דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפכות בענף היין הישראלי 

מאת    [ 21/12/2016 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 5091 פעמים ]

רעידת אדמה ביקב כרמל והפעם כסאות מוזיקליים.

 מנהלת היצוא של יקבי כרמל/יתיר, דורית בן סימון הפסיקה את עבודתה ביקב כרמל ובמקומה נכנס לתפקיד ארנון הראל, מנהל השיווק של יקבי רמת הגולן לשעבר .

יקב כרמל ממשיך להפתיע עם פיטורים ועזיבות מרצון של אנשי מפתח שהיו ביקב שנים.

דורית בן סימון התמנתה למנהלת הייצוא של יקבי כרמל ושל חברת הבת שלה, יקב יתיר באחד בינואר 2013 לאחר שעבדה ביקבי רמת הגולן, וכן מספר שנים בחברת סחר היין הגדולה Royal Wine בקליפורניה. מאז חזרתה לארץ, בשנת 2011, עבדה בן סימון במחלקה המקצועית של יקבי כרמל.

ארנון הראל מנהל השיווק היוצא של יקב רמת הגולן, נחשב לאחד מעמודי התווך של ומזוהה כאיש מקצוע אמין, ישיר ולא פוליטיקאי – כפי שאומרים עליו.

בשנים האחרונות ביצע יקב רמת הגולן בראשות המנכ"לית ענת לוי מספר מהלכים רציניים, כמו חיבור ההנהלה עם יקב הרי גליל בו שותף יקב רמת הגולן ופיטורי המנכ"ל שם תוך כדי העברת סמכויות ליינן הראשי ( שרק במקרה הוא בעלה )  והמהלך של  מיזוג המכירות וההפצה עם חברת שקד - מהלך מפתיע שלאחריו עזב ארנון את היקב.

מבחינת יקב רמת הגולן: עזיבתו של ארנון וכניסתו ליקב כרמל מאוד בעייתית מאחר וארנון מכיר את כל תורת המכירות של יקב רמת הגולן והם יצטרכו להתמודד עם התוצאות שבישלה המנכ"לית ענת רושינסקי כאשר פיטרה את ארנון בהינף יד.היא תקבל עכשיו יופי של בית ספר.

מבחינת יקב כרמל: איך אמר יגאל הורביץ שר האוצר  "משוגעים רדו מהגג " הבית קורס.

להחליף עובד זה כמובן נתון לשיקולי הנהלה אבל אם כבר מחליפים עובדת מקצועית, אמינה, שהביאה תוצאות מדהימות בזמן פעילותה אז כדאי להחליפה בסוס מנצח שמכיר את השטח הבינלאומי ולא אחד שככל שהוא טוב בשיווק יין בישראל זו ליגה אחרת לגמרי. אבל  מנכ"ל יקבי כרמל ארז פז, שתפקידו האחרון היה בתחום החלב ואין לו רקע בתחום היין, בדומה לקודמתו בתפקיד שבאה מתחום הקפה שגם היא לא החזיקה מעמד בתחום היין ממשיך לקבל החלטות שפשוט מנותקות מהמציאות של ענף היין; אחרת אי אפשר להסביר את המהלך האחרון של פיטורי דורית בן סימון, שבמהלך חמש השנים האחרונות הצליחה להכניס את יקב כרמל למודעות העולמית בארה"ב ובאירופה, ואף פתחה את השוק היפני ליינות של כרמל.

"לשמוע את דורית מרצה בפני פורום של Masters of Wine זו חוויה, ופשוט נשארים עם פה פעור מהאנגלית הרהוטה והתשוקה שיש לה בעיניים כשהיא מייצגת את היקב", אומר מי שנכח בהרצאה כזאת שלה בחו"ל.

 חברת השיווק הרצוג בארה"ב שהם אלה שמפיצים את יינות כרמל הגיבו: "לא עדכנו אותנו שדורית פוטרה, ואנחנו מצרים על כך. לאחר שנים של בניית אמון הדדי והצלחה גדולה של יינות כרמל בארצות הברית בזכות דורית, איננו מבינים את המהלך".

 

כל המהלך של פיטורי דורית בן סימון הביא לחרושת של שמועות ורמזי קונספירציה. אמנם זו חרושת שמועות, אבל נראה כי מנכ"ל כרמל פז נשכב על הגדר ועשה מחטף מהיר בפיטורי דורית.

אנשי כרמל בעבר ובהווה שאינם מוכנים להזדהות, וזה מובן לנו, פשוט כועסים ועצובים. הם מאוד מעריכים ואוהבים את הראל, אולם לטענתם הוא לא בא מתחום שיווק יינות בחו"ל, שזה עסק אחר לגמרי.

 

בכלל, יש רושם שמועצת המנהלים של יקב כרמל עושה בשנים האחרונות כל מאמץ כדי להחליש את היקב.

נכסים נמכרו, אנשי מפתח פוטרו, המעבר לצפון נעשה כדי להיפטר מעובדים רבים, ואת ההגה כקברניט מחזיק מי שאינו מבין בתעשיית היין ואת המורכבות העדינה שבין אמינות של יקב מול הלקוח שלו. הפנים של עובדי היקב הם אלו שמוכרים יין, הם אלה שמעניקים ליקב את המסורת. פגיעה בעובדי יקב מסורים ואמינים, ככל הידוע ללא סיבה אמיתית, היא פגיעה בלקוחות היקב.

התעלמות המנכ"ל משאלות של עיתונאים, והשתיקה שמלווה את כל המהלכים האחרונים, יוצרת את הרושם כי במקום להביא את היקב לגדולה, כפי שהבטיח בנאום שלו כשנכנס לתפקיד, יש פגיעה ביקב בשיטת הסלאמי. כל חלקה טובה נשרפת, כל איש טוב מועף. אין מסורת, אין חקלאות, אין אהבה אמתית ליין ביקב כרמל. וחבל.

 

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב