דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בקנאביס בגיל הזהב 

מאת    [ 21/02/2017 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 4210 פעמים ]

במשך עשרות שנים קנאביס נחשב כסם מסוכן ולא חוקי. בשנים האחרונות הוא עדיין לא חוקי אך כבר לא נחשב כמסוכן.

האמת היא שיש יותר ויותר עדויות לכך שצמח הקנאביס הוא צמח מרפא ויעיל כנגד מגוון בעיות כמו למשל מחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון, אפילפסיה, טרשת נפוצה, טורט, הנטינגטון, מיגרנה, אוטיזם ואלצהיימר. מחלות דלקתיות כמו קרוהן ומחלות מעי דלקתיות, דלקת פרקים, פיברומיאלגיה, מחלות אנדוקריניות כמו סכרת, סרטן, פוסט טראומה, גלאוקומה, דיכאון , כאב נוירופטי ועוד. קנאביס הוא נוגד חימצון חזק מאד ונחשב כפחות מסוכן וכבעל תופעות לואי קלות יחסית לרבות מן התרופות שאנשים מבוגרים לוקחים. לא ידוע על אף אדם שנפטר כתוצאה משימוש בקנאביס. לעומת זאת הרבה אנשים נפטרים כתוצאה משימוש בתרופות רגילות כתוצאה ממינון גבוה או בשל שילובים אסורים בין תרופות.

קנאביס אינו ממכר כפי שרבים חושבים. ההתמכרות אם בכל זאת קיימת, אינה פיזיולוגית כי אם פסיכולוגית כיון שאין תסמונת גמילה. אנשים הנחשבים כמשתמשים כבדים בקנאביס מרגישים לעתים קושי להפסיק בצריכה כיון שיש להם התמכרות פסיכולוגית להרגשה הטובה. תרופות אחרות כמו תרופות נוגדות כאב, נגד דיכאון ותרופות לשינה הינן ממכרות וקשה מאד להפסיק נטילתם.

רבים מהמבוגרים חוששים להתחיל לצרוך קנאביס רפואי כיון שהם חוששים להיות מסטולים. הם חושבים, בטעות, כי כל זן של קנאביס עושה תחושת היי, ולא כך הדבר.  THC הוא המרכיב הפסיכואקטיבי היחיד מבין מאות התרכובות בצמח. קיימים זנים רבים המכיליםמעט THC ועשירים בקנבינואידים אחרים כמו CBD למשל. זנים אלו עשויים להקל על כאבים, לטפל בדלקת, להרפות שרירים, למנוע בחילות, ולשפר ריכוז. קנאביס משפר את צפיפות העצם בגיל המבוגר, בכך שמעודד את התאים בוני העצם ומעכב את התאים הורסי העצם ולכן נמצא יעיל בטיפול  ומניעה באוסטואפורוזיס.

קיימת אפשרות לשלב מספר זנים ולקחת לפני השינה זן אשר יסייע לשינה טובה ואיכותית ולהתעוררות לאחר שינה מרעננת אין תחליף.

דרכי צריכה: אחת הסיבות שמרבית המבוגרים חוששים להתחיל בשימוש בקנאביס הינה כי הם לא מעונינים לעשן. הם לא יודעים שיש דרכים נוספות לצרוך קנאביס. קיימות מגוון דרכי צריכה: שמן מתחת ללשון, עישון, אידוי, נרות וגינליים ורקטליים, אכילה ושתיה. אחת הדרכים העדיפות היא שימוש בשמן מתחת ללשון.  הזמן שלוקח לתחילת ההשפעה מעט ארוך בהשוואה לשאיפה- כשעה וחצי ונמשך כ 5 שעות. למי שמעדיף בכל זאת לעשות שימוש בתפרחות, קיימת אפשרות לאדות את התפרחת הגרוסה ולקבל השפעה מהירה תוך כמה דקות. קיימת אפשרות לאכול את הקנאביס בצורת עוגיות וחטיפים למינהם (לא נמכרים בישראל בשלב זה). חשוב לזכור כי באכילת מוצרי קנאביס ההשפעה מתארכת עוד יותר ומתחילה רק לאחר כשעה וחצי שעתיים מרגע האכילה. 

קנאביס לא פוגע בתפקוד ובזכרון. נמצא כי מטופלים עם אלצהיימר חזרו לתפקד והתנהגותם חזרה כמעט לנורמה בעקבות שימוש בקנאביס. מטופלים שדיווחו על קשיי ריכוז דווקא השתפרו בתפקוד לאחר שימוש בזנים מסוימים של קנאביס.

ולקינוח, קנאביס מעודד תיאבון. ובאנשים מבוגרים הממעטים לאכול מאד חשוב שלא ירדו במשקל ויחד עם זאת נמצא כי משתמשים בקנאביס לא עולים במשקל במידה רבה מדי, כלומר הם לא משמינים.

לסיכום: מספר המשתמשים המבוגרים עולה כל הזמן. הסיבה פשוטה: זה עובד עבורם. הם מרגישים טוב, אין כאבים, ישנים טוב בלילה ומצב רוחם טוב. מאד חשוב להתחיל בהדרגה בכמות קטנה מאד ולעלות בהדרגה בהתאם לצורך. יש להקפיד על ארוחה קלה ושתיה מתוקה בטרם השימוש בקנאביס, בעקר בפעמים הראשונות, עד שמתרגלים כיון שיש לעתים ירידה ברמת הסוכר. כיון שקיימת אפשרות לירידה בלחץ הדם מומלץ לנוח לאחר נטילת הקנאביס ולא להתהלך.

קיימת חשיבות רבה ליידע את רופא המשפחה כיון שיש צורך לעתים להפחית במינונים של תרופות רגילות ולעתים ניתן לחלוטין להפסיקן. במיוחד חשוב לשים לב במידה ולוקחים קומדין ויש לעקוב אחר רמות INR לעתים תכופות ולהוריד מינון הקומדין אחרת יש סכנה לדימום.

למניעת תופעות לואי נפוצות בשימוש: ירידה ברמת הסוכר ושינוי בלחץ הדם (עליה או ירידה), חשוב לשתות משקה ממותק לפני נטילת קנאביס ולעקוב אחר לחצי דם, בעקר למי שסובל משינויים בלחץ הדם. בכל אופן רצוי להתרווח ולנוח עד לקבלת ההשפעה המלאה.

בכל מקרה אין לראות במאמר זה המלצה לשימוש בקנאביס ללא התיעצות עם הרופא המטפל.

 

אירית אבישר, יועצת קנאביס רפואי


עו"ד, מגשרת ואחות מוסמכת 0544222786




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב