דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות שימושיות לגברים בתהליך גירושין 

מאת    [ 20/07/2016 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2057 פעמים ]

ההתמודדות עם הליך הגירושין אינה פשוטה בעבור שני הצדדים, כאשר יש בתמונה גם ילדים ההתמודדות הופכת הרבה יותר מורכבת. שימו לב, גם כאשר ההתמודדות קשה חשוב יהיה לשמור על איפוק ובעיקר, על קבלת החלטות שקולה ונכונה, ההחלטות אותן תקבלו היום בנוגע לסכום המזונות, חלוקת רכוש והסדרי ראייה ילוו אתכם למשך השנים הבאות ואף לתמיד. העצה השימושית ביותר אותה תוכלו לקבל היא לא לעבור את התהליך לבדכם ללא כתף תומכת של משפחה וחברים וללא ייעוץ מקצועי של עורך דין.

קיימים מקרים רבים בהם נראה כי הסכם הגירושין וההליך כולו אינו הוגן בעבור הגבר, הבשורה הטובה היא שהתחום עובר שינויים רבים. הסכמי גירושין בשנות האלפיים ידידותיים יותר כלפי גברים בהשוואה לעבר, הרבה השתנה בתחום אך כמובן שלא קיים הסכם גירושין אחד סטנדרטי שמתאים לכולם, עלייך לפעול למען הסכם גירושין הוגן המשרת את טובתך כגבר במידה זהה לטובת האישה.

כדאי לדעת, התחום מתקדם היום לקראת שוויון חובות וזכויות בין הגבר והאישה, כיום הנשים מסוגלות לפרנס את עצמן ואת המשפחה כולה והגברים מעורבים יותר מאשר בעבר בגידול הילדים ותחזוקת הבית. יש לקחת בחשבון נתונים אלו כאשר קובעים בהסכם הגירושין תשלומים של דמי מזונות אישה, מזונות ילדים והסדרי ראייה.  

משמורת על הילדים

ברוב הליכי הגירושין בישראל נהוג לקבוע הורה משמורן אחד ראשי הדואג לרווחת הילדים ולטיפול שוטף בילדים בעוד ההורה השני מסתפק בהסדרי ראייה וחובת תשלום דמי מזונות. מתוקף חזקת הגיל הרך מקבלת לרוב האישה את המשמורת העיקרית על הילדים. כדאי לדעת, גברים יכולים לקבל חזקה ראשית על הילדים או מתכונת של משמורת משותפת בה הילדים גדלים בשני בתים באופן שווה.

הסכם המשמורת והסדרי הראייה עליהם תחתמו היום ילוו אתכם למשך השנים הבאות, חשוב יהיה להקדיש מחשבה רבה למשמעות הדברים ולא לחתום על הסכם אשר אינו מקובל עליכם באופן מלא. אין ספק כי כל הליך גירושין כרוך בקשיים בעבור הילדים, טובת הילד היא שמובילה את קבלת ההחלטות, מחקרים מגלים כי מעורבות רבה של האב בגידול הילדים חיונית להתפתחות תקינה של הילד, אל תמהרו לוותר על משמורת משותפת אם יש לכם רצון בה.

רצון הילד

את הסדרי הראייה אותם תקבעו יהיה עליכם לאשר מול בית המשפט, במקרים של העדר הסכמה בית המשפט מתייחס גם לרצון של הילד כפרמטר. לרוב, הרצון של הילד הוא להישאר בחסות האם מתוך מטרה להישאר בסביבה המוכרת שלו. אם ישנם מקרים בהם יש חשש להסתה של האם מתוך מטרה להשפיע על רצון הילד כדאי לעדכן בכך בהקדם את עורך הדין המייצג את הגבר להשגת משפט הוגן. 

ייעוץ לגברים בתהליך גירושין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב