דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההסתה בישראל. איזה סוגים קיימים? 

מאת    [ 05/10/2016 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2887 פעמים ]

כבר ראינו לא פעם את הצלחתה של ההסתה בישראל. הסתה, היא כפיית דעות מכוונת שבאה לשנות החלטות של אנשים למעשים מסויימים. ההחלטות האלה - לא היו במקור של אותם האנשים, ובזמן שזה קורה, האדם המוסת - מוכתב. בזמן שרבין ז"ל, ניסה לחתום את ההסכם עם הפלשטינים, גורמים בימין פיזרו הסתה נגדו, וזה במהירה היתגשם בתור רצח. כששרון החליט על ההיתנתקות - היתה הסתה נגדו גם, ותוך זמן קצר - מוחו קרס. כיום, ראינו שלטים רבים נגד שר הבטחון ("מחוסל פוליטית" למשל), וזה גם היתגשם. קיימים עוד ועוד מקרים, שבהם ההסתה היא הגורם השולט במדינה. אבל, ההסתה שתוארה, היא הסתה מימין, ומושתתת תמיד על ערך מסויים, כגון אהבה למולדת, ציונות, חוק או היסטוריה. ככלל, אותם האנשים שהותקפו, הואשמו בבגידה, ואז - בחסות זה הופעל לחץ והיתגשמה ההסתה.

אומנם, ההסתה מימין היא לא ההסתה היחידה שיש במדינה. קיימת גם הסתה משמאל. ההסתה הזאת מקורה במעוז השמאל, שהוא - אנשי האקדמיה. היא מושתתת לא על ערכים אוניברסליים (שקשורים לכל העם), אלא אידיאולוגית מיעוט אליטיסטי, שלא פופולרית, לא עממית, שמתבססת בין השאר על מחקר מדעי, אבל בעיקר על אמונות אישיות של אותו המיעוט. המיעוט האקדמי הזעום הזה, רוצה בעזרת הבנה שונה - לשלוט על הרוב, שלא מבין את האידיאולוגיה שמנסה לשלוט עליו. לדעתם - הרוב טיפש, ואין צורך או אפשרות לדון איתו ולשכנעו, אלא רק - לכפות עליו. לאקדמיה, יש גם אמצעי כוחני, שבעזרתו היא נאבקת עם מתנגדיה הקיצוניים, והוא - הרפואה הפסיכיאטרית, שמוסגלת לכפות אפילו ברמה החומרית, וזה ברור שכשאדם כפוי חומרית, הוא גם כפוי רוחנית. ההסתה השמאלנית הזאת, יכולה באופן תאורטי לסיים את החיים הנורמליים של כל אדם שהיא רוצה, תוך תקיפה פיזית עם חומרים כימיים, שגורמים חבלות גופניות בלתי הפיכות. האקדמיה מסמנת, מבודדת ותוקפת כל מתנגד אידיאולוגי, בלי היתחשבות במי הוא, והאם זה צודק. המטרה - להגן על סדר חברתי היררכיוני, שלפיו - האקדמיה, ובעלי התארים המתקדמים הם מעמד עליון המכתיב את שאר העם. המעמד הנחות, של אותו הסדר החברתי, חייב להיות קיים, אבל הרי אף אחד לא יסכים, ולכן, הם המציאו את המנגנון הכפייה הממלכתי.

ההיתנגשות העיקרית של הסדר שהאקדמיה מנסה להדריך, הוא עם אנשי הצבא, שבאופן מוחשי מגינים על המדינה, ועל כן - הכבוד הוא שלהם. 209 יד ימינה של ההסתה השמאלנית, היא ההסתה המינית. נשים - יכולות לבדות סיפורים של תקיפה מינית, ולתקוף גברים. בזמן הזה, ההסתה נדרשת, כי בלא ראיות - ישחררו את המואשם. לכן, הן בדרך כלל מפעילות לחץ כבד, גם על המואשם עצמו (שלא יוכל להיתגונן), וגם על החוקרים ובית המשפט, במטרה - להסית את דעתם בזמן שהם חושבים שהנאשם לא אשם לכיוון כך שהוא כן אשם, ולמנוע כל ניסיון להבין את הצד שלו. הן בדרך כלל, משנות את נושא הדיון משאלת קיום המעשה, עליו ההאשמות()שהיא השאלה היחידה שיש לפני שהוא הוכח), לחומרתו התאורטית של המעשה. כך, כיוון שהדיון הופך להיות המעשה ותיאורו, יוצא שאין שאלה בדבר קיום המעשה, שהוא בטוח היה במציאות (אחרת למה אנחנו דנים), ואז - ההסתה עובדת והנאשם אשם מייד, גם בלי שהוכחה אשמתו.

לוניה


פילוסופיה:מבט מודרני


ל-דאטה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב