דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות נישואים כשרות 

מאת    [ 05/09/2016 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2219 פעמים ]

 

טבעות נישואים כשרות

טקס נישואים ביהדות הוא אחד האירועים המחייבים ביותר. הטקס עצמו רווי הלכות וסמלים וחלים עליו הרבה חוקים מחמירים. כל זוג השואף להינשא כדת משה וישראל מוכרח להיצמד לתקנות אלו וכמובן ישנו פיקוח רב המבטיח את תקינות הטקס.

 

אחד הסמלים הבולטים והמשמעותיים ביותר הינו הטבעת אותה מעניק על פי המסורת הגבר לאישה ובחברה המודרנית החילונית וגם בפלגים מסוימים בחברה הדתית ואף החרדתי, מקובל כי גם האישה משיבה לו כגמולו. כאשר ניגשים לבחור טבעות נישואים ישנם מספר דברים שחשוב לתת עליהם את הדעת על מנת להבטיח את כשרות הטבעות.

 

הטבעת כסמל

היהדות רואה בטבעת סמל ערכי חשוב ומעמד החלפת הטבעות נחשב קדוש ומשמעותי ביותר במערכת היחסים בין בני זוג יהודים. הענקת הטבעת לכלה, מקורה במנהג שליחת מתנות לכלה בעת שהיא חוגגת אירוסין. יש לציין כי אירוע זה מתקיים על מנת שנתינת המתנה לא תיתפס כנישואים עצמם ויהיה ברור לשני הצדדים שמטרת האיחוד היא איננה חומרית אלא רגשית ורוחנית. גם העיצוב הפשוט של הטבעת מטרתו, שהכלה תדע להעריך את שוויה של הטבעת, אחרת אם היא תדע או שמא תחשוב שהטבעת שקיבלה יותר מהערך שלה, קיים פחד שרק בגלל זה היא הסכימה להתחתן.

 

תקנות בנוגע לצורת הטבעת

העיקרון שמנחה את בחירת הטבעת הינו שהכלה תדע בדיוק מהו ערכה ולא תחשוב כי מדובר בטבעת יקרה יותר מזו שהיא מקבלת. ההלכה מגדירה כי על הטבעת להיות פשוטה וחלקה ללא חריטות משמעותיות וריקועים וכן עשויה מחומר אחד בלבד. אין הכרח שחומר זה יהיה דווקא זהב אך יש להקפיד שהיא איננה מצופה בחומר אחר ממה שהיא עשויה ממנו באמת כדי שהכלה תדע בוודאות באיזו טבעת היא מתקדשת ולא ייגרמו מה שההלכה מכנה "קדושי טעות". קוטרה של הטבעת צריך להיות בינוני בין 1 ל 3 מילימטר. שאלת שיבוץ אבנים טובות בטבעת מעוררת מחלוקת בהלכה היהודית ויש אסכולות המתירות זאת ואסכולות שאוסרות על כך. אסכולות המתירות הוספת אבנים דורשות כי החתן יידע את הכלה בדבר שווין.

 

התשלום עבור הטבעת

על החתן לרכוש את הטבעת מכספו ולשלם עבורה פרוטה אחת לפחות בכסף מזומן. התשלום במזומן נועד להבטיח כי הטבעת אכן תירכש במלואה וכי המחאה או אשראי לא יוחזרו לקונה. חשוב מאוד שהחתן יהיה זה שירכוש את הטבעת מכספו שלו מכיוון שבמתן הטבעת לאישה הוא למעשה הופך אותה לקניינו. 

דיאמקה תכשיטים, יצרן תכשיטי יוקרה, מתגאה בניסיון עתיר שנים של ייצור תכשיטים מותאמים אישית בטכנולוגיה מתקדמת, תוך יצירת חווית קניה חדשנית ללקוחותינו, המאפשרת להם לקחת חלק פעיל בעיצוב התכשיט!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב