דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגעי קסם 

מאת    [ 07/10/2016 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 3277 פעמים ]

 

נגיעות Menu      Oct. 6, 2016 רגעי קסם

היום בבוקר נסעתי בדרכי לעבודה ושקעתי מחשבות על השגרה של אחרי החופשה הנהדרת שביליתי עם משפחתי.

בתוך ההירהורים הדלקתי את מקלט הרדיו וכיוונתי אותו לתחנה האהובה עלי "גלגל"צ".

על הקושי של לחזור לשגרה אין טעם להרחיב את הדיבור, אבל לעיתים יש רגעים בהם האווירה הדיכאונית והאפורה מתחלפת לרגע בדקה של קסם אשר יכולה להפוך את כל היום שלך ליום אחר לחלוטין.

בדיוק כשחשבתי על היום העמוס ועל ערימה התיקים שמונחת על שולחני, שמעתי את השדרן ברדיו מנגן את השיר של אהובה עוזרי "עמק הפרחים", כן בגלגל"צ ברבע לשמונה שכל המדינה בדרך מנגנים את אהובה עוזרי, מה תגידו??

מיד שהמנגינה התנגנה ועלתה לאוזני במין פיתול שממי, התנתקתי לשבריר שניה מהעולם ונסחפתי אחרי קולה העמוק החודר והמוסיקה המהפנטת שליוותה אותה.

פתאום עלו וירדו מול עיניי הקסטות הישנות של אבי, אלו עם הסלילים, שהיו שמורות מכל משמר בקופסא שחורה ומגושמת מעור שחור, שלא היה לה מקום מוגדר ברכב והיא היתה נעה ממושב למושב, אבל המקום שלה היה תמיד בעדיפות ראשונה על כל טרמפיסט נוסף שרצה להצטרף.

בקופסה היו קסטות של דקלון, זוהר, חיים משה, אהובה עוזרי, אשר קולם היה בוקע באופן תמידי מהרדיו של אבי בזמן הנסיעות המשפחתיות שלנו ברכב. המוסיקה המזרחית אומנם לא התנגנה אז בכל תחנות הרדיו, אבל אז גם לא היתה תחנת רדיו שמשמיעה שירים ברצף בלי תוכניות, ובעיקר האזנו לקסטות בזמן הנסיעה. אבי היה הדי ג'י הבלתי מעורער ורשימת הפלייליסט שלו היתה מובנית ונוקשה, חוזרת על עצמה, אבל ממלאה ועוצמתית כל פעם מחדש. בתור ילדים כשנכנסנו לרכבו ידענו בדיוק את סדר השירים ואת סוגם וסגנונם,  ינקנו את המוסיקה המזרחית לתוך נשמתנו באהבה גדולה. בינות הקסטות היו גם אחת או שתיים עם שירים של יורם גאון, מערכונים של הגששים ואפילו מוסיקה קלאסית למתחילים, גם לאלו האזנו מדי פעם כי הם חיברו אותנו לישראלי שבנו, לישראלי שמורכב מכל התרבויות, מכל הצבעים, אך בעיקר לישראלי האיכותי!!!.

אף פעם לא שמעתי את אבי טוען לקיפוח בהשמעת המוסיקה המזרחית  מעל גלי האתר, הוא אהב אותה בכל מאודו והקשיב לה בכל עת, היא חיברה אותו אל השורשים שלו וגם אנחנו בתור ילדיו אהבנו ואוהבים אותה עד היום ומחוברים אליה.

כשבגרתי והפכתי לנערה פרצה לחיי גם תחנת הרדיו של גלגל"צ שהשמיעה שירים באופן רציף. בתור ילדה שגדלה על המוסיקה המזרחית,  לא שמתי ליבי לכמות השירים המזרחיים שהושמעו בתחנה, ההיפך נחשפתי לשירים איכותיים של זמרים איכותיים שנבחרו עבורי בקפידה על ידי מיטב אנשי המקצוע, אהבתי למוזיקה המזרחית לא נזנחה כשהאזנתי למוסיקה מסגנונות אחרים, להיפך מנעד חיי התמלא במוסיקה איכותית מכל הסוגים.

גם היום בתור מאזינה קבועה של התחנה, התחנה בוחרת בקפידה את השירים המושמעים אצלה, בעיקר שמה את מלוא יהבה על האיכות!!! לא על המזרחיות ולא האשכנזיות, לא על הלועזיות ולא על הישראליות, הדגש הוא על האיכות, וכשאני נוסעת ליום עבודה עמוס אחרי חופשה, אני רוצה לשמוע את השירים שיהפכו לי את הדרך לנעימה יותר, שיתנו למחשבות שלי לזרום בצורה נקייה ויזרקו אותי מדי פעם אל בית ילדותי.

קולה של אהובה עוזרי נסח בי זיכרונות עבר מתוקים, נתן לי שניה להתרפק על הגעגוע ולאחר מכן חזרתי לשגרת יומי העמוסה עם הידיעה שהתחלתי אותה בצורה נעימה וטובה.

אז לפני שאנחנו מתלהמים, מתנפלים, ומנצלים את הרב תרבותיות שבנו לצרכים מיותרים ולא יעילים, עורכים טבלאות מיותרות של מספר השמעות של סגנונות כאלו ואחרים,  נעצור לרגע ונעריך את  האיכות שנשזרת בעבורנו בעמל רב, על ידי צוות מקצועי שאוהב מוסיקה על כל גווניה, ומכיר את היכולות של המוסיקה להשפיע על האנשים, אנשים כמוני.

מצרפת את השיר של אהובה עוזרי "עמק הפרחים" להנאתכם.

https://www.youtube.com/watch?v=nqjTGIShare on 

מורן הללי מור עורכת דין במקצועה


אוהבת לכתוב מאמרי הבעת דעה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב