דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לזהות חשבוניות פיקטיביות 

מאת    [ 19/10/2016 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 3212 פעמים ]

רכשתם מוצר חדש? מצוין! כמו שהנכם דואגים לבדוק את המוצר טרם הרכישה, כך עליכם לעשות גם עם החשבונית שהנכם מקבלים מהספק. חשוב להבין כי במידה ומדובר על חשבוניות פיקטיביות, מבחינת בעל העסק - לא רכשתם אצלו ובמקרה של תקלה או החזרת המוצר יהיה קשה להוכיח משהו. במאמר זה אספנו עבורכם טיפים לזיהוי חשבונית פיקטיבית וכיצד תוכלו להתמודד במקרה שקיבלתם אחת כזו מחברה שרכשתם ממנה מוצר כלשהו.

לאחר שבחרתם את המוצר שמוצא חן בעיניכם, אתם ניגשים לקופה, משלמים למוכר באמצעות כרטיס אשראי או מזומן, מקבלים עודף במידת הצורך והדבר הגרוע ביותר שהינכם יכולים לעשות הוא לזרוק את החשבונית שקיבלתם לפח. לצערנו, ישנו אחוז לא קטן של לקוחות אשר עושים זאת באופן קבוע ולאחר מכן נתקלים במצבים לא נעימים בעת פגמים כאלה ואחרים במוצר עצמו כוון שאינם יכולים להגיע לעסק ללא חשבונית רכישה. בעלי עסקים רבים כבר מכירים את התופעה ובחלק מהמקרים "עוצמים עיניים" ועוזרים ללקוח בכל זאת, אך ישנם בעלי עסקים אשר אינם מעוניינים לשמור על קהל לקוחותיו ומספק להם חשבוניות פיקטיביות.

מה הסיכון?

לפני שנעבור על כל הסיכונים הכרוכים בקבלת והוצאת חשבוניות מזויפות, אנו נדגיש כי מדובר על עבירה על החוק וברגע שעסק מוציא חשבונית מזויפת הוא עובר על החוק של מדינת ישראל. 

בכל הנוגע לסיכונים הכרוכים בכך מצד הלקוח, הם אי יכולת להחזיר או להחליף את המוצר במידת הצורך, אי יכולת להשתמש באחריות המוצר, במידה ויש אחת כזו ועוד. לכן, כמו שציינו מקודם, לאחר תשלום על המוצר, בדקו בקפידה את הקבלה שניתנה לכם על ידי המוכר.

כיצד לזהות חשבוניות פיקטיביות?

תהליך זיהוי חשבוניות מזויפות אינו קל וגם תלוי בסוג העסק שהנכם רוכשים ממנו את המוצר. לדוגמה, אם מדובר על עוסק פטור, עליו להוציא קבלה בלבד, ללא חיוב מע"מ. בדקו האם הקבלה רשומה על שם העסק והאם קיים מספר עוסק על הקבלה עצמה. ניתן להכנס לאתר מס הכנסה ולבדוק לפי מספק עוסק האם יש ברשותו תיק פתוח במס. במידה ולא, הדבר אמור להדליק אצלכם נורה אדומה.

אם מדובר על עוסק מורשה או חברה בע"מ, החשבוניות מטעמם אמורים לכלול את החתימה הרשמית של העסק ופירוט מדויק של המוצר שרכשתם. 

במידה וקיבלתם חשבוניות פיקטיביות מבעל עסק כלשהו, אנו ממליצים לפנות מיד לעורך דין בתחום ולברר מולו את המשך התהליך וטיפול בנושא.

אליסה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב