דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז 

מאת    [ 19/02/2017 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2504 פעמים ]

 

 

צרכי מערכת החינוך והשאיפה להגדרות מכלילות בין מכונים לאבחון מגדירה ילדים עם מגוון קשיים תחת הכותרת " קשיי קשב וריכוז", מי שלא מכיר ילדים במצבים מגוונים המוגדרים כבעלי קשיי קשב וריכוז רואה בעיני רוחו ילד /ה המתקשים לשבת שיעור שלם במקום וזקוקים לתנועתיות רבה..

זו אחת הקבוצות הנכנסות תחת הגדרה זו. קבוצה אחרת זקוקה להשמיע את מחשבותיה לאחרים בסדר מסוים ומתקשה לסבול הפרעות, יש תלמידים שמתקשים לארגן לעצמם את המידע וזקוקים לארגון חיצוני ויש תלמידים בחטיבת הביניים שמתקשים לזכור היקף מידע הנהוג  בחטיבת הביניים.

בין אם ילדים אלו מלווים בעבודה פרטנית בבית הספר או עם מורה פרטי ובין אם לא ליווי של הורה או מבוגר זמין אחר בבית (סבתא/סבא, ) יכול לשנות רבות לטובה ולהעלות את הרגשת הביטחון הכללי במסגרת הכיתה ובית הספר..

המצב דומה למצב של ילד שלומד ללכת וכדאי לעקוב אחריו לפני שיגיע למדרגות, אם נפילה במדרגות עלולה להזיק לבן שנה ומעלה הרי צבירת חוויות מתסכלות תזיק למי שיש לו מוטיבציה גבוהה והשגיו נמוכים כי הגשת חומרי הלימוד והיקפם אינם ביכולתו.

אין לעניין זה כל קשר ליכולת קוגניטיבית או ליכולת ביטוי. לא לאוצר מילים שיכול להיות ברמה טובה בעל פה אך יישכח במהלך המאמץ לארגן תשובה בכתב ולא ליכולות אחרות..

הצורך במבוגר מלווה בבית הוא אצל מי שאינו יכול להרשות לעצמו מורה פרטי מידי יום וכמה מאיתנו יכולים..

רוב המבוגרים שצלחו ברמה סבירה את מוסדות הלימוד יכולים לעזור בכמה משימות שמעייפות שלא לצורך לימודי ילדים עם קשיי קשב וריכוז כגון: צמצום החומר שנדרש ללמוד, ארגון סדר עדיפויות בזמן ותרגול בבניית סדר עדיפויות, תכנון זמן, מניעת הסחות או הקצאת זמנים ועוד.

תקשורת קבועה עם מורים שיכולים לתת מידע על תכני השיעורים הקרובים היא אחת האסטרטגיות הפשוטות, כאשר תלמיד/ה שומעים תוכן ששמעו פעם אחת בפעם השנייה או כשהם מכירים מושגים מתוך התוכן הזה קשיי ההפנמה שלהם מצטמצמים, כל חווית הצלחה בונה חווית הצלחה נוספת ונכונות להמשיך להתאמץ.

מי שרוצה ללמוד כיצד לעזור לילדיו יכול להעזר בהדרכת הורים הממוקדת בנושא זה אלא שהורים למרות שהם הזמינים והמודעים יותר מכל אדם אחר לקשיים של ילדם נושאים לא פעם אותה בעיה שעם השנים הצליחו להתגבר עליה. הורים כאלו מבינים ללב ילדיהם אך מתקשים לראותם סובלים ולעתים אינם מתאימים לתפקיד מסיבה זו בלבד.

 

סמדר נבו, מדריכת הורים, מלווה משפחות ומאמינה בשינוי דפוסי הזוגיות דרך ההורות. עזרה מותאמת אישית במודל שבניתי תאפשר לכם להיות ההורים שאתם רוצים ויכולים ולהתחיל את יחסיכם הזוגיים מחדש


 http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב