דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה החשיבות של ויטמין C לגוף 

מאת    [ 08/03/2017 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2761 פעמים ]

ויטמין הוא רכיב חיוני לגוף האדם. ויטמינים יש במזון וללא ויטמינים לא יתקיימו חיים. גוף האדם ישרוד גם בכמויות קטנות אבל האדם לא יכול לשרוד בלי ויטמינים. ויטמין מסייע לבעיות עיניים, בעיות עור הוא מייצר אנרגיה לגוף ועוזר לו לתפקד בצורה תקינה בעיקר למערכת העצבים. חוסר ויטמין יכול לגרום לרפיון העצמות והשרירים. לוויטמין יש תפקיד נוסף והוא מניעת הזדקנות של הרקמות. תינוקות מקבלים ויטמינים שהם זקוקים להם דרך חלב האם. הנקה בריאה יותר מתחליפי המזון שמאכילים אתם את התינוקות.

סוגי ויטמינים

ויטמין אי. חשוב לגוף האדם והוא חיוני לתפקוד תקין של הגוף. הוא משפיע על ראיית הלילה ועל כל מערכת  הראייה היא משפיעה על תפקוד העור והרקמות ואת מערכת העיכול. ויטמין די. מופק מאור השמש. על אף שבישראל השמש זורחת כמעט כל השנה רוב הישראלים נעזרים בטיפות ויטמין די. את ויטמין סי אנחנו רוכשים מפירות הדר, מירקות מסוימים והוא ויטמין חשוב  למערכת החיסון ולבריאות הגוף. חוסר של וויטמין די. מקצר חיים. החוסר יכול להביא לרככת בעצמות והוא נובע בעיקר מאי חשיפה לקרני השמש. מצד אחד ממליצים רופאי העור להימנע מחשיפה לשמש כדי להימנע מסרטן העור ומצד שני אנו זקוקים לקרני השמש כדי ליצור את וויטמין ה-די. בתקופת ההיריון תקינות וויטמין די. חשובה ביותר. רמה נמוכה של וויטמין זה עלולה לפגוע בבריאות האם ובבריאות העובר.

מה עושים כדי לקבל ויטמינים?

כדי לקבל ויטמין סי, למשל, צריך לאכול הרבה ירקות, פירות ובמיוחד פירות הדר. הם חשובים כדי לרענן את הגוף, חשובים כדי להסדיר את הסוכר וכדי לספק פעילות מוחית טובה. הגוף שלנו אינו יכול לייצר ויטמינים,  להוציא את ויטמין די. אותו אנו מקבלים מהשמש,  ולכן את הוויטמינים אנו מקבלים ממזונות ומכאן החשיבות הגדולה לאיכות המזונות אותם אנו צורכים. קיימת רשימה של ויטמינים ומהם סוגי המאכלים מהם אנו שואבים את אותו ויטמין. בעבר היו אחיות טיפת חלב מדריכות את האימהות לא להאכיל את התינוק בבננה ותפוז יחד משום שהוויטמין המופק מהם, ויטמין סי. מאבד מערכו. הדבר הוכח כלא נכון. אפשר לערבב את שני הפירות ועדיין לשמור על הוויטמין. המסקנות אליהן הגיעו חוקרי המזונות שחשוב לצרוך מזונות בצורתם הטבעית וזאת משום שירקות או פירות העומדים שעות מעבדים את הוויטמינים שלהם.

מה עושים?

השאלה שעולה מדי פעם היא האם צריך להוסיף וויטמינים לחיים שלנו ומתי. אנשים שעושים דיאטות דלקות קלוריות והגוף שלהם לא מקבל וויטמינים רבים. בגיל מבוגר מעל 65, אנשים חולים. בתקופת המחלה הגוף צורך את כל הויטמינים שנמצאים במאגר הגוף.  נשים בהיריון צורכות תוספי ויטמינים כדי לחזק את העובר.

כדאי תמיד להוועץ בדיאטנית לפני שמחליטים מה לקחת.

נכתב על ידי vcare - תוספי תזונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב