דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין עם קבלת צו הריסה? 

מאת    [ 28/09/2016 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 1990 פעמים ]

אחרי שקיבלתם את ההחלטה ולבסוף שיפצתם את ביתכם, התווספו להם כעת מספר חדרים חדשים או יחידות חדשות. שנים רבות חיכיתם לכך, ואחרי שסוף סוף חסכתם את הסכום המתאים, אחרי שהשקעתם זמן רב בעבודה ותכנונים - הצלחתם להגיע לתקציב הנכון, הגשמתם את החלום והרחבתם את ביתכם ו/או בניתם לילד המתבגר יחידת דיור פרטית משלו. ברוב המקרים, אלו שסיימו עם עבודה זו יהיו שבעי רצון, אך במקרים מסוימים התוצאה הפוכה, ולעתים החלום הופך לסיוט, כשלתיבת הדואר מגיע לפתע צו הריסה, ולעתים גם יותר מכך (על כך בהמשך). אך אל דאגה, למרות עוגמת הנפש, אין צורך להיבהל ולהוציא את הדחפורים מהמחסנים - ביטול צווי הריסה הינו אפשרי בהחלט.  

לצורך הוצאתו של צו הריסה מעוגן בסעיף 238 (א) בחוק התכנון והבנייה, נדרשת חוות דעת מפורטת של מהנדס מטעם הוועדה המקומית, אשר בה נכתב כי הבניין או חלק מסוים בו נבנו ללא היתר או חרגו מההיתרים הנדרשים בחוק. לעתים, יחד עם צו ההריסה מצורף גם רישום פלילי, אךבמקרה זה היוועצות עם עורך דין מתאים עשויה לפתור את הבעיה וכאמור אף לבטל את צו ההריסה. חשוב מאוד שלא תנסו לעשות זאת לבד כיוון שלרוב האנשים שבונים בשטחם אין באמת את היכולות להתמודד עם הבירוקרטיות ואין ספור החוקים שישלפו מול עיניכם בבוא העת. פנו לעזרה - ויכול להיות שלא תצטרכו להרוס את מה שעמלתם עליו זמן רב.  

עוד לפני שאתם שוקעים בדיכאון על כך שכל כספיכם וההשקעה הגדולה ירדו לטמיון, כדאי שתדעו שקבלת צו הריסה אינו אומר בהכרח שהגיע סוף העולם. ניתן לבצע ביטול צווי הריסה על ידי מספר פעולות לא מסובכות כלל (הכול כמובן באופן יחסי, כן?). רבים הם אלו אשר משלימים עם רוע הגזירה, ופשוט מוותרים על החלום ועל החדר או היחידה החדשים. הם כלל לא מודעים לכך שניתן לבטל צו הריסה על ידי שכירת שירותיו של עורך הדין המתמקצע בתחום, ובכך לבטל את הגזירה וליהנות מה"יצירה" החדשה.

אז איך עושים זאת? ובכן, כיוון שצווי ההריסה יגיעו עם תאריך מדויק של "דד ליין" שבו עליכם לעמוד, עורכי הדין בראש ובראשונה יוציאו צווי עיכוב בטרם הם "יוצאים לקרב" עבורכם. לאחר שצו עיכוב ההריסה התקבל, יתחיל התהליך שבסופו, כך מקווה כל אדם שקיבל צו שכזה, תגיעו לעמק השווה ולהסדר מסוים מול הרשות המקומית ואישור הבנייה (גם אם לא התקבל טרם הבנייה עצמה) יגיע לביתכם.

כותב המאמר הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ויחב"ל. מתמחה בסקירת מוצרים ושירותים במגוון רחב של תחומים. מאמין במחקר מעמיק לפני הצגת מסקנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב