לין סטארטאפ - הכשל מהר כדי להצליח מהר יותר!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לין סטארטאפ - הכשל מהר כדי להצליח מהר יותר! 

מאת    [ 25/01/2017 ]
מילים במאמר: 517   [ נצפה 3083 פעמים ]

 
 

אז יש לכם סטארט אפ. יש לכם רעיון ייחודי למוצר או של שירות שאתם מציעים ויודעים בביטחון שהוא המוצר הנכון, אתם אוהבים את המוצר המדובר ויודעים שהוא יצליח ויעשה גלים בתחומו. ליקטתם עובדים, תמיכה , והנה אתם מוכנים להשקיע את רוב זמנכם בעתיד הקרוב או רחוק בבניית המוצר, הפקתו ושיווקו.

כבר מתחילת בניית העסק היזם מוכרח לשאול את עצמנו שאלות ואת השאלות הנכונות .עוד בפסקה הראשונה ניתן לעלות מספר שאלות. לדוגמא מהו המוצר הכון?
רוב הסטארטאפים נכשלים, יש הרבה סיבות לכך, בזבוז זמן, בזבוז משאבים ועוד...  אחת מה הסיבות העיקריות לכישלון (ופה נכנסת תאוריית המופת של Lean StartUp) היא התעלמות כמעט מוחלטת מהלקוח.

סיבה נוספת לכישלון היא בעצם שאלה חשובה שיזם צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מתחיל לפתח את הרעיון הבריק שלו והיא: מי זקוק למוצר שלי? למה הלקוח הספציפי זקוק למוצר שלי? ואיך אני מגיש אותו ללקוח?  שלושת השאלות הללו מתקבצות לשאלה אחת חשובה שאמורה לתת כיוון ראשוני: האם אני אמור לבנות את המוצר הספציפי?

גישת הלין סטארט אפ מציעה בין השאר לעבוד צמוד מול הלקוחות הפוטנציאלים, להראות להם מוצר לא מוגמר או מוצר ראשוני לקבל ביקורות וללמוד מהחוות דעת של הלקוחות ולהשאיר אותם במעגל של העשייה, לגרום להם ללקוחות לרצות את המוצר שהם עזרו בבנייתו, לגרום להם להיות מעוניינים בו רעבים לו כמוכם.

אז מה זה בעצם לין סטארט אפ?

מתודולוגית הלין סטארט-אפ הינה שיטת פעולה המקנה כלים מעולם המחקר המדעי ועקרונותיו למציאת Product Market Fit (מוצר העונה על צורך או בעיה הקיימים בשוק)  שתוביל לבניית עסק ומוצר מוצלחים.

באופן כללי השיטה מציעה להפחית את הבזבוז שנוצר סביב בניית המוצר תוך מגע ישיר עם הלקוחות  (Customer  Development) ותוצאה מכך למידה תמידית הן בצד העסקי של הפיתוח והן בצד הפיזי וכך להימנע מכישלון ובזבוז, אבל שימו לב, כל זאת עם הבנה וידיעה שיכול להיות שהמוצר אינו בכיוון הנכון וזקוק לתפנית.

מספר נקודות חשובות של Lean Start-up

- להשליט סדר ולא בלגן ע?י כלים בהם יהיה ניתן לבחון את המוצר שלנו באופן תדיר. להשתמש בתהליך מתודולוגי סביב המוצר, בכך אתם מצמצם את האי וודאות לגבי המוצר ועתידו.

- שאלות, כאמור ומוזכר בתחילת המאמר, השאלות צריכות להיות ענייניות ומכוונות. התאוריה מציעה שאלות כמו ?האם המוצר הספציפ אמור להיבנות?? שאלה נוספת, ?האם ניתן לבנות עסק משגשג סביב המוצר ואו השירות?? השאלות הנכונות לפי Lean Startup יכינו את הקרקע לבניית יסודות לעסק, אט אט המנהלים בונים צוותים לפיתוח המוצר, הצוותים בונים את המוצר ומתחילים ליצר לקוחות, כאשר המוצר מוגמר יש כבר לקוחות המחכים לו. לעבוד חכם ולאו דווקא קשה.

- אחד הרעיונות המרכזיים של שיטת הפעולה הוא לבנות מעגל בניה-למידה-מדידה, השיטה,  Feedback Loop כך מכנים אותה נערכת מול לקוחות פוטנציאלים (Early Adopters) ע?י מוצר מינמלי MVP-Minimum Viable Product, על מוצר זה אתם מקבלים ביקורות/משוב ולמדים האם הכיוון שלכם נכון. את הביקורות אתם מקבלים כמובן מול הלקוחות.

בנוסף לכך השיטה מציעה לקידום התהליך ולהבנת מיקומכם ביחס למוצר את חמשת ה- Why, חמש שאלות פשוטות המאפשרות הבנה, מציאת בעיות ופתרונות.

לסיכום מספר תובנות לבניית עסק.

1. האם המוצר הרעיון שלי אמור להבנות, שאלו את השאלות הנכונות.

2. יצרו MVP מוצר מינמלי שאותו אתם משתפים את הלקוחות.

3. מעגל של בניה-למידה-מדידה.

4. הלקוח הוא המוצר הכי חשוב שלכם.

דניאל רייכר


http://www.zangula.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב