דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור הביטחון העצמי בעסקים 

מאת    [ 14/07/2016 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2130 פעמים ]

בעסקים, כמו בכל תחום אחר, ביטחון עצמי הוא אחד מהתנאים הבסיסיים להצלחה. אך כיצד רוכשים ביטחון עצמי בתחום העסקי? לפניכם תהליך בן עשרה שלבים המבוסס על ניסיון של 20 שנה ויותר  בעבודה עם בעלי עסקים, יזמים, מנהלים ואנשי מכירות. יישום עשרת השלבים בסדר בו הם מופיעים יבטיח, בנוסף להעלאת הביטחון העצמי בתחום העסקי, גם השגת תוצאות טובות יותר תוך כדי התהליך.


    • הכינו רשימה של לפחות עשרה הישגים שכבר השגתם בתחום עיסוקכם. למשל, עסקאות איכותיות שהצלחתם לסגור, פרויקטים שהובלתם לסיום מוצלח, סיטואציות מורכבות שפתרתם וכדומה. 
    • הכינו רשימה של החוזקות שלכם הרלוונטיות לתחום עיסוקכם. למשל, יכולת לראות את התמונה הגדולה (או דווקא את הפרטים), תפישה מהירה, נחישות, יכולת להודות מהר בטעויות וכדומה. לכל אדם ישנן הן חולשות והן נקודות חוזקה, אך אלה הסובלים מביטחון עצמי נמוך נוטים להבחין בעיקר בנקודות החולשה שלהם, וכדי לחזק את הביטחון העצמי יש להתמקד, כמובן, בחוזקות. לצורך השלמת משימה זו יתכן ותרצו להיעזר באנשים המכירים אתכם היטב. 
    • הגדירו את המטרה שלכם. מה באמת חשוב לכם בעסק או בעיסוק שלכם? לאן ברצונכם להביא את העסק? מה הייתם רוצים שהביטחון העצמי המשופר שלכם יאפשר לכם לעשות?
    • לימדו לשלוט במחשבות שלכם. למשל, כאשר מתחיל בראשכם "דיבור שלילי" עליכם לגדוע אותו באופן מידי. זה עניין של הרגל! בנוסף, דמיינו כיצד תרגישו כאשר תצליחו להשיג את מטרתכם. 
    • התחייבו להצלחה. ההצלחה מחייבת יכולת התמדה והתאוששות גבוהות, ורק אם תקבלו על עצמכם את המחויבות לעשות כל שנדרש כדי להצליח, כולל יציאה מאזור הנוחות, אימוץ הרגלים חדשים והתמודדות אמיצה עם חששות וספקות - תצליחו. 
    • השקיעו את הזמן, האנרגיה והכסף הנדרשים כדי לרכוש את הידע ולפתח את המיומנויות הנדרשים כדי להצליח. אם ברצונכם להעלות את הביטחון העצמי בתחום המשא ומתן, למשל, רכשו ידע בתחום זה. זיג זיגלר אמר פעם ש- "כל הידע הנדרש לך בכדי להצליח נמצא בהישג יד." והוא צדק! 
    • בכדי לחוות הצלחות, לבנות את הביטחון העצמי ולשכלל את המיומנות, התמקדו בדברים הבסיסיים. בכדי לשפר את היכולת בתקשורת בין אישית אין צורך לנהל מיד בהתחלה שיחות מתוחכמות. ניתן להסתפק בייזום שיחה ובשאילת שאלות התעניינות באדם השני. התחכום יתפתח בהמשך...
    • הציבו יעדים צנועים ועמדו בהם. אם, למשל, אתם מתקשים בייזום שיחות מכירה טלפוניות קרות, החליטו להתקשר במשך החודש הקרוב לעשרה לקוחות פוטנציאליים בכל יום (המספר תלוי, כמובן, בגורמים רבים). אם בכוונתכם לחזק את היכולת בתקשורת בין-אישית הציבו יעד של הכרת אדם אחד חדש בכל יום. מעבר לכך שהישגים קטנים מצטברים לתוצאות גדולות, טכניקה זו גם תבטיח שיפור ביכולות ובביטחון העצמי שלכם. 
    • מדי פעם העלו במעט את היעדים שאתם מציבים לעצמכם, רכשו כלים מתקדמים יותר ובאופן כללי המשיכו בתהליך העלאת הביטחון העצמי והפקת תוצאות משופרות בצעדים מדודים. כמו שאמרנו, שיפורים קטנים מצטברים להבדל גדול ביכולת ובתוצאות. 
    • המשיכו להיות מודעים ולשלוט במחשבותיכם. ההצלחות שאתם חווים עלולות ליצור ביטחון יתר שיפגע בביצועים שלכם. מחשבות שליליות ודיבור עצמי מחליש ימשיכו להופיע מדי פעם, יש לחסלם ברגע שמזהים אותם!

 

הצלחה בתחום העסקי, כמו בכל תחום, מחייבת ביטחון עצמי גבוה ביכולת שלכם לפעול כראוי ולהצליח. יישום עשרת השלבים המוצגים במאמר זה מבטיח שיפור בביטחון העצמי בד-בבד עם השגת תוצאות חיוביות כבר תוך כדי התהליך. בהצלחה!

ד"ר שי סולן נמנה על העילית של מאמני המכירות והמשא ומתן בארץ, ומחברם של שני ספרים בתחום.


אתר הבית של ד"ר סולן גדוש במאמרים מקצועיים לשיפור הביצועים העסקיים ולהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב