דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם דיקור סיני יעיל לחריקת שיניים (ברוקסיזם)? 

מאת    [ 24/07/2016 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2975 פעמים ]

עותברוקסיזם (או בעברית: חריקת שיניים) הוא מצב הבא לידי ביטוי בדחיסת השיניים (סגירת הלסת בכח) או בנקישתן, אם באופן מודע במהלך היום, או באופן בלתי מודע, במהלך שינת בלילה. במצבים בהם התופעה חמורה, היא עשויה להוות גורם לבעיות בריאותיות נוספות אחרות כגון: כאב ונזק ללסת, כאבי ראש או נזק לשיניים.

חריקת השיניים עם הזמן גורמת לשחיקתן וזאת עד שהופכות שטוחות ורגישות, וניתן להניח שאל התופעה יתלוו תופעות או סממנים רפואיים נוספים כמו למשל: תחושת לחץ או כאב בלסת, כאבי ראש, כאבי אוזניים בשל הלחץ בלסת, הפרעות למהלך שינה, ולחץ באזור השכמות והכתפיים. הרפואה הקונבנציונלית טרם הצליחה להבין את מנגנון התופעה או מדוע היא נוצרת, אולם, במידה והיא מופיעה אצל מבוגרים, לא פעם היא תהיה מקושרת למצבים התנהגותיים כמו סטרס או מתח, חרדה, כעס מודחק או גלוי, תסכול, או דפוסים היפראקטיביים או אגרסיביים. במקרים מסויימים עלולה חריקת השיניים לנבוע ממחלה אחרת כמו פרקינסון לדוגמא.  

חריקת שיניים המופיעה אצל ילדים תנבע בדרך כלל מהתפתחות וגדילת הלסת והשיניים, והיא נוטה להיעלם עם שלב ההתבגרות. הרפואה המערבית איננה מציעה כיום סיוע רב או משמעותי בפתרון הבעיה, פרט לסד לילה שמטרתו להגן על השיניים במהלך שלב השינה, אך זאת, מבלי שיסייע בהפסקת הנקישה עצמה. נראה כיום כי הפתרון הטוב ביותר מצוי דווקא בשינויים באורח החיים. שינויים אלה כוללים שינויים התנהגותיים כמו הפחתת רמת מתח (סטרס) או תרגול כישורי ההתמודדות מולו, זאת באמצעות פעילות גופנית או באמצעות תרגילי הרפייה.

הרפואה הסינית גורסת כי ניתן לטפל בתופעת הברוקסיזם (חריקת השיניים) ביעילות רבה. היא טוענת כי עשויים להיות חמישה מצבים (תבניות) הגורמים להופעת התופעה. ארבעה מתוכם קשורים למצבים הנראים ברפואה הסינית, מצבי ?עודף? אנרגטי בהם פועלים איבר אחד או יותר בקצב מהיר מידי או במידה עודפת. ברוב המקרים יהיה מדובר בכבד, בלב או בקיבה. מצבים אלה של חריקת שיניים המשויכים לעודף יאובחנו לרוב אצל אנשים הסובלים מתופעות כמו: סטרס, חרדה,תסכול, לחץ, תחרותיות או היפראקטיביות. כל זאת בשל העובדה כי תפקוד האיברים ב'עודף' מוביל לחוסר איזון בין הגוף והנפש, ומתאפיין בחוסר שקט וסערות פנימיות. המצב הנוסף והאחרון הקשור על פי הרפואה הסינית לחריקת שיניים, הוא חוסר אנרגתי, כלומר, חוסר בצ?י ודם. מצב שכזה ילווה לרוב בסממנים רפואיים כמו סחרחורות, חיוורון, דפיקות לב (פלפיטציות), שפתיים וציפורניים חיוורות, ובעיות בהירדמות. ההבדל המשמעותי בין מצב זה והמצבים הקודמים שהזכרתי הוא בעוצמת חריקת השיניים, כאשר בזה האחרון אנו נצפה לראות חריקת שיניים קלה יותר.

דיקור סיני לטיפול בחריקת שיניים ישאף לתקן את אותם חמשת המצבים (תבניות)  שהוזכרו קודם. אותם מצבים של חוסר או עודף באיברים. הדיקור הסיני (אקופונקטורה) מתבצע באמצעות בחירה של נקודות דיקור הממוקמות על המרידיאן (מסלול האנרגיה) המקושר לאותו איבר הסובל מחוסר איזון. על אף המחשבה הרווחת, חשוב לי להדגיש כי אין צורך בדיקור בנקודות על גבי הפנים במטרה להפחית את חריקת השיניים. נקודות הדיקור שייבחרו עשויות להיות ממוקמות על גבי כל אחת מארבעת הגפיים, או לחילופין, בכל אזור אחר בגוף המשוייך על-פי התפיסה של הרפואה הסינית לאיבר הסובל מחוסר איזון אנרגטי.

המפתח להצלחה בטיפול בדיקור סיני או ברפואה סינית הוא ההתמקדות בשורש הבעיה  (הגורם לבעיה) ולא בסימפטום. הפתרון בהחלט עשוי להיות שינויים קלים בהרגלי התזונה או באורח החיים, כשאלה מלווים יחד במספר טיפולי דיקור סיני.  

 

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


 


מטפל בדיקור סיני ודיקור קוסמטי


 


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


 


אתר: www.acufamilyclinic.com 


 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב