דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת יין .רקנאטי: מיין ים תיכוני אני מצפה שיהיה משופע בפנינים אבל שלא יחסר בו חצץ 

מאת    [ 19/02/2017 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 6475 פעמים ]

ההגדרה של יינות ים תיכוניים קצת בעייתית, כי לא בטוח מה זה באמת רוצה להביע. אם אלו יינות שנוצרו באגם הים התיכון – אז זה עובד. אם אלו יינות שמתאימים לאוכל ים תיכוני  טורקיה, יוון, ספרד, צרפת, בוכרה, מרוקו ישראל ועוד) – אז גם זה עובד, אין בעיה.  בשביל זה לא צריך הגדרה וקולולו ודרבוקות. מבחינתי, יינות ים תיכוניים בכלל לא קשורים לאוכל. יינות ים תיכון צריכים להתאים לאקלים בו אני שותה את היין. אם בישראל יש שמונה חודשי אוגוסט בשנה, אני רוצה ליהנות מיין שייתן לי הרגשת קרירות, יין שלא יעיק עלי, שלא אותקף בחומציות ייתרה ובעץ מסיבי, שהאלכוהול יהיה מאוזן; יין שאוכל ליהנות ממנו בכל שעות היום. אני רוצה יין מאוזן. יין ים תיכוני שיעלה על השולחן כשאני אוכל סטייק נוטף שומן, או חומוס עם שלולית שמן זית מתובל במרכזו.

יין ים תיכוני יהיה גם עגול ופירותי, עם עוצמות פרי בשל של מזג אוויר חם, יין שיתפתח בכוס ויעניק לי את הבריזה הטבעית שלו. מיין ים תיכוני אני מצפה שיהיה משופע בפנינים, אבל שלא יחסר בו חצץ. יקב רקנאטי בחר להשיק את היינות שלו אותם הוא מגדיר כים תיכוניים בד"ר שקשוקה ביפו – כדי לקשר בין האוכל של בינו גבסו ליינות שהוטעמו. מזל שהטעימה קדמה לאוכל שהוגש שם. את היינות הטעימו הייננים גיל שצברג וקובי ארביב, והם נושאים גם את חתימתו של היינן עידו לוינסון – היום בברקן.

גרי דה מרסלאן 2016

רוזה עם עדינות של יין לבן. ארומות מאוד נעימות של דובדבן בהיר, עשבי תיבול טריים ומעט מרירות של שקדים ירוקים. בפה הטעמים מדויקים בקלילות שלהם, אך יחד עם זאת יש תחושה של יין שמעניק עוצמה – אמנם מוסווית – של פרי שופע. המחיר 109 ש"ח. 80-90 ש"ח היו נותנים VFM (תל"כ – תמורה לכסף).

פטיט סירה רזרב 2015

היין די צעיר וזקוק לקצת זמן כדי להשלים חוסרים, אבל גם עכשיו עדיין יש לו הרבה מה להציע. ריח עץ עדין וחלק, עם תבלינים רטובים ויבשים משולבים בניחוחות של פירות שחורים. בחך היין מאוד משעשע. מדי פעם הוא זורק כמה דובדבנים ופטל שחורים ורציניים, ואז נרגע וזורק ווניליות עדינה, קצת כמון ועגבנייה ירוקה. משחק מקסים של טעמים של יין צעיר שעושה המון מאמץ להתגבש בפה. מי שמסוגל לחוות זאת ימצא ביין הזה עושר ואושר. המחיר 119 ש"ח – VFM. יין מקסים לעכשיו ולעוד.

סירה רזרב 2015

יין זה מרשים בכל החזיתות. ארומות של פרחי לילך יבשים, שוקולד מריר ורמזים של נענע יבשה. החך  מעודן ורך עם תות עסיסי, נגיעות של פלפל שחור, תימין ואדמת יער רטובה. טאנינים מלוטשים עם מנה הגונה של חומציות, שהופכת את היין הזה למצרך בסיסי עבור סטייקים עסיסיים. היין נרגע לאחר כחצי שעה כשהוא פתוח, אבל אני באופן אישי מעדיף אותו אגרסיבי. ככה הוא שונה בנוף של הסירות בארץ. המחיר 119 ש"ח – VFM . יין משובח.

קריניאן פרא רזרב 2015

זהו יין אינטנסיבי עם ניחוחות של חווה, בשר צרוב, לצד ארומטיות של שזיפים שחורים. בחך המון פרי אדום, כמעט ריבתי. מדי פעם עולים טעמים של אגוזי לוז קלויים וצנובר. ליין מרקם לעיס ומשתהה. טאנינים מתוחים לצד גוף מלא.  המחיר 149 ש"ח –  VFM . נעשו ממנו 6,000 בקבוקים. כל הקודם זוכה כנראה. יין מדהים.

 

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב