דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 שלבים בפתיחת עסק מצליח שיבלוט מעל כולם 

מאת    [ 03/10/2016 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 4998 פעמים ]

החלטת לפתוח עסק, תתחדש! אם אינך רוצה להיות מאותם עסקים מדשדשים שזורמים ומקווים לטוב, הנה 9 שלבים שיכוונו אותך למטרה ויסייעו לך לבנות עסק ממוקד, מצליח ובולט מעל כולם!

קח לך דף ועט והתחל לענות על השאלות בכל שלב:

 

  1. מי הוא הלקוח שלך?  השלב הראשוני בפתיחת העסק שלך הוא לדעת מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלך. עליך להכיר את הלקוח, לחקור מה מעניין אותו, מה מטריד אותו, ממה הוא נמנע ומה הוא מחפש. ברגע שאתה מכיר את הקהל שלך, עליך להשתמש בשפה שלו, לדבר איתו באמצעי השיווק שאותם הוא צורך, למצוא אותו ולפגוש אותו היכן שהוא מסתובב.

           

  1. מהי המטרה השיווקית שלך? לאחר שבחרת את קהל היעד שלך עליך להחליט מה תהיה המטרה של השיווק שלך לאותו קהל: א. האם להכיר לו אותך ולהכניס אותו לעולם המקצועי שלך? ב. האם למכור לו מוצר או שירות? ג. האם להכניס אותו למאגר מתעניינים? יש להתאים את אופן השיווק למטרה של הראשונית.  כמובן שהמטרה העיקרית בעסק היא מכירה ללקוח, אך ישנם שלבים שיש לעבור לפני המכירה, כמו יצירת עניין במוצר או השירות, הבעת אמון בו ועוד... ולכן יש לקבוע מטרה ראשונית.   

 

  1. מה אתה רוצה להגיד? לאחר בחירת המטרה של השיווק עליך להחליט מהו המסר שברצונך להעביר ללקוחותיך הפוטנציאליים. בשלב המסר עליך לספק ערך ללקוח. מה אתה רוצה להגיד לו? מה יש לך שייטיב עימו? מה הפתרון שלך עבורו? בשלב בחירת המסר יש להעמיק בצורך החזק של הלקוח הפוטנציאלי ולפנות אליו באופן כזה שהוא לא יתעלם ממך. המסר צריך להיות קצר וברור.       

 

  1. איפה נמצא הלקוח שלך? האם קהל הלקוחות שלך פרוס בכל הארץ? אולי בחו"ל? האם השירות שלך ניתן באיזור הדרום, הצפון, המרכז? האם השירות או המוצר שלך מקומי או בינלאומי? ברגע שתדע היכן ניתן לעשות שימוש במוצר או בשירות שלך תדע היכן לשווק ולפרסם אותו. השיווק יכול להיעשות און ליין (באינטרנט) או אוף ליין (מחוץ לאינטרנט). אם הקהל שלך צורך מסרים ומידע בעיתונות מקומית או בלוחי מודעות ברחוב, השיווק שלך צריך להתבצע אוף ליין. אם הלקוח שלך צורך מידע ברשת, השיווק שלך צריך להתבצע און ליין. ניתן אף להשתמש בשני ערוצי השיווק, במידה והלקוח הפוטנציאלי צורך מידע גם וגם.

 

  1. מה חסר בשוק שבו אתה עוסק?  מה אתה מציע ללקוח שלא קיים כיום? מהן הבעיות העיקריות בתחום בו אתה עוסק? מה חסר ללקוח שלך שאתה יכול לענות עליו? עליך לבחון מהו הדבר הייחודי הזה שאתה יכול לספק ללקוחות העתידיים שלך שאין להם היום. האם יש לך ערך מוסף שיתקבל על ידם ברצון? האם אתה עונה על חסך כלשהו שהם מחפשים?       

 

  1. איזו הזדמנות יש באפשרותך לתפוס? מהן ההזדמנויות הנמצאות בפניך שאתה יכול לנצל אותן לטובתך? האם יש איזשהו "טרנד" עכשווי שהעסק שלך מזוהה איתו ויכול להוות עבורך מקפצה? האם יש בפניך אפשרות לשיתוף פעולה עם עסק אחר שיכול להציע ללקוחותיך הפוטנציאליים ערך גבוה? האם ישנו ערוץ שיווקי חדש שלקוחותיך העתידיים צורכים בו מידע ואתה יכול השתמש בו לטובת פרסום העסק? האם ישנה נישה חדשה בתחום העיסוק שלך שאינה מטופלת ובידך הפתרון לכך?     

 

  1. מי המתחרים שלך? בבואך להציע שירות או מוצר חדש עליך לבדוק מי עלול לאיים עליך בתחום העיסוק שלך. יש לערוך בדיקה מעמיקה ולהבין מי הם המתחרים שלך, מה הם מציעים, מה יש להם שאין לך וחשוב מזה- מה יש לך שאין להם. עליך לדעת באילו אמצעי שיווק הם משתמשים, היכן נמצאים הלקוחות שלהם ובאילו מסרים הם משתמשים. ברגע שתדע את כל אלה, תוכל לבחור בדרך מקורית ושונה בפנייתך ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

 

  1. מה יש בך שאין לאחרים? או יותר נכון- למה שלקוח יבחר בך על פני אחרים? מה יש במוצר או השירות שלך שיגרום ללקוח להעדיף אותך? מה במסר שלך משפיע יותר על הלקוח? מה הבנפיט במוצר או השירות שלך על פני מוצרים או שירותים אחרים? עליך לבחון לעומק את ה"שפיץ" (ייחודיות) של המוצר או השירות שלך על פני מוצרים או שירותים קיימים, והאם הייחודיות הזו היא בעלת ערך עבור הלקוח הפוטנציאלי.

 

  1. מהי התועלת שלך? השאלה הכי חשובה ואחרונה בסדר תכנון פתיחת העסק היא – מהו הערך שהמוצר או השירות שלך נותנים? מה יש בעסק שלך שיהווה ערך אמיתי ללקוח? מהי התועלת שאפיק ברכישת השירות או המוצר שלך? כיצד חיי הלקוח שלך ישתנו בעקבות השירות או המוצר שלך?

 

9 השלבים הללו הם must בפתיחת עסק. הם יסייעו לך לדעת מיהם הלקוחות שלך, איפה הם מסתובבים, מה מעניין אותם, מי הם המתחרים שלך וכיצד תוכל לבלוט על פניהם.

התשתית הזו תסייע לך בכל פעם שתרגיש שאתה "מתבלבל" או מאבד את הדרך. 

 

אור קריבוס - המזניקה


מומחית לבידול עסקים


ליווי אישי, סדנאות והרצאות 


אתר המזניקה


 


054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב