דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סריקת תמונות, שקופיות ונגטיבים ישנים - משמרים את העבר 

מאת    [ 19/02/2017 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2267 פעמים ]

תמונות ישנות מאבדות מאיכותן במהלך השנים. תהליכי פיתוח התמונות בעבר  עשו שימוש בחומרים כימיים לפיתוח הנגטיבים וקיבוע התמונות והתוצאה היא התיישנות, המתבטאת באבדן הצבע, דהייתו ואיבוד הברק.

אין המדובר רק בתהליך שעברו תמונות שצולמו בשחור-לבן, אלא גם תמונות בצבע, הקיימות בעולם בצורה מסחרית כבר יותר משבעה עשורים, שקופיות צבעוניות ונגטיבים (פילמים) צבעוניים. מי מאתנו לא חווה תמונות מהעבר שלנו או של מכרינו שהצהיבו, נקרעו, נתקמטו וכיו"ב. אבל כיום זה כבר לא הכרח המציאות שחייבים להשלים איתו. 

לא רק תהליכי ההתיישנות מסכנים את אוסף התמונות, השקופיות והנגטיבים שברשותנו. קיימים עוד הרבה סיכונים שבדרך כלל אנחנו נמנעים מלחשוב ולדבר עליהם אבל הם עומדים לפתחנו מדי פעם, לא עלינו: גניבות, התפרצויות ושריפות. מי מאתנו לא זוכר את גל השריפות שפקד את הארץ בסתיו האחרון, סוף שנת 2016, וכמה בתים עלו באש על כל תכולתם, כדי להבין שאין אלו דיבורים בעלמא.

היכולות הדיגיטליות הקיימות היום מאפשרות הן את חידוש התמונה והן את שמירתה בפורמט שישמר לזמן רב ביותר, להרבה מאד דורות. היכולת הזו לא פוסחת על שקופיות ישנות, פילמים ונגטיבים שצולמו כבר לפני עשרות שנים.

תהליך סריקת התמונות או סריקת הפילמים והשקופיות אינו גורם להן כל נזק. התהליך מהיר ואמין ביותר, עם יכולות ידניות להביא לשיפור התמונה הסרוקה באיכות אף גבוהה יותר. מדובר על שימוש בציוד משוכלל, לעתים גם יקר ערך, שבאמצעותו תהלכי סריקת התמונות והשקופיות מהיר ביותר, אמין ומקצועי.

לרבים מאתנו גם אוסף אלבומי תמונות ישנות שהולכים ומתפרקים עם הזמן. הוצאת התמונות מתוך האלבום עלולה לפגוע בהן ובכך לגרום נזק שלא יהיה ניתן לתקנו. כאן באה לידי ביטוי יכולת לסרוק את האלבום כמות שהוא, ללא הוצאת התמונות מתוכו.

עקרונית כל אחד יכול היום לסרוק את התמונות שנאספו במשפחתו בצורה עצמאית, אבל איך נאמר? למי יש זמן לזה. מצד שני, ככל שהזמן עובר התמונות מתיישנות וחומר הנושא בקרבו היסטוריה משפחתית יקרת ערך עלול ללכת לטמיון. לכאן "נכנסים לתמונה" עסקים ששמו להם למטרה לשמר את העבר עבור כל מי שאין לו זמן אבל יש לו היסטוריה משפחתית מצולמת רבת ערך.

המקצוענים שהפכו את סריקת התמונות, השקופיות והנגטיבים הן למטרה והן לעסק מרויח, הם אלו שיכולים לעזור לכם להפוך את אוסף התמונות ששוכב לכם ב"בוידם" כאבן שאין לה הופכין, לסרוק אותן ולהפכן לאלבום תמונות מודפס אותו ניתן אחר כך לחלק לכל בני המשפחה.

יעקב אילן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב