דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נמלת האש מכת מדינה. 

מאת    [ 11/08/2016 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2294 פעמים ]

נמלה קטנה ומסוכנת נמלת האש

בעשור האחרון בישראל קיים מזיק חדש ומאיים בשם נמלת האש, בגלל  הסכנות הכרוכות בהימצאותם הקים המשרד להגנת הסביבה צוות פעולה מיוחד למטרת הדברת נמלת האש הקטנה. בכל מקום שבו אתם מאתרים נמלות אש, 

הדברת נמלת האש הקטנה- מהם דרכי ההדברה הנפוצים

נמלת האש הקטנה הן נמלות בצבע אדום כתום ואורכן בערך כמילימטר אחד עד מילימטר וחצי. מלכת הנמלים מגיעה לגודל של ארבעה מילימטר. נמלת האש הקטנה אוהבת לחיות במקומות חשוכים, רטובים וקרירים. זו הסיבה כי את נמלות האש מוצאים באמבטיות, במטבחים, בחדרי כביסה בגינות מוזנחות בריכות שחייה בעיקר ועוד.

למרות הסכנות הנובעות מהימצאות נמלת האש הקטנה אושר חומרי  הדברה מיוחדים. אלה גרגרים מיוחדים המהווים פיתיון לנמלת האש. הדברת נמלת האש הקטנה מתבצעת באמצעות הגרגירים הנ"ל. מדביר מקצועי יאתר את המקומות שבהם נמצאות הנמלים, את פתחי הקינים, את מסלולי ההליכה ועוד ויניח בצדי המסלול את הגרגרים.

 הנמלים יאספו את הגרגירים וייקחו אותם אל הקן. הן יאכילו את כל המושבה, כולל המלכה, ויש לצפות כי בתוך שבוע תושמד כל אוכלוסיית הקן.

כאשר מבצעים הדברת נמלת האש הקטנה אסור בשום פנים ואופן להשקות את הגינה יומיים לפני מועד ההדברה וביום שלאחר ההדברה, חשוב לדעת כי חומר ההדברה המיוחד אינו פעיל ואינו אפקטיבי במקומות רטובים ולחים.

 הדברת נמלים  אינה אפקטיבית לטווח זמן גדול. במקרים רבים נמלות האש עלולות לחזור לגינה או לבית כעבור שנה. אם רוצים לשמור על בית נקי ולהימנע מהופעת נמלות האש יש לבצע את הדברת נמלת האש הקטנה באופן קבוע, רצוי אחת לשנה.

 נמלות האש עוקצות. הן רגישות לתנועה וכאשר הן חשות בתנועה הן נועצות את השיניים בקורבן ועוקצות אותו. עקיצת נמלת האש מכאיבה ובמקרים שבהם הגוף רגיש לאלרגיות שונות, העקיצה עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות.

זיהוי הבעיה

 למרות הכאבים, יש לאבחן כי הבעיה היא באמת נמלת האש האדומה. ישנם מספר מינים של חרקים העלולים לעקוץ ולגרום לתגובות קשות – עכבישים, נמלים, נדלים ואף עקרבים. לפני שאתם מיד רצים לבצע הדברה כנגד נמלי אש, חשוב לוודא שאכן עליתם על הבעיה הנכונה ואתם מתמודדים מולה. אם הבעיה אינה נמלי אש, יש להתאים את ההדברה הנכונה לכל סוג חרק מולו אתם מתמודדים.

נמלות האש הן יצורים חברתיים וחיות במושבה בה המבנה ההיררכי ברור מאוד. ישנן פועלות היוצאות להביא מזון לקן, וישנה המלכה האחראית על הטלת הביצים וההתרבות. כל הפעילות העיקרית של התרחבות המושבה נעשית בתוך הקן ולכן אם רוצים להשמיד את הנמלים יש לאתר אותו ואת מיקומו המדויק. לאחר האיתור ניתן להבחין היכן בדיוק הנמלים מתרכזות ולהתחיל לתכנן כיצד להדבירן.

הדברת נמלת האש  נמלי האש יוצאות החוצה כדי לחפש מזון ולהביאו לנמלים הקטנות הבוקעות מהביצים ולמלכה שהטילה אותן. המזון מוכנס פנימה ומחולק בין כל השוהות בקן, כך שבמידה ותפזרו את הרעל הנכון תוכלו להביא את הנמלים אל סופן. עם פיזור הרעל ייקחו ממנו הנמלים פירורים כפי שהן לוקחות מכל מזון אותו הן מוצאות. פירורי הרעל האלו יוכנסו ישירות למושבה ויפוזרו בין יושביה עד שיגיעו אל המלכה. ברגע שהמלכה תחוסל תוכלו להיות בטוחים שהמושבה תגווע, אך הדברה של נמלי האש חשוב לחדש אחת לשנה – מאחר והן חוזרות למקום לאחר שהרעל נגמר והן מרגישות בטוחות.

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב