דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוקימון גו משחק שונה ממה שהכרנו עד עכשיו 

מאת    [ 16/08/2016 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 2832 פעמים ]

כל ילידי שנות ה-90 ואפילו שנות ה-80 המאוחרות גדלו ויודעים מה זה פוקימון, בזמנו היינו רצים חזרה הביתה מבית הספר מפעילים טלווזיה מזפזפים לערוץ הילדים ומחכים לזמן שיתחיל הפרק היומי בסדרה.
מדובר בסידרת אנימה הנוצרה ביפן בשנת 1997 ושודרה בארץ בערוץ הילדים כמעט במקביל לשידורים ביפן, הסדרה מתרכזת בעיקר סביב בנאדם אחד מאמן בשם אש קצ'אם שעזב את משפתחו לטובת מסע לתפוס את כל הפוקימונים, ובמהלך דרכו הוא נתקל בהמון קשיים ובפוקימונים שונים ובהרבה אנשים חדשים שהוא הכיר בדרך.
פוקימונים הם יצורים מוזרים (לא מהעולם האמיתי) וכל מאמן אוסף כמה שיותר כאלה לתוך פוקאדורים (סוג של כדורים המאחסנים את הפוקימונים בתוכם), פוקימונים משתייכים לקטגוריות שונות: חשמל, מים, אש וכו'
מטרת מאמני הפוקימונים הוא לתפוס את כל הפוקימונים (כמו הסלוגן של פוקימון: Got to catch them all) וישנם גם קרבות פוקימונים בין מאמנים, כל אחד שולף את הפוקימון שלו וישנו קרב בין הפוקימונים.

עם השנים יצאו כמה וכמה משחקים לפוקימון, בשנות ה-90 או אפילו שנות ה-2000 הממש מוקדמות כשעוד gameboy היה פופלרי ו-"קונסולת המשחקים המובילה" בתקופה, היה משחקי פוקימון red, blue ועוד'
המשחקים הללו היו מאוד פופלורים ולא היה ילד שלא שיחק בזה או לא מכיר.

היום חברת ניטאנדו (בעלת הזכיון למשחקי הפוקימון) יחד עם חברת ניאנטק (מפתחת משחקים לטלפונים חכמים) הוציאו משחק חדש הנקרא Pokemon Go, מטרת המשחק היא בעצם לטייל בעולם האמיתי - כן כן, ממש לטייל פיזית בעזרת הרגלים ולחקור את האזור שבו אתם נמצאים. בשביל לדרבן את השחקנים לצאת ולטייל יותר ולראות מקומות יחודיים ישנו PokeStop שיכול לזכות את המאמן באביזרים נוספים שיעזרו לו להתקדם במשחק, ובחלק מהמקומות המיוחדים באזור ישנו Gym - המאפשר לבצע קרבות בין המאמנים ולכבוש את המכון על מנת לקבל אסימונים שבעזרתם ניתן לקנות פריטים במשחק פוקימון גו.
המשחק בשונה ממשחקים אחרים, לא נותן אפשרות להתקדם ולהיות חזק יותר מכולם אם תשקיע בו כסף, אבל מצד שני יכול מאוד להקל עליך בדרכים שונות בעת רכישת פריטים מסויימים במשחק, לדוגמא ישנו אפשרות לקנות (בכסף אמיתי) ביצי מזל - שיקצרו את תהליך עליית הרמות שלכם ובכך בעצם תוכלו לקבל "פור" על כולם די בקלות אבל מצד שני שחקן שיתמיד בלכבוש מכונים ויזדכה על האסימונים יוכל לרכוש את ביצי המזל גם בלי להוציא כסף, כך שגם "עצלנים" יכולים להתקדם בזמן שאחרים עובדים קשה בשביל הפריטים האלו.

פוקימון גו - נקרא גו כי צריך ללכת ולהתקדם פיזית, המשחק עוזר לנו להכיר את הסביבה שלנו, להכיר יותר טוב את הרחוב שלנו, את הפארקים ואת האטרקציות והאתרים המיוחדים שיש בסיבה - שלא נדבר על זה שזה מוציא אנשים מהבתים ועוזר גם לכושר, עדיף שילדים יצאו ויטיילו ויעשו מאמץ פיזי מאשר שישבו כל היום על המחשב.

המשחק הוא משחק מסוג חדש לגמרי מבוסס על Google maps, למרות שחברת ניאנטק הוציאה בעבר משחק ממש דומה מסוג ingress שעליו נבנה כל הבסיס של המשחק פוקימון גו אך המשחק פחות תפס, עד עכשיו היינו רגילים לשבת בכורסא בסלון, במיטה, על הכיסא במחשב ולשחק במשחקים שלנו בכיף, אבל עכשיו זה עידן חדש לגמרי זה שינוי בכל תפיסת המשחקים שפיזית צריך לצאת מהבית ולהתחיל לטייל על מנת להתקדם במשחק, תחילה היו הרבה אנשים סקפטים לגבי הסוג הזה של המשחק אבל נראה שהמשחק כן תופס והוא כן מצליח ויותר ויותר אנשים (לא רק ילדים - בכל זאת, מי שנולד בשנות ה-90 מאוד קל לו להתחבר לקונספט של פוקימון אחרי הכל גדלנו על זה) משחקים ומראים עניין במשחק.

ההשקה הרשמית של המשחק הייתה בחודש יולי אך המשחק לא יצא באופן רישמי בישראל, בכל זאת ניתן להוריד את פוקימון גו לאנדרויד בהתקנה ידנית, כאשר יש להתקין מחדש בכל עדכון שיוצא לכן חשוב להתעדכן עד שהמשחק יצא באופן רשמי גם בישראל.

באופן אישי אני מאוד התחברתי למשחק, למרות שאין לי ממש זמן למשחקים אבל אימצתי את המשחק כמשחק "לדרך" כלומר כל מקום שאני בדרך אליו אני משחק כשאני באוטובוס / ברכבת והזמן פשוט עף, ממליץ מאוד לתת לזה ניסיון לפחות עד רמה 5 שתראו באמת מה הכוונה כשאומרים "להילחם במכונים" ואחרי שעשיתם את זה קחו לעצמם רגע ותחשבו עד כמה המשחק באמת עזר לכם להכיר את האזור שלכם, להבין יותר על מקומות מסויימים שעברתם שם אלפי פעמים בחייכם ואף פעם לא באמת ידעתם דבר על המקום, ועכשיו בזכות הפוקיסטופ או המכון שממוקם שם אתם יודעים יותר.

פוקימון גו ישראל - מציע לכם מדריכים מפורטים לגבי כל המהלכים במשחק, פירוט עידכונים שותפים מה התווסף בעדכון, אירועים קרובים הקשורים לפוקימון גו, טיפים שיעזרו לכם להתקדם במשחק ולתפוס את כולם ראשונים! הצטרפו כבר עכשיו למשחק שסחף את כולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב