דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכרת, טרשת עורקים וויטמין D 

מאת    [ 11/08/2016 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3425 פעמים ]

החוקרים מציינים כי העלאת הרמות של ויטמין D3 בקרב האוכלוסייה הכללית יכולה למנוע מחלות כרוניות (טוענים שכמעט מיליון ברחבי העולם בכל שנה). הויטמין עשוי לצמצם בחצי במספר סוגים של סרטן!.

כפי שצוין ע"י ד"ר Holick, אחד המחקרים Nurses 'Health הראה כי אחיות שבדמם היות רמות גבוהות יותר של 25-hydroxyvitamin D (ויטמין D), עם ממוצע של כ-50 ng / ml, הפחיתו את הסיכון שלהם לפתח סרטן שד בכ- 50 אחוזים.

באופן דומה, מחקר קנדי נעשה ע"י ד"ר נייט הראה שנשים דיווחו על חשיפת העול לשמש יותר כבוגרים וכנערים נצפה סיכון מופחת של כ- 70 אחוזים לפתח סרטן השד. בראיון הנ"ל, ד"ר Holick מרחיב - אלה יתרונות בריאותיים רבים אחרים של ויטמין D. לדוגמא: אופטימיזציה של רמות ויטמין D שלכם יכולה לסייע בהגנה מפני מחלות רבות נוספות כגון:

מחלת לב וכלי דם. ויטמין D חשוב מאוד להפחתת לחץ דם, מחלות לב טרשת עורקים, התקף לב ושבץ מוחי.
לדברי ד"ר Holick, מחקר אחד הראה כי מחסור בוויטמין D הגדיל את הסיכון ללקות בהתקף לב בכ- 50 אחוזים. ומה שיותר גרוע, אם יש לך התקף לב ואתה נמצע עם חסר בויטמין D, הסיכון שלך למות מהתקף לב עולה בכמעט 100 אחוזים!

מחלות אוטואימוניות. ויטמין D הוא אפנן חיסוני חזק, מה שהופך אותו מאוד חשוב למניעת מחלות אוטואימוניות, כמו טרשת נפוצה ומחלות מעי דלקתיות.

אי פוריות. ויטמין D עשויה לסייע לעורר את ייצירתם של הורמונים, לרבות טסטוסטרון ופרוגסטרון. בנוסף ויטמין D קשור באיכות הזרע אצל גברים ועשוי לשפר את התדירות החודשית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS). תיקון דנ"א תהליכים מטבוליים. אחד המחקרים של ד"ר Holick הראה כי אנשים בריאים הנוטלים 2,000 IUs (יחידות בינלאומיות) של ויטמין D ליום למשך מספר חודשים שהוגברו 291 גנים שונים השולטים על 80 תהליכים מטבוליים שונים, החל משיפור תיקון DNA היות ויש להם השפעה על autoxidation (תהליכי חמצון המתרחשים בנוכחות חמצן ו / או קרינת UV, שיש לה שלכות על הזדקנות וסרטן, למשל), לחיזוק המערכת החיסונית, וכן תהליכים ביולוגיים רבים אחרים.

ויטמין D היא לא היתרון היחיד של חשיפה לשמש

חלק מהסיבות מדוע אני ממליץ לבחשיפה לשמש בכדי לקבל ויטמין D, בניגוד לשימוש האוראלי בתוספי תזונה, הוא כי תוכל לקצור הטבות נוספות של ויטמין D. קרינה אולטרה סגולה (UV) שימש מאז ימי קדם לטיפול במחלות שונות, וידוע כי מספר גדול של מולקולות בעור שלנו ישנה אינטראקציה עם בספיגת ה-UV. פיטר רוברט איבלינג, ראש המחלקה לרפואה, בבית הספר למדעי קליני ומרצה לרפואה באוניברסיטת מונאש, עולה כי לשמש עשויה להיות השפעות בריאותיות, כגון: להשפיע מקצבים ביולוגיים של הגוף, הפחתת לחץ גופני על תאי הגוף, והגדלת ייצור החום.

חשיפה לשמש גם משנה את הפעילות של המערכת החיסונית שלנו באופן המפחית דלקת סבירה מסייעת בהגנה מפני ראיות של מחלות. דלקתיות מסוימות שהוצגו בכתב העת דרמטו-אנדוקרינולוגיה (Dermato-Endocrinology) אשרה גם כי החשיפה לשמש בזמנים נכונים ומדודים יש מספר יתרונות בריאותיים שאינם קשורים לייצור ויטמין D, כגון:

1. שיפור במצב הרוח ואנרגיה באמצעות שחרור אנדורפינים.

2. הגנה נגד ומדכאי סימפטומים של טרשת נפוצה (MS). 

3. מחלות עור וטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס, וסקלרודרמה.

4. קרינת UV גם משפר פונקציות מחסום העור התרמת תחמוצת החנקן (NO), אשר מסייע להגן על העור מפני נזקי UV ומציע הגנה קרדיווסקולרית.

5. מקדם לריפוי פצעים דרך השפעתו מיקרוביאלית, ויש לו כמה פעילות אנטי-סרטנית.

6. תקנת מלטונין דרך "העין השלישית" של קולטני האור בלוטת האצטרובל בשיכוך כאבים לפיברומיאלגיה.

7. הטיפול המקובל לשחפת לפני כ- 100 שנה, הרבה לפני כניסתה של האנטיביוטיקה.

8. טיפול בצהבת של היילוד. 

 

ד"ר יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. יעוצים בתחומי דיאטה מהירה, וסוכרת... לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב