דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול משפחתי במרכז הארץ 

מאת    [ 28/08/2016 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 5625 פעמים ]

סבתא שלי גדלה והתחנכה בשכונת נווה צדק בתל אביב יפו. לאחר שהתחתנה היא וסבי עזבו את שכונת מגוריה ועברו להתגורר באיזור חיפה. לפני כשבוע חגגה סבתי יום הולדת 80 במספר, ולכבוד יום הולדתה החלטנו הנכדים לארגן סיור יחד איתה בשכונת נווה צדק על מנת שאנו והנינים ישמעו מפיה על השכונה לפני שנים וידעו את ההיסטוריה שלה.

שכרנו מיניבוס מפואר, עם שתייה ומזון שיהיה לאורך כל הטיול מביתה של סבתא בחיפה ועד נווה צדק. כאשר הגענו לנווה צדק הדבר הראשון שסבתי רצתה לראות הוא דווקא את קולנוע עדן, היא סיפרה ששם הייתה מבלה את רוב ימי ילדותה ושם גם פגשה את סבי. רובנו לא ידע שזהו הקולנוע הראשון שהוקם במדינת ישראל וסבתי סיפרה כי הקולנוע הוקם על ידי ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזינגוף והיו בו בערך 1000 מקומות (אחת הצעירים אפילו שאל אם היה בו תלת ממד). התחנה הבאה בסיור הייתה בית הסופרים המופרסם בשמו מוזיאון נחום גוטמן. בניין זה היה אחד המבנים הראשונים בשכונת נווה צדק בו התגוררו דבורה בארון, יוסף אהרונוביץ וסופרים אחרים ולכן נקרא בית הסופרים. במהלך הסיור עברנו גם ליד הבתים התאומים העומדים ליד קולנוע עדן, בית אהרן שלוש, גשר שלוש ומרכז סוזן דלל לפני שהצעירים שבנינים התחילו להתייעף ולבקש לחזור.

את הסיור הזה אני אישית עשיתי בילדותי והיה לי חשוב שגם בני ובתי יכירו את ההיסטוריה מפי סבתא שלי ולא ממה שאני אספר להם בעתיד, אני זוכר שאת הסיור שאני עשיתי התחלנו באוטובוס צפוף מחיפה לתל אביב וכל הסיור עשינו ברגל. הסיור של לפני שבוע היה שונה בכך ששכרנו מיניבוס מפואר ובכך כאשר אחד הילדים הצעירים רצה לנוח היה איפה לתת לו לנוח ולא על הידיים של אמא או אבא דבר שהיה הופל את הסיור לקשה יותר להורים. אני חושב שברוב המקרים כאשר תעשו סיור או טיול בארץ עם המשפחה מומלץ להשכיר שירותי הסעה כאלה או אחרים לפי התקציב ולפי כמות האנשים. אנו בחרנו להשכיר מיניבוס מפואר בגלל שרצינו לחגוג בצורה הכי חגיגית שאפשר עם עוגה ומזון שיהיו כל הזמן זמינים לנו ולא נצטרך לחפש מסעדות או להושיב את הילדים במסעדות.

 

לסיכום, אני חושב שחשוב מאוד שהילדים הצעירים ישמעו מפי המבוגרים את הסיפורים על ילדותם כל עוד הם יכולים. ברגע שאנחנו כהורים נספר את הסיפור של סבא וסבתא שלנו שאנחנו שמענו מהם הסיפור קצת מאבד מהערך שלו לפי דעתי. במידה וסבא או סבתא שלכם עדיין בחיים ויש לכם ילדים נסו לגרום להם לשבת ולשמוע את הסיפור מפי סבא וסבתא שלכם.

TamirT




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב