דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לזוכים בהוצאה לפועל 

מאת    [ 20/12/2016 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2207 פעמים ]

סוגי תיקים בהוצאה לפועל

א. פתיחת תיק פסק דין כספי – המטרה בפתיחת כזה היא להוציא לפועל פסקי דין שניתנו בהליך שיפוטי ולבצע אותם על פי החוק. על הזוכה להגיע אל לשכת ההוצאה לפועל עם טופס בקשה לביצוע המוכר בשם טופס 802, עם פסק הדין המקורי או נאמן למקור הנושא את מספר המזהה של התובע, תשלום אגרה בגובה 1% מגובה החוב המעודכן וייפוי כוח במידה והזוכה מיוצג על ידי עורך דין.

ב. פתיחת תיק שטרות והמחאות – בפתיחת התיק הזה ניתן להגיש לביצוע בכל לשכה שיק או שטר שלא כובד. המסמכים הנדרשים להצגה על ידי הזוכה הם טופס 801, תשלום אגרה בסך 1.25% מגובה החוב המעודכן וייפוי כוח במידה והזוכה מיוצג על ידי עורך דין.

ג. פתיחת תיק מזונות – מטרתו של תיק המזונות הוא לכבד את פסק הדין הניתן על ידי בית משפט בנוגע להוצאות מחיה ומגורים של הזוכה וילדיו. תיק זה תקף לילדים עד גיל 18 או 21, על פי פסק הדין עליו נסמך הזוכה. בתיקים אלו טופס הבקשה לביצוע הוא טופס 804 וטופס 807 לחישוב קרנות. יש לצרף אל בקשת פתיחת התיק את פסק הדין המאושר המקורי או נאמן למקור, אישור מהמוסד לביטוח לאומי על קבלת סכומים, במידה וישנם, וייפוי כוח הניתן לעורך דין.

ד. פתיחת תיק פסק דין לסכום קצוב – בתיקים אלו סכום התביעה כולל ריבית והצמדה אינו עולה על 50,000 שקלים. ניתן להגיש את התביעה ישירות אל ההוצאה לפועל, בתנאי שהזוכה מציג טופס בקשה לביצוע 868, ראייה על סכום החוב (כגון חוזה), כתב תביעה על סכום קצוב, העתק התראה לחייב ואישור המורה על כך שחלפו 30 יום וייפוי כוח לייצג על ידי עורך דין.

ה. פתיחת תיק פסק דין צו עשה – בתיקים אלו ההוצאה לפועל של פסק דין נוגעת בביצוע מעשה או החזרת מצב מסוים לקדמותו. יש לצרף מסמכי טופס בקשה לביצוע מספר 803, פסק דין מאושר מקורי או נאמן למקור וייפוי כוח לייצוג על ידי עורך דין.

ו. פתיחת תיק משכנתא – פיגור בתשלומי התחייבות יכול להביא לפתיחת תיק הוצאה לפועל. במקרה הזה יש לצרף טופס בקשה לביצוע מספר 805, שטר משכון או העתק מאושר, תצהיר לאימות העובדות וייפוי כוח.

מסירת אזהרה לחייב

נושא נוסף אשר זוכים בתיקי הוצאה לפועל צריכים להתייחס אליו הוא מסירת אזהרה. על פי החוק קיימים שתי דרכים למסור את האזהרה לחייב:

א. מסירה באמצעות לשכת ההוצאה לפועל – במקרה הזה המסירה מתבצעת בדואר רשום על ידי לשכת ההוצאה לפועל. אישור המסירה מוחזר ללשכה, לצורך רישום והחזרה לזוכה.

ב. מסירה אישית – בצורת מסירה זו בא כוחו של הזוכה או שליח מטעמו מבצעים את המסירה בעצמם.

מסירת אזהרה כדין חייבת להיות לחייב עצמו או לבן משפחה הגר עמו מעל גיל 18. במידה והחייב הוא תאגיד, יש להחתים את מסמך האזהרה במשרד התאגיד ולאסוף פרטים מלאים על החותם. במידה והחייב מסרב לקבל את האזהרה יכול השליח לציין זאת, אך המסירה נחשבת למסירה מלאה כדין. במידה ולאחר שלושה ביקורים המוסר לא מוצא את החייב, ניתן להדביק את האזהרה על דלת ביתו.

פעולות לביצוע לאחר מסירת אזהרה

זוכה בתיקי הוצאה לפועל יכול להחליט על סעדים. ישנה רשימת סעדים אופציונאליים, אך חשוב להתייעץ עם עורך דין על מנת לבצע את הבחירה הנכונה. הפעולות האפשריות לביצוע לאחר מסירת האזהרה ובחלוף מניין הימים הקבוע בחוק הן עיקולים, צו הבאה, צו מאסר, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. 

*צריך ייעוץ בהוצאה לפועל? דע מהן זכויותיך – פורום משפטי: פורום הוצאה לפועל

כרמית טיטו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב