דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי אני ומה שמי? 

מאת    [ 01/01/2017 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 3284 פעמים ]

אנו עוטים מדי יום לבוש חדש שמגדיר אותנו. ומי שנפגש אתנו באותו היום, באמצעות רמזים סמויים/ גלויים, צריך לדעת מי אנחנו- מה טיבנו היום. ואיך אנחנו רוצים שיגדירו אותנו באותה הסיטואציה והאינטראקציה. 

אז האם הלבוש שלנו מגדיר אותנו?

ישנם קודי לבוש מוגדרים- רשמיים ולא רשמיים. בתרבות ובחברה, בעבודה, במשפחה ואף בזוגיות הפרטית שלנו. אך לכל קוד ניתן להוסיף אלמנטים שיגדירו וייחדו אותנו מהאחר.

אז אם אני "בוסית" בכירה בחברה גדולה. אבל רוצה להראות מאד חברתית ולא רק משימתית- כנראה שאלבש חולצה עם צוארון, או חולצה עם כפתורים, אך אשלב מכנסי ג'ינס ואולי אף נעלי סניקרס אופנתיים, ואולי אפילו שמלת מידי סווטשירט אופנתי.  לעומת זאת , אם היום עלי להציג נתונים מול פורום,  כמנהלת בכירה בחברה, ייכן מאד שאבחר בבגדים רשמיים בלבד, כגון חולצת כפתורים ו/ או חולצת צוארון  בשילוב מכנס אלגנטי עם נעליים רשמיות. כך אוכל להראות בטוחה בעצמי , אסרטיבית ואוטוריטה מקצועית.

ואם אני יוצאת היום למסיבה? מי אהיה היום? זה קורה לכולנו. אם ארצה להיות דומיננטית, סביר שאבחר בשמלה צמודה, אולי-  שמלת מיני. שמלה עם מחשוף או אפילו חולצה עם V  עמוק . נוסיף סנדל עקב נשי או מגף עד הברך  בהתאם לעונה. אבל אם אני רוצה להיות חלק מהחברה, סביר שאבחר מכנסי ג'ינס קצרים או מכנסי ג'ינס עם קרעים, נוסיף גופיה או חולצה קלילה. ו- סניקרס כמובן.

יש סטייליסטים שאומרים שיש להתאים צבעי בגדים לצבע עור גופנו. האומנם? אני טוענת שצבע הבגדים מגדיר את הלך הרוח שלנו. לעיתים קונטרסט יכול להיות מעניין אם נרצה להיות דומיננטיים. אם עורנו בהיר, אדום בוהק יקדם את רצוננו להראות עם בטחון עצמי , מובילים, דומיננטיים. אם עורנו כהה יותר, ונלבש כהה, לא בטוח שנשיג את אלמנט הדומיננטיות באותה המידה. אם נראה להראות סולידיים, ייתכן שנבחר בגדים שלא מחצינים אותנו.

למשל בחוף הים, נבחר בגד ים שלם, או -בגד ים בקיני . העיקר בגד ים שמתאים לגופנו- נכון? לא מדויק. בגד ים שלם , מאד אופנתי ומתאים גם למידות גדולות וגם מחטב למידות קטנות יותר. אך אפשר לבחור בגד ים שלם עם מחשוף עמוק, ואולי נבחר בבגד ים שלם בעל צבע סולידי ללא מחשוף. דומיננטיות נמצא בבקיני ברזילאי, וסולידיות נמצא בבגד ים שלם. עליונית לבגד הים תגדיר אותנו כסטייליסטים או כסולידיים.

אף  בפורים , נוכל לבחור מי אנחנו. האם אנחנו רוצים להראות מצחיקים? חברמניים? אולי רשמיים? ואולי מי שאנחנו לא יכולים להיות ביום יום. תחפושת נסיכות יכולה מאד לשלב  רצון במעמד יחד עם יופי ופאר. תחפושת של חיות, יכולה להיות אמצעי להעביר את חוש ההומור שלנו או אף את אהבתנו לבעלי חיים. תחפושת לילדים של חיות, לדוגמה, יכולה להעביר מסר של חמידות ואהבה. תחפושת גיבורי על יכולה להגדיר אותנו כבעלי כח ועוצמה , ותחפושות מצחיקות מוציאות את ההומור שבתוכנו.

ואיך אפשר לשכוח את האקססוריז. לכל בגד שנבחר , נוכל לשלב אקססוריז שישנה את התדמית . תיק אדום, או תיק אפור- צמיד זהב או כסף.

אז התשובות הן לא  ולא.

לא- זה לא רק משחק ילדות. כל חיינו אנו משחקים במי אנחנו ואיך נוכל לרמוז על כך.

ולא- הבגד לא מגדיר אותנו, אבל הוא בהחלט יכול לתרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו ועם מי שאנו רוצים להציג את עצמנו.

אז אל תהססו, תבחרו את הבגדים שיתנו לכם להרגיש טוב עם עצמכם.

 

כמה הבהרות חשובות-

גם במשחק הילדות היה קשה מדי פעם לזהות את הדמות. כל אחד בדרכו גילם דמות אחרת ולא תמיד הקודים והמסרים הובנו מייד.  לא  משנה כיצד יפרש האחר את מלבושנו- אין זכות לאף אחד/ת לפגוע באיזשהי דרך בכבודנו.

הכתבה מכוונת לנשים וגברים כאחד- גם כאשר נכתב רק בלשון זכר או בלשון נקבה.

הכתבה הנה דעה אישית ואינה מכתיבה לאף אחת/ אחת קודים.

 

 

עפרה מרגלית מנהלת אתר MONALO monalo@monalo.co.il החוויה שבקניה באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב