דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה 

מאת    [ 11/07/2016 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2649 פעמים ]

האם המסחר בבורסה מבוסס אך ורק על המזל?

רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד להכיר את החוקים של שוק ההון על בוריים, ובכך לדעת מהו הסיכון והסיכוי הטמונים בכל השקעה. יש להכיר היטב את הבורסה, על דרכי ההתנהלות שלה ועל המנגנונים השונים המשפיעים עליה, ובכך לקחת בחשבון את כל הגורמים הדרושים על מנת להצליח לקחת סיכונים סבירים ובסופו של דבר להרוויח.

פתיחת תיק ההשקעות

לפני שמתחילים בכל צורה של מסחר בבורסה או מסחר במניות, הצעד הראשון הינו פתיחת תיק השקעות מתאים. בפתיחת התיק, ניתן לבחור בין אחד הבנקים לבין בית השקעות מתאים. קיימים יתרונות וחסרונות בכל אחת מן האפשרויות הללו. בכל מקרה, כדאי לברר עם הבנק או בית ההשקעות אם קיימת אפשרות של מסחר עצמאי בבורסה.

בכל מקרה שהוא, המסחר אינו מתנהל בחינם- יש לשלם דמי טיפול ועמלות הן על פתיחת התיק עצמו והן על ביצוע הפעולות השונות. כדאי לברר מראש, אם כן, את גובה העמלות ופרמטרים שונים אודות המקום בו פותחים את תיק ההשקעות, ובכך להגיע להחלטה הסבירה והמשתלמת ביותר.

בחירת ההשקעות המתאימות לך

בעת מסחר עצמאי בבורסה, ניתן לבחור בין אפיקי השקעה סולידיים לבין אפיקי השקעה בסיכון גבוה יותר. ניתן לבחור בין האפשרויות על פי מידת הסיכון ועל פי ההיכרות שלכם על עצמכם- האם אתם נוטים להסתכן או שמא אתם מעדיפים להשאר בצד הבטוח? בכל מקרה שהוא, בעיקר בתחילת הדרך, מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי או בעצותיהם של משקיעים ותיקים ובעלי ניסיון, וזאת כדי ללמוד בהדרגה את התחום ולהכיר היטב את מאפייני אפשרויות ההשקעה השונות.

אם אתם מעוניינים בהשקעה סולידית יותר, אחת מן האופציות העומדות בפניכם הינה אגרות חוב ממשלתיות. השקעה כזו נוטה לתת תשואה נמוכה יחסית לצד סיכון נמוך. דוגמא להשקעה בעלת סיכון גבוה יותר היא מסחר במניות- שם אמנם קיימת אופציה להרוויח סכומים גדולים יותר, אך לצד זאת- מדובר בהימור שעלול להביא גם להפסד.

חשוב לדעת ששוק ההון משתנה תכופות, ועצה שהייתה נכונה לאתמול עלולה להיות לא רלוונטית לגבי היום. לכן, חשוב מאוד להכיר את המגמות השונות המתחוללות בשוק ולעקוב אחריו תכופות, וזאת על מנת לנהל את הסיכונים באופן האופטימלי ולהגיע להחלטה המתאימה ביותר בכל סיטואציה. 

יותם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב