דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם בלעדיות בתיווך טוב או רע ? 

מאת    [ 07/01/2017 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2063 פעמים ]

בלעדיות - או לא להיות ? מה אתם חושבים ?
לא פעם שואלים אותי גיל מה דעתך ? - האם כדאי או לא כדאי ? בעיתונות פורסם לאחרונה כי בית המשפט העליון פסק לאחרונה ב12/2016 כי בעל נכס ישלם דמי תיווך למתווך, גם אם לא היה גורם יעיל , שימו לב - בעל הדירה ישלם תיווך  רק בגין חתימה על הסכם בלעדיות.  

אז עכשיו מהי דעתכם בעד או נגד בלעדיות ?מה בכלל דעתכם על הסכם התקשרות עם מתווך ?

כאמור בית המשפט העליון פסק לאחרונה כי הסכם הבלעדיות בין בעל נכס למתווך, מחייב את בעל הנכס לשלם כסף למתווך כדמי תיווך גם אם הוא לא היה הגורם היעיל שהביא להתקשרות עצמה.סוגייה זו חריגה כי הינה שונה מחוק המתווכים המתייחס להוראות החלות על חוזי תיווך במקרקעין בהתניית בלעדיות לגורם התיווך.וכך בעצם ניתנה גושפנקא למשמעות עבודתם המקצועית של המתווכים.

כשכואב לנו הראש, ניגש לרופא משפחה, כשהמחשב שלנו מתקלקל, ניגש לטכנאי מחשבים, וכשיש לנו בעיה בחשמל, נקרא לחשמלאי. ובדיוק כך הדבר גם בתחום התיווך. החשוב מכל הוא להקפיד שפונים למתווך טוב ומקצועי, בעל ניסיון, כזה ששמו הולך לפניו. 
כל אחד לדעתינו צורך שירותי תיווך בחייו בין אם מדובר בו עצמו בדירת מגוריו ,או שמדובר בעבודתו והוא צריך מחסן, מבנה או משרדים כשנרצה להשכיר/לשכור/לרכוש נכס בכל תחום, נפנה למומחים. חשוב מאד לבחור את המתווך הנכון - לא את המתווך הנחמד דווקא אלא את הרציניים המומחים ,אלו שיש להם ניסיון קשרים והבנה בתחום ובאזור הנדרש.

קחו לדוגמא את תחום הנדלן המסחרי תיווך המשרדים - והשקעות הנדלן.
מתווך טוב שהוא בתחום של שיווק ותיווך משרדים לדוגמא בתל אביב יכול להמליץ לכם על השקעות נדלן מניבות טובות- כי הוא מכיר גם את שוק התיווך,שוק היד 2 ושוק ההשכרות.ממתווך טוב יכול להיות ההבדל בין עסקה מצוינת לעסקה בינונית, או אפילו לזמן שעובר עד שתושג עסקה כדאית.. (לעיתים ככל שהזמן עובר, כך מפסידים כספים על נכס לא מושכר וכד`).

ישנם יתרונות רבים וידועים להשתמש בשירותיו של מתווך (טוב ומקצועי!!)- יש מי שמנהל את העסקה, חוסך לכם את "כאב הראש" ואת כל המשא ומתן, מתווך טוב צריך לתרום ערך מוסף משמעותי לעסקה, על ידי כך שהוא מביא איתו מאגר של נכסים, קשרים, ידע, מקצועיות, ותק, מוניטין וניסיון. 

האם ידעתם כי הסכם בלעדיות הינו חוזה לכל דבר ועניין ?
האם הייתם חותמים חוזה עם אדם מבלי להכיר אותו ואת יתרונותיו ופעילותו?מהו בעצם הסכם בלעדיות עם מתווך?

הסכם בלעדיות הוא הסכם שנחתם בין בעל נכס לבין מתווך, ובו מוסכם כי מתווך משקיע את מירב המאמצים על מנת למכור נכס מסוים, בעוד בעל הנכס מתחייב לא להתקשר עם אף גורם אחר. כל עסקה שמבוצעת בתקופת הבלעדיות, תזכה את המתווך בדמי התיווך, כפי שסוכמו. ישנם מקרים בהם מצוין במפורשות שדמי התיווך ישולמו על ידי בעל הנכס, גם אם העסקה שבוצעה, היא אינה בזכות המתווך עצמו, אלא באמצעות כל גורם חיצוני אחר.

חשוב מאוד לחתום על הסכם בלעדיות רק לאחר שווידאתם שאתם מתקשרים עם הגורם הנכון. מי שמחפש לשכור או לרכוש משרדים בתל אביב טוב יעשה אם יתקשר מול מתווך ששולט באזור ובתחום. אם אתם מחפשים למכור נכס משרדים בבני ברק במגדלי בסר - כדאי שתפנו למי שמעורה במגדלי בסר בבני ברק.
אם אתם מחפשים כלקוחות השקעות או רכישות נדלניות - ראו למי יש הסכם בלעדיות באותו אזור.כך למעשה תפנימו ותבינו כי יש לכם עסק עם מתווך מעורה ומקצועי בעבודתו.


גיל ורדי מנכל סטאטוס יועצי נדלן עם ניסיון נדלני משנת 1990.


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב