דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי אבות לקשישים וחשיבותם בישראל 

מאת    [ 11/09/2016 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2865 פעמים ]

בתי אבות בישראל

אין ספק לגבי החשיבות הרבה בקרב משפחות רבות של קשישים עצמאיים וקשישיםי סיעודיים  המגיעים לשלב בחיים של בחירת בתי אבות ו/או דיור מוגן עבור יקירהם אבא או אמא שהגיעו למצב בריאותי המחייב אותם למעבר מביתם המוגן לבית אבות.בתי אבות ובתי דיור מוגן הם לעיתים קרובות מרכזי המגורים שמסוגלים לספק לקשישים עצמאיים ו/או קשישים סיעודיים את התנאים הנדרשים לשמירה על איכות חיים גבוהה. כמו כן, בבתי אבות ברחבי הארץ מפעילים מחלקות שונות שמיועדות לטפל בקשישים שונים במצבים רפואיים שונים. זו הסיבה לכך שמשרדי הבריאות ומשרד הרווחה מפקחים על פעילות בתי האבות בישראל בכדי להבטיח רמה מקצועית גבוהה בסטנדרטים מחמירים.

יש כמה מאפיינים שאפשר להצביע עליהם בהקשר של בתי אבות בישראל. ראשית כל, בכל בית אבות פועלות מספר מחלקות שונות. בבתי אבות מסוימים משקיעים משאבים בהפעלת מחלקות לקשישים עצמאיים בלבד ולקשישים שלא זקוקים לשום סוג של עזרה בתפקוד היום יומי, בעוד בבתי אבות אחרים מעדיפים להפעיל מחלקות לתשושי נפש ומחלקות סיעודיות לחולים סיעודיים אשר צריכים וזקוקים לטיפול צמוד ומתמיד של  24 שעות ביממה בביצוע פעולות שגרתיות כמו סיוע באכילה,סיוע בהליכה,סיוע בלבישת בגדים ובצורך בביצוע צרכים בסיסיים כהו הליכה לשירותים.

 

מגורים וחיי חברה בבתי אבות

בתי אבות בישראל לא מסתפקים במתן תנאים נוחים לשמירה על מצב בריאותי ומנטאלי של הקשיש הסיעודי. ברוב בתי האבות ישנה סביבת מגורים תומכת, חיי תרבות וחברה פעילים ואפשרות לבחירה מבין סל פעילויות רחב ומגוון. המגורים וחיי החברה הם חלק בלתי נפרד מהתנאים הקיימים בבתי אבות והם אלו שמעודדים משפחות של מבוגרים ואת הקשישים המבוגרים בעצמם לעבור לשם. בנוסף, בני משפחתו של הקשיש יכולים לבקר אותו בבתי אבות וליהנות מזמן איכות של בילוי משותף עם יקיריהם.

בחירה בבית אבות ע"י משפחות הקשישים הסיעודיים מתבצעת לפי מספר קריטריונים חשובים כגון:אזור המגורים של המשפחה והקרבה לבית האבות,וכן על פי שיקולי מחיר ועלות החודשית של בית האבות למול התועלת וסל השירותים אות מעניק בית האבות לקשיש. בנוסף - למשפחות בעלי מגבלה ובעיית יכולת כלכלית , ניתן לקבל "קוד" סיעודי מטעם משרד הבריאות וסיוע כספי במימון השהות של הקשיש בבית האבות. המימון ניתן לקשישים בעלי יכולות כלכליות מוגבלות ולמי שעומד בקריטריונים הכלכליים והבריאותיים.אפשרות נוספת היא לממן את השהות בעזרת גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי או באמצעות חברות הביטוח וזאת במידה והקשיש הסיעודי היה מבוטח בביטוח סיעודי מתאים עוד בתקופת עבודתו לפני פרישתו לפנסיה.אין ספק שהעזרה של מדינת ישראל למשפחות הקשישים הינה מועטה מאד ודורשת שינוי מהותי ותפיסתי של המדינה.משפחות רבות נאלצות למכור את הבית של יקירהם בכדי לממן את שהותו של יקירם בבית אבות ברמה סבירה שייתן לו איכות חיים טובה בתקופה האחרונה של חייו.

יניב כהן - יועץ פתרונות השמה ודיור לגיל הזהב.


www.goldcare.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב