דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האהבה והשפעת הקשריה החברתיים במשפחה ובהורות 

מאת    [ 07/02/2017 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2468 פעמים ]

 

בעבר היה מקובל שהיזמה לתחילת יחסים זוגיים היא בידי הגבר, יכולתה של האישה היתה ביופיה ובכישוריה התקשורתיים. חלק מסממני האהבה תלויה בידי הנשים. בהקשריה החברתיים מצופה מהנשים לבטא אהבה לילדים בגלוי, לשים לב לבריאותם, לתקשר עם המוסדות והחברים. הדברים השתנו חלקית ועדיין יש דעות שנותרו בתוקף. דעות אלו נראות ביתר בהירות בשלב העברת הזוגיות למצב המשפחתי,  ללידת ילדים לארגון הקן. עדיין יכולת הגברים לפרנס עולה על זו של הנשים ויכולת הנשים להכיל את הצרכים הרגשיים של הילדים עולה על זו של הגברים.

הדעות שקשורות לדימויים כאלו גורמות לכך שמצבי מצוקה משפחתיים מסוגים שונים מתנהלים פחות טוב כשנשים אינן חזקות ביכולתן להכיל כפי שמצופה מהן. חלק מהמצבים אפשריים יותר להכלה בשניים ובעזרת המשפחה המורחבת, זו האחרונה מתקשה לעתים לסייע כשאב המשפחה אינו מעורב. הדימוי הוא אחת הבעיות המרכזיות, בין השאר משום שדימויי הנשים בעיני עצמן מעכבים חשיבה חדשה, השפעת הדימוי של נשים אודות עצמן מעכבת שינוי יותר מדימויי הגברים על נשים. לא מעטות הנשים שמעדיפות לנהל לבדן וחשות שמעורבות הגבר מחלישה אותן.

התפתחות משפחתית דרושה לרוב המשפחות לפי דרך חייהן. התפתחות היא מצב שהתבגרות הילדים בין אם במעבר לבית ספר יסודי או בצרכים של גיל ההתבגרות דורשת שינוי בנהלי ההתנהגות, בכללים ובסדרים. התפתחות פרושה התאמת ההתנהגות של ההורים לצרכים משתנים של הילדים כולל שיתוף הילדים בתהליך במידה הראויה. מקצת מהרקע לקושי לשנות את חלוקת התפקידים הוא נטיית בני האדם להעברה בין דורית ללא מודעות לכך. המודלים של בית ההורים (הסבים והסבתות) חזקים לעתים מההיגיון הפשוט ומהצורך בשינוי. קשיים אחרים הם התנגדות לשנות הרגלי חלוקת תפקידים בין בני הזוג  כאשר המשפחה גדלה, הילדים עוברים שלבי התבגרות והיחסים בינהם משפיעים זה על זה יותר מיכולת ההורים להבין.

הצורך בשינוי חלוקת התפקידים קשור במבני האישית של הילדים, בשייכותם לג'נדר או במצבים שאם המשפחה אינה חזקה בלקיחת סמכות. תקשורת טובה בין בני הזוג יכולה לעזור בשלבים שבהם האב נחוץ לילדים וחסר בנוכחותו כדוגמה חיובית לבנים. מובן שלא תמיד קל לאם להבין את בנותיה ולאב לשמש דוגמה לבניו, לעתים הדברים הפוכים. גם דימוי מסוג זה מעכב התפתחות משפחתית.

סגנון הקשר הזוגי של ההורים משפיע על סגנון התקשורת והקרבה בין הילדים. זהו נושא שאינו מדובר משום שאינו ניתן לתכנון או להכונה אך מוטב להיות מודעים לו. לא פעם קשר הדוק ואנטנסיבי בין ההורים גורם לילדים לחוש מבודדים. כאשר נמצאים שני ילדים לפחות במסגרת החיים בבית הם יכולים להעזר זה בזה ולעתים הקרבה בינהם מקלה על ההתמודדות עם קרבת ההורים שאינה מתאימה להם או מפתחת בינהם קרבה איכותית וטובה. בעיות מסוג זה הולכות ומתגברות כאשר אחד הילדים יוצא לשרות צבאי או עוזב את הבית מסיבות אחרות. הדבר עלול להקשות על התמודדות הילד שנשאר בבית. מודעות הורים לשלב כזה הכרחית.

לפנינו מספר נושאים שהדרכה הורית קצרת טווח יכולה להקל על התמודדות איתם, כגון: הבנת תהליכים הקשורים בהתפתחות משפחתית לפני ששלבי השינוי מתרחשים. השפעת הקשר בין ההורים על הילדים, חלוקת תפקידים שאינה רק על רקע פונקציונלי, הבנת הרקע למבנה משפחתי שהולך ומתקבע לפני התקבועותו הסופית.

סמדר נבו, מדריכת הורים, מלווה משפחות ומאמינה בשינוי דפוסי הזוגיות דרך ההורות. עזרה מותאמת אישית במודל שבניתי תאפשר לכם להיות ההורים שאתם רוצים להיות ותשפר את יחסיכם הזוגיים 


 http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html


סמדר נבו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב