דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה טרגוט ואיך מטרגטים קהל רלוונטי לעסק שלך? 

מאת    [ 26/09/2016 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 4986 פעמים ]

הפייסבוק והגוגל מאפשרים לנו להגיע לקהל ממוקד. כדי להגיע לקהל הרלוונטי, פייסבוק (וגם גוגל) מאפשרים לנו לטרגט קהלים. כלומר: אנחנו יכולים להפנות את התכנים שלנו ולחשוף אותם בפני קהל ספציפי, שהגדרנו מראש.

המושג טרגוט, מגיע מהמונח האנגלי - TARGET (מטרה, יעד).

 למה אנחנו צריכים קהל ספציפי?

 כי כך אנחנו מגדילים את סיכויי המכירה שלנו.

 ככל שהמוצר או השירות שאנחנו מעניקים מגיע לאנשים שזקוקים להם, כך הפוטנציאל לסגור עסקה גדול יותר.

 כדי לעשות זאת נכון, עלינו להכיר את הקהל שלנו ולהגדיר אותו מראש.

 איך נדע את מי לטרגט - או במילים פשוטות יותר איך נדע מי קהל היעד שלנו ?

 כדי להכיר את הקהל הלקוחות שלנו, עלינו ליצור את הלקוח שלנו. בעגה המקצועית קוראים לו "פרסונה" (מהמונח האנגלי -  Person ).

 כן. כן. הבנתם נכון. ה"פרסונה" הוא פרי דימיון שאנחנו יוצרים, הוא ממש לא אמיתי, הוא "לקוח מדומה", ואם תרצו "הלקוח האולטימטיבי שאנחנו רוצים".

 תקבעו את מינו, גילו, מצבו המשפחתי, מצבו התעסוקתי, אופיו, תחביביו, מקום מגוריו (מה שבא לכם !)

 כדי שזה יהיה אפקטיבי עבורכם, שימו גבולות לדימיון ואל תתפרעו... אל תייצרו בדימיונכם מיליארדר שמשחק גולף בקיסריה, או נסיכה ענוגה שמשייטת בעולם על יאכטה.  תהיו ריאלים .

 למשל - אם אתם מאמני כושר, אחת הפרסונות שלכם יכולה להיות (לצורך הדוגמא) סטודנטית למשפטים בת 30 תושבת רמת גן, עובדת כמלצרית במשרה חלקית, במערכת זוגית (מאורסת), עברה ניתוח לקיצור קיבה, שואפת לרדת 30 ק"ג לפני החתונה.

 אם את דולה תומכת לידה, אחת הפרסונות שלך יכולה להיות עובדת זוטרה (או בכירה) במחלקת החשבונות של רשת עסקית, בת 25, נשואה, בתחילת הריון, בן הזוג שלה מנהל משמרת בבית קפה, גרים בחולון, מתכננים לקנות דירה.

 החוכמה היא לדמיין אנשים אמיתיים, ולא לפחד להיות סטיגמטים. כן, לגמרי לא נעים, אבל במקרה הזה סטיגמה היא כלי עזר מצויין.

 אחרי שהכרתם את הלקוחות שלכם, תאתרו אותם בפייסבוק באמצעות - מינם, גילם, תחומי העניין שלהם, מקום המגורים שלהם, העיסוקים שלהם ואפילו רמת השכר שלהם וכו'. (כן. פייסבוק וגם גוגל אוגרים על כל אחד מאיתנו אינסוף נתונים!).

 בשלב הזה כדאי שתטרגטו גם מי הוא הקהל שאתם לא מעוניינים להגיע אליו.

 למה זה חשוב ? 

 כי אם אתם מוכרים מוצרים שאינם כשרים למשל, אין לכם כל צורך להגיע לקהל שומר כשרות. ואם אתם מוכרים מוצרי תינוקות, אין לכם כל רצון להגיע לרווקים ורווקות או לבני הגיל ה-3

 ואם אתם מוכרים מוצרים שמתאימים רק לקהל שגר על שפת הים, אתם מראש לא רוצים שהקמפיין שלכם יגיע לתושבי השפלה או ההר.

 אם אתם מוכרים טיפול מסויים לנשים, אין חכם צורך בחשיפת הקמפיין לגברים, ואם אתם מוכרים טיפולים מיוחדים לזקן - אין לכם שום עניין שנשים יחשפו למודעה שלכם.  וכיוצ"ב

 

כתיבת תכנים וניהול מדיה חברתית http://www.wordswales.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב