דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות לזיהוי עבודה אקדמית איכותית 

מאת    [ 15/11/2016 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2004 פעמים ]

נקודות לזיהוי עבודה אקדמית איכותית

סטודנטים רבים מוצאים את עצמם עם דילמה זהה כשהם מגיעים לשנת הלימודים האחרונה שלהם, זו שבמהלכה הם נדרשים לחקור, לאסוף מידע, לנתח ולהסיק מסקנות לצורך הגשת עבודה אקדמית איכותית. הבעיה היא לרוב במילה האחרונה, איכות, ונדמה שלא מעט מהסטודנטים מתקשים להתמקד בנקודות הנכונות, אלו שמבטיחות איכות וגם ציון איכותי בהתאם. כדי לעזור לכם בדרך, הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לתת עליהן את הדגש.

 

עמידה בכללי האקדמיה

לפני הכל מוטב שתבדקו היטב את כללי האקדמיה, שמגדירים באופן ברור כיצד צריכה להיראות עבודה אקדמית, אילו ראשי פרקים מקובלים בה, כיצד יש לציין את מקורות המידע שבהם השתמשתם וגם איך אמורה להיראות סקירה ספרותית. עבודה אקדמית שלא תוגש על פי הכללים תזכה לביקורות שליליות מצד המרצה שלכם ובעיקר תוביל לפגיעה משמעותית בציון, ראו הוזהרתם.

 

כללי האתיקה

בניית המחקר וקביעת המתודולוגיה שלכם הם משמעותיים מאוד בבניית העבודה כולה. חשוב לזכור שביצוע מחקר, גם אם הוא לשם הגשת עבודה אקדמית בלבד, חייב להתבצע על פי כללי האתיקה. אם אתם לא בטוחים מה זה אומר או איך עושים את זה נכון תוכלו להתייעץ עם המרצה שלכם, עם מנחה הקורס או עם גורם מקצועי המתמחה בליווי אקדמי לסטודנטים. אל תנסו להיות גיבורים ולפעול בשיטת ניסוי וטעיה, שכן טעות בשלב זה היא גורלית ועשויה להוביל לפגיעה משמעותית בציון שלכם.

 

רמת הכתיבה

חקרתם היטב את מבנה העבודה הנדרש, בניתם מתודולוגיה נפלאה והממצאים מאפשרים לכם לגבש תיאוריה חדשנית שעשויה לזכות אתכם גם בפרס פוליצר. מצוין. הבעיה היא שרמת כתיבה ירודה תאפיל על כל הטוב הזה ותגרום לעבודה שלכם להיראות הרבה פחות מרשימה. עבודה אקדמית חייבת להיות מוגשת כשהיא מלוטשת היטב לא רק עם יישור טקסטים לשני הצדדים, עם מספור מדויק ועם אזכור נכון של מקורות המידע, אלא עם כתיבה ברמה גבוהה. בקשו מחברים לקרוא את העבודה, בעיקר מחברים שעל דעתם אתם סומכים, ובמידת האפשר דאגו לבצע גם עריכה לשונית על ידי גורם מקצועי ומנוסה יותר. אל תקלקלו את הציון בגלל ניסוחים שאינם ברורים מספיק או בגלל משפטים שנכתבו ללא תשומת לב.

 

אל תעתיקו

לבסוף כדאי לזכור שמצפים מכם להפגין מעט מחשבה ויצירתיות. מקורות המידע שבהם אתם נדרשים להשתמש אינם מקורות שמהם אתם צריכים להעתיק, אלא אתם אמורים לקבל מהם השראה. זכרו זאת והשתמשו במילים שלכם כדי לתאר את המידע שאספתם וכדי לנתח את ממצאי המחקר שלכם. רק כך תוכלו להבטיח עבודה אקדמית איכותית, עם ציון הולם בצדה.

חברת סילבוס המתמחה בסיוע וליווי בהכנה וכתיבת עבודות אקדמיות במקצועות השונים ועבור סטודנטים מהאוניברסיטאות והמכללות השונות בארץ ובעולם. 


שגית -050-8335603  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב