דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדלים בין פשפש המיטה לפרעושים. 

מאת    [ 29/08/2016 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2544 פעמים ]

  פשפש המיטה הוא חרק בגודל של בין חמישה עד שישה סנטימטר וצבעו חום אדמדם בעיקר לאחר מציצת הדם.  גודלו הזעיר מאפשרים לפשפש המיטה להסתתר בחריצים, בסדקים, במזרונים, בין קפלי המזרון ואפילו בתוך השקעים החשמליים. כאשר אנו מבצעים הדברה נגד פשפשים מדובר בהדברה קשה ולעתים מתישה. חשוב להדביר את פשפש המיטה בכל אחד משלבי ההתפתחות, אך קשה במיוחד להדביר את הביצים בשל קליפתם העבה. אם לא נצליח להדביר את הביצים, הם ייהפכו מאוד מהר לפשפש בוגר. זו הסיבה שבמקרים רבים נדרש המדביר לבצע את פעולת הדברת פשפשים מספר פעמים ולחזור על התהליך.

הדברה נגד פשפשים חייבת להיות חלק מהדברה משולבת. כאשר מדובר בטיפול משולב הכולל שאיבה חזקה בשואב רב עוצמה, סתימת סדקים ובדיקה יסודית של המצעים, המזרונים, פינות המיטה, ארגז המצעים, בספות ובכורסאות בסלון ובאזורי ישיבה נוספים. חשוב גם לבדוק בין קפלי הווילונות, מתחת לשטחים, בשקעי החשמל ובכל פינה חשוכה, מבודדת ומוסתרת הפשפשים יודעים להתחבא היטב.

שואב אבק בעל עוצמה יכול להפחית את כמות הפשפשים, אל לא להשמיד אותם לגמרי. כדי לקטול את הפשפשים יש להשתמש בחומרי הדברה, רצוי חומרי הדברה ירוקים אשר אינם פוגעים באדם. חשוב להקפיד כי חומרי ההדברה מאושרים על ידי משרד הבריאות.

במידה ואתם או מישהו מבני ביתכם סובל מעקיצות גירודים עם אדמומיות מסביב לעור בעיקר באזור הרגליים, כנראה שמדובר בעקיצות של פרעושים ואתם חייבים להזמין מדביר פרעושים מיומן. הדברת פרעושים זה הליך מאוד מורכב המחייב להתבצע בצורה מקצועית ומתוך הכרת אורח חייהם של הפרעושים.

על מנת שנוכל להדביר בהצלחה את הפרעושים חשוב להכיר את אורח חייהם. הפרעושים חיים גלגול מלא. מהביצים בוקעות הרימות, הרימות הופכות לגלמים ומהגלמים בוקעים לבסוף הפרעושים. כל אחד מתהליכי הגלגול של הפרעושים יכול לקחת  זמן שונה, בהתאם לתנאי הסביבה והאקלים.

הביצים אשר מסתתרות בכל סדק ובכל מקום אפשרי  ניזונות  בעיקר מהפסולת האורגנית הנמצאת במקומות המרבץ של בעלי החיים. כאשר הן מזהות בעל חיים העובר בקרבתן או בן אדם, הן מסוגלות לקפוץ ולהיצמד אליו. הדברה נגד פרעושים יעילה חייבת להשמיד גם את הביצים, הרימות, הגלמים והפרעושים כדי שלא ייווצר מצב שלאחר הדברת פרעושים ממשיכים הגלמים או הרימות להתפתח ונוצרי פרעושים חדשים.

איך נבצע הדברת פרעושים, ולתמיד!

כאמור, הדברת הפרעושים חייבת להיעשות במשולב ולתקוף כל שלב בהתפתחות הפרעושים.

יש להדביר את הפרעושים הנמצאים על פרוותו של בעל החיים באמצעות אבקות שמפו או כדורים מומלץ להתייעץ עם הווטרינר.

יש לשאוב באופן יסודי את מקומות המרבץ של בעל החיים, את השטיחים את הספות ועוד, לכבס את כל הבגדים החשודים במגע עם הפרעושים בטמפרטורה גבוהה ולתלות אותם לייבוש בשמש.

את חיסול הגלמים והרימות מבצעים באמצעות ריסוס של חומרי הדברה בשילוב של חומרים הנקראים מעכבי גדילה כדי לא לאפשר את התפתחות הרימות או הגלמים להיות בוגרים. הדברה פרעושים חלקית שאינה פוגעת בעת ובעונה אחת בכל אחד משלבי הגדילה של הפרעושים לא תפתור את הבעיה לכן כדאי להתייעץ אך ורק עם חברת הדברה.

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב