דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת השלבים מרעיון למיליון 

מאת    [ 28/12/2016 ]

מילים במאמר: 1166   [ נצפה 2366 פעמים ]

חמשת השלבים מרעיון למיליון

אם אתה קורא את הכתבה הזאת כיוון שהכותרת תפסה אותך - זה אומר שאתה יזם, ממציאן או מפתח מוצרים בפוטנציה. כתבה זאת נועדה לעשות סדר בבלאגן. אפשר להגיד שלכל אחד (או להרבה מאוד אנשים) יש מתישהו רעיון למוצר שהוא חושב עליו ושואל את עצמו ?למה אין כזה?, ואז מתחילה הדילמה להתקדם או לא ואיך? אז ככה, מה שעליך לעשות לפי השלבים הבאים זה:

1.לדבר עם כמה חברים קרובים / משפחה על הרעיון ולשאול את דעתם. אם במסגרת הקרובה אתה מקבל חיזוקים, אז כנראה שיש פה משהו ששווה בדיקה.

2.לכתוב או לעשות שירבוט (סקיצה ביד חופשית) של הרעיון - כל אחד יכול לעשות את זה…

3.להסתכל על השירבוט ולחשוב טוב - על איזה צורך עונה ?המוצר החדש?? מה הבעיה הקיימת היום? והאם אני באמת עליתי פה על משהו שנראה לי שחשוב להשקיע בו זמן וכסף?

4.הגיע הזמן לנסות ולבדוק, מה קיים? דבר ראשון בדיקה בגוגל, דבר שני סיבוב בחנויות שאמורות למכור את המוצר הזה. (אין צורך בשלב זה לבדוק פטנט - זה יקר ואף אחד לא מעתיק ?רעיון?).

5.עכשיו אחרי שעברת כבר כמה שלבים ואתה עדיין חושב ?שעלית על משהו? = זיהית בעיה, צורך ללא פיתרון סביר או שהפיתרון שלך: פשוט יותר / זול יותר / ?מגניב יותר? = פוטנציאל שוק! עכשיו…

כן! רק עכשיו אתה אומר לעצמך ?יש לי רעיון למוצר ששווה מיליון!! מה עושים?? והדילמה מתחילה.

באופן טבעי כאמור אתה תתחיל לשאול אנשים שונים שקרובים אליך יותר ופחות לדעתם. זכור! זו דעתם, ולרוב היא לא אובייקטיבית (קיימת פה סטירה מסוימת אולם ככה זה בחיים). אם הם מאוד קרובים אליך, אז הם שופטים את הרעיון גם מתוך ההכרות איתך (את מי שהיית עד היום וכמה הם מאמינים בך כאדם), ואם הם לא קרובים אליך כלל, אז העצה שלהם היא תמיד מתוך ניסיונם ומן הסתם כך גם הפריזמה דרכה הם רואים את הדברים. אליך לקחת בחשבון כי האדם איתו אתה מתיעץ יתן לך את עצתו בהתאם לתחום עיסקו. כך שלדוגמה - אם תתיעץ עם עורך דין אז הוא ימליץ לך להחתים כל אחד שאתה פוגש על מסמך סודיות, אם תתיעץ עם עורך פטנטים אז הוא ימליץ לך מהר להגיש בקשה לפטנט, אם תתיעץ עם רב… אז הוא סביר להניח יגיד לך שחבל על הזמן ותחזור בתשובה (-:

האדם שהכי חשוב שתתיעץ איתו הוא אתה - כן! אתה יודע הכל… זה אולי מוזר שאני אומר לך את זה אבל אתה יודע בדיוק מה לעשות. אתה הרי ?ממציא? מוצרים ומשתף אותם עם קרוביך מאז ומעולם, אלא שכילד לא חשבת על זה באופן כלכלי ואז הפחד לא הכתיב את מהלכיך אלא הרצון בשיתוף (אהבה) - אז אתה גם יודע שזה מה שעליך לעשות עכשיו - לעשות, אז מה עושים?

דבר ראשון - עושים, עושים ועושים! יזמים / ממצאנים / ומפתחי מוצרים הם אנשים שעושים! לא מדברים על, אלא עושים את… שהאחרים ידברו על מה שאתה עושה, וגם שיתנו ביקורת (אל תיעלב; תקשיב להם - אולי אפילו משהו מדבריהם אמצא חן בעינייך ושווה לקבל את דעתם), אבל זה המיזם שלך ואתה המחליט. השאלה היא מה לעשות דבר ראשון? אז גם פה התשובה היא פשוטה - מה שאתה יודע לעשות הכי טוב! אם אתה כותב טוב אז תתאר בפירוט את המוצר, תכתוב כמה שאתה יכול ותגדיר כמה שיותר פרטים. אם אתה מרגיש ?יותר חופשי? עם עיפרון ביד כי כשהיית ילד אז אהבת לצייר (משום מה הפסקת…) אז תתחיל לצייר ולצייר ולצייר עד שתראה שהמוצר שלך מתחיל להיראות דומה למה שאתה מדמיין (הרי יש לך בראש אימג? כלשהו של המוצר - לא…?). אם אתה אוהב לצלם, אז תתחיל לצלם - צלם כל דבר שמזכיר לך את הרעיון שלך או דברים קרובים, ואם אתה אוהב לגלוש אז תוריד מלא תמונות מהאינטרנט ?מהמשפחה? של המוצר ?שלך?. תעשה, תלמד את התחום, תתקדם… ותשאל את עצמך - האם אני עדיין מאמין במוצר? יש בו צורך? אני מוכן להשקיע זמן וכסף ברעיון שלי?

השלב השני הוא להמשיך…?לבנות? את המוצר שלך, לא חייבים ישר לבנות ?אבטיפוס? המדמה מוצר מדף, אפשר להתחיל ?מדגם רעיוני?. עכשיו אתה אומר ?איך אני יכול לבנות דגם רעיוני של הרעיון שלי?

אז אתה יכול, אני אתן לכם דוגמה ממוצר יחסית פשוט בו נתקלתי לפני מספר ימים; יזם עלה על רעיון של רצועת ביטחון לסגירה של מזוודה - נגיד שהוא עשה את חמשת השלבים הראשונים ובאמת יש צורך למוצר. עכשיו עליו לעשות. מה לעשות? ביום שישי כשהוא לא עובד, ללכת ולהסתובב בחנויות בדרום תל אביב ולמצוא את המחברים וחומר הגלם, ולייצר ?דגם רעיוני? של המוצר שלו - כל אחד יכול לעשות את זה - זה רק רצון! רק עכשיו אחרי שיש לו מול העיניים ובין הידיים את הדגם הרעיוני הוא יכול להרגיש אם הוא בכיוון והאם הוא עלה על משהו… זה הזמן לעלות מדרגה ולהתחיל להשקיע.

שלב שלישי פגישה להעברת הפיתוח לבעל מקצוע. אין מנוס ואם אתה לא ?איש פיתוח מחונן? בעצמך אז כאן אתה חייב להתחיל ולחפש את איש או גוף הפיתוח שיעשו את העבודה עבורך. זה עולה… לעיתים רחוקות מאוד זה ?יעלה? לך באחוזים / שותפות ברעיון, אולם כבר מראש אני אומר לך - אם זה יקרה, משמע שלא רק שעלית על הרעיון ששווה מיליון (וכרגע אתה היחיד שחושב את זה) אלא בצ?אנס של אחד למיליון פגשת גם את האדם הנוסף שחושב כך. ב 99.99% מהמקרים, אותו איש פיתוח יעבוד עבורך עבור שכר / תשלום בכסף. משמע, כבר בשלב זה אתה (בעזרת F&F friend and family / משפחה וחברים) תצטרך לקחת את ?הסיכון? ולממן את הפיתוח - כמעט אף פעם אין דרך אחרת. רק אתה מאמין מספיק ברעיון שלך בשביל לממן אותו - שעת פיתוח של מי שיודע לפתח עולה בין 50 ל 100 דולר, קח בחשבון שפיתוח מוצר יכול לארוך מינימום 100 שעות ועד בקלות 300 שעות, כמובן בהתאם למורכבות המוצר וליכולות המפתח.

שלב רביעי יחד עם אותו גוף מקצועי הגעתם לפרוטוטייפ (אבטיפוס עובד). במקרה הצורך, גם לדגם צורני (אבטיפוס המדמה את המוצר ברמה הויזואלית) כמו גם הדמיות מחשב, שיחד עם נתוני שוק אפשר להפוך למצגת. עכשיו, לפני שאתה מתחיל להיפגש עם משקיעים פוטנציאליים / שותפים, כדאי גם לייצר ?קניין רוחני? (בקשה לפטנט, מדגם, זכויות יוצרים, סימן מסחר - בהתאם למוצר וליכולות הכלכליות).

שלב חמישי מצגת למשקיע - כמה כסף שיש לך בשלב מסויים אתה צריך עוד! להוציא מוצר חדש עולה הרבה כסף (לא סתם אמר מי שאמר שלעשות כסף עולה כסף). לכן עכשיו, זה הזמן להשקיע במצגת מרשימה, למתג את המוצר (לוגו, צבעים, אתר, ניירת). ולהתחיל לעבוד ?במכירות? - טלפונים… להיפגש עם אנשים - למצוא שותף אסטרטגי (אחד שיוכל להיכנס איתך למיזם ולקדם אותך / את המיזם) או משקיע קטן (עד ($100K או גדול (יותר מ $500K - סביר להניח שרק אחרי ההשקעה של המשקיע הקטן) בהתאם לצרכים של המוצר - בשלב זה מומלץ גם להשקיע יותר בתוכנית העיסקית ובטבלאות האקסל. 

זכור! הדבר שהכי מעניין משקיע זה מי הצוות ופוטנציאל המימוש והעיסקי.

בהצלחה, ולא להתרגש ?מלא? כל יזם שמע את המילה הזאת הרבה פעמים עד שהוא שמע ?כן?.

הכותב הוא ?יזם סדרתי? ובעלים של חברת ?פטנטים? וחברת ?גבישי - יזמות ופיתוח מוצרים?.

אשמח לקבל תגובות על כתבה זו, כמו גם אם אתה רוצה להתיעץ אתה מוזמן. בברכה, יצחק גבישי

 

*הכתבה פונה לנשים באותה מידה, כתובה בלשון זכר רק לשם נוחות הקריאה.

  

 

הכותב הוא יזם סדרתי ובעלים של חברת פטנטים וחברת גבישי - יזמות ופיתוח מוצרים. אשמח לקבל תגובות על כתבה זו, כמו גם אם אתה רוצה להתיעץ אתה מוזמן. בברכה, יצחק גבישי



 www.PatenTeam.co.il
www.GVISHI.com
 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב