דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם היו מציעים לך כרטיס יציאה ממירוץ העכברים - לא היית לוקח? 

מאת    [ 22/12/2016 ]

מילים במאמר: 1134   [ נצפה 2629 פעמים ]

אם מישהו היה מציע לך כרטיס יציאה מ-"מרוץ העכברים", לא היית לוקח?

לעשות מיליון שקל בפיג'מה, מהכורסא בסלון, עם הקפה של הבוקר וקרואסון חם - מי לא חולם על זה?

בזמן שמחקר שנערך לאחרונה מצא כי 90% מהאנשים לא מרוצים מהמשכורת הנוכחית שלהם ומרגישים שהדרך לעצמאות כלכלית רחוקה מהם שנות אור - אנשי מקצוע ומנטורים מתחומי עיסוק שונים גילו שהם יכולים לנגן לנו על הנקודה הזאת ולטפח את החלום שלנו באמצעות סרטוני הדרכה, בהם הם מתחייבים "לגלות לנו את הסוד" וזורקים לאוויר הבטחות תלושות מהמציאות "להרוויח כסף כבר מהיום הראשון", "בקלות", "במהירות", "בהשקעה מינימלית", "בלי הון", "בלי ידע".

האג'נדה שלהם ברמה העקרונית היא טובה – לשים קץ למציאות המתישה בה אנשים קמים ב6 בבוקר וחוזרים למשפחה שלהם חסרי אנרגיה ב7 בערב, צולחים יום ועוד יום עד להגעתו של סוף השבוע המיוחל, מחליפים את רוב זמנם בכסף ומוותרים על תחביבים, בילויים משותפים או מותרות אחרות – אבל שימו לב לא ליפול במלכודות הדבש שלהם או בסיפורי ה"כל אחד יכול" שעורבים לכם ברשת.

זה הרי לא קל לסרב ל"נוסחאות קסם שכל דביל יכול ליישם" או ל"סודות כמוסים שנחשפים לראשונה" שיסייעו לכם סוף כל סוף "לפטר את הבוס".

אז דווקא בימים כמו אלו – כשעולם שוק ההון והמסחר סוער וכולם מדברים רק על סדרת הסרטונים החדשה של גיא ברנד – מתעורר בי הצורך לדבר על הרצון העז להגשמת החלומות שלנו תוך הפרדה בין "התעשרות מהירה בקליק" לבין הפיכת הזדמנות כלכלית למציאות רווחית.

 

אין ארוחות צהרים בחינם: האם מתאים לך לוותר על תלוש המשכורת (המבאס) ולהרוויח (הרבה) יותר כסף מול המחשב בבית?

אם אתה חושב שתלחץ על 3 כפתורים ומחר על הבוקר כבר תוכל להתייצב בחנות המכוניות ולקנות לך פרארי  – לא מתאים לך לעבוד מהבית. 

אם אתה חושב שאתה הכי חכם ואתה יודע הכי טוב ולכן אתה לא מוכן ללמוד מאנשים שבחוכמתם עושים הרבה כסף (כנראה שהם גם חכמים ממך, אבל אתה בכלל בטוח שהמזל האיר להם פנים ורק בגלל זה הם הצליחו "להביא את המכה") – לא מתאים לך לעבוד מהבית. 

אם אין לך משמעת עצמית, אתה לא מוכן להתחייב לתהליך ו"להקריב" מזמנך בשביל להיחשף ולהכיר לעומק עולם חדש ועשיר – לא מתאים לך לעבוד מהבית.

 אם אתה לא מעוניין לקחת אחריות על עצמך, על המשפחה שלך ועל העתיד הכלכלי שלכם – לא מתאים לך לעבוד מהבית.

 אבל...

 אם נמאס לך לעבוד 200 שעות בחודש, להתבאס מתלוש המשכורת בכל 10 לחודש ואחרי הכל להיאלץ להתפשר על איכות החיים שלך – מתאים לך לעבוד מהבית.

 אם נמאס לך "לבזבז" את הזמן בשביל להוציא לפועל את תוכניותיו של הבוס שלך, ואתה סוף סוף מוכן להשקיע את אותו הזמן בתוכניות ובחלומות הפרטיים שלך – מתאים לך לעבוד מהבית.

 אם המשפט "לפעמים אני מתגעגע לצחוקים שהיינו עושים במשרד" – זה הדבר היחיד שיהדהד ו'יצבוט לך' אחרי שתנקה את השולחן ותעבור לעבוד מהסלון בבית – מתאים לך לעבוד מהבית.

 

מסחר מהבית: אם בעבר הפסדת כסף על "הימור" בבורסה – המידע הזה עלול לשבור לך את הלב

עולם שוק ההון מהווה הזדמנות גדולה כבר למעלה מ100 שנים, הוא אינו טרנד חולף והוא טומן בחובו פוטנציאל אין סופי. יחד עם זאת, רק 4% מהסוחרים אכן מצליחים לגרוף את הכסף הגדול ולהתפרנס בעודם מבצעים כמה פעולות פשוטות מול מחשב, ולא, אין "נוסחאות פלא" ואין "כפתור קסום". רק חוקים, משמעת והתמדה – וכל עוד תדבקו למערכת הכללים – תישנו כמו תינוקות בלילה, בזמן שהכסף עובד בשבילכם.

בראש ובראשונה, הגיע הזמן להיפרד מהמחשבה המיושנת שקובעת כי "שוק ההון זה הימור לכל דבר". אם, בדומה ל96% מהסוחרים, גם אתה "ניסית את מזלך" והפסדת כסף בשוק ההון – סימן שהימרת ולא סחרת. נכון, אמנם אף אחד לא יודע לחזות את השוק בצורה מושלמת ולשים את האצבע על 'מניית פייסבוק הבאה' שבעוד 4 שנים תחמש את סכום ההשקעה, אבל שוק ההון לא מתבסס על מזל או על השקעת "כסף טיפש", אם כי על טקטיקות, איתותים, ניתוחים טכניים ושאר טכניקות שמאפשרות לסוחר "להריח" את השוק, לזהות סכנות ולגלות הזדמנויות.

סוד ההצלחה הוא שאין רגשות. מסירים את כל הדעות הקדומות משוק ההון, עובדים לפי מודלים מתמטיים, בוחרים את המניות לפי 24 הקריטריונים לבחירת מנייה, מצמצמים סיכון באופן מהותי ולאורך זמן הסטטיסטיקות מנצחות. אין טעם להפעיל אמוציות, צריך לעבוד לפי החוקים, להיות ממושמע, עקשן ולהתמיד בתהליך. זה מה שעושה את ההבדל בין מהמר פזיז עם חלומות במגירה שעסוק בלכבות שריפות כל הזמן לבין סוחר שבחוכמתו יכול להרשות לעצמו לחיות טוב ולהתמסר לרגעים הקטנים והטובים של החיים.

 

יש לנו את היכולת לעצב את החיים שלנו כאגדה עם סוף טוב או "סתם" לחיות אותם כטרגדיה כואבת ורצופת משברים

אם היו מציעים לך כרטיס אשראי עם תקרה אינסופית למשכית מזומנים בהם תוכל לקנות כל מה שחפצה בו נפשך; הפרארי שתמיד רצית, וילת 12 החדרים קו ראשון לים כמו שראית בטלוויזיה, טיול מסביב לעולם עם האישה והילדים – אין דבר שהכסף באשראי הזה לא יוכל להשיג עבורך. לחילופין, היו אומרים לך שאתה יכול להשיג כל מה שאתה רוצה, סתם ככה, פשוט בגלל שאתה זה אתה; מבט אחד לסוכן המכירות והוא כבר יושיט לך את המפתחות לפרארי, שיחת טלפון קצרה והאדריכל הכי נחשק בעולם יתחיל לתכנן עבורך את וילת החלומות ואם אתה ומשפחתך רק תדרכו בנתב"ג - יעלו אתכם על כל טיסה שתבקשו. ובכן, באיזו מן האופציות היית בוחר? אתה צודק, שתיהן בשורה התחתונה משיגות עבורך את אותה תוצאה סופית, אבל האם היית בוחר בכסף כשאתה יכול להשיג את כל מבוקשך בלעדיו?

אחרי שעשיתי "מספיק" כסף הבנתי שאני לא רוצה אותו. ליתר דיוק מה שהבנתי היה ש- לא כסף זה מה שאני רוצה. אם כי הזדמנות לחיות "קצת", לבלות עם הילדים, עם בן הזוג, עם האנשים שאני אוהבת ולא מוצאת זמן להקדיש להם, להפסיק להיאבק ברצונות שלי כנגד תלוש המשכורת החודשי בשבילו הקרבתי גם ככה כבר יותר מדי, להרוויח שקט נפשי ולהיות מסוגלת להתמסר לרגעים הקטנים והיפים בחיים בלי רגשות אשם.

אמנם חשבתי שלא תהיה לי עוד דאגה בחיים אחרי שיהיה לי כסף הבנתי שהיעדר כסף הוא לא המקור לדאגה הנוראית שמכרסמת לנו את החלקים הפנימיים כל הזמן. המקור לדאגות שלך, שלי, של כולנו נובע מ – מה שאני קוראת לו – "4 החית": חוסר וודאות, חוסר יציבות, חוסר בנתונים וחוסר אונים.

אם, לצורך העניין, היית יודע בדיוק מה ואיך לעשות? איך להתנהל בחשבון הבנק? איפה ומתי להשקיע? איך לצאת מהמינוס? איך להשתמש בהלוואות לשיפור המצב הכלכלי ולא להרעתו? הפחד מהמינוס – היה נעלם, החרדה מהלוואות – נעלמת, החשש מהשקעה בנדל"ן או במניה של חברה גדולה – פוף, נעלם.

נכנסים לנושא הזה קצת יותר לעומק בווידאו המדובר הזה, אבל על קצה המזלג אלו בדיוק הדברים שיוצרים את האבחנה בין הבטחות סרק על יעד סופי ("רחוק שנות אור" אך מפתה) של עצמאות כלכלית ויכולת להרוויח "בקלות" הרבה מאוד כסף במעט מאוד זמן, השקעה כספית ומאמץ, לבין הצגת דרך לגיטימית וברת השגה להשגת 'חופש משכר' "בפשטות" ע"י ניטרול 4 החיתים, התמדה והיצמדות למערכת כללים ברורה.

זה "הסוד הקריטי", "הטיפ המוכח", "נוסחת ההתעשרות הבטוחה" היחידים - שיביאו אותך להישגים ממשיים.

בהצלחה.

 

 

 

מורן, כלכלנית ואשת נדל"ן ומכירות, מנהלת עמוד הפייסבוק "בנק הפתרונות" ואתר האינטרנט http://www.jargon.co.il/ המציעים שלל מדריכים, טיפים ותוכן מקצועי עבור כל מי שרוצה (ולא יודע איך) להתקדם לעבר היציאה מ"מירוץ העכברים".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב