.

כרפואה מונעת מומלץ כל חצי שנה להגיע לטיפול של הרפיה, בפרט ביופדבק, כדי לשמור על מערכת העצבים  במצב של וויסות. לביקורת יש להגיע פעם בשנה. דבר זה ישמור על הפרשות מאוזנות של אנזימים וחומרים נוספים של מערכת העיכול.

לד"ר אריה מבר יותר מ-30 שנות ניסיון בתחומי התמחותו, והוא דור שלישי למומחי רפואה טבעית: הומיאופתיה, פרחי באך וצמחי מרפא . ד"ר מבר מטפל בהצלחה ברוב המחלות הכרוניות והאקוטיות, וכן בעל כוחות אנרגיה גדולות. אלפי מטופלים נרפאו מכוחותיו. - בעיות קשב וריכוז - היפראקטיביות - כאבי ראש - בעיות נשימה - פריון - בעיות עיכול ? בעיות מטבוליזם - לחץ דם גבוה - סוכרת - כח גברא - בעיות בבלוטת התריס - בעיות בדרכי השתן - בעיות נפשיות - בעיות פסיכוסומטיות - הרזיה - הפסקת עישון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב