דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני לטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית 

מאת    [ 05/07/2016 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2330 פעמים ]

 

תסמונת התעלה הקרפלית (CTS) הוא מצב בו קיים לחץ על עצבי מפרק כף היד. לחץ מסוג זה עשוי לגרום לתחושות מגוונות כמו כאב, נמלול, הרדמות או עקצוץ. התופעה מופיעה אצל אנשים המקלידים במחשב שעות רבות, נגני פסנתר או כאלה הסובלים מדלקת פרקים. 

התסמונת שכיחה יותר אצל נשים מאשר גברים (פי שניים יותר) ומופיעה אצל כ-2% מהאוכלוסיה הבוגרת. התופעה נמצאת אף בשכיחות גבוהה יותר אצל אלו העוסקים בעבודה מאומצת בידיהם, או אצל אותם אלה המבצעים תנועות החוזרות ונישנות במפרק שורש כף היד, זאת בתנוחה לא תקינה.

אחד הטיפולים השכיחים כיום הטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית הוא טיפול באמצעות סד (ספלינט) אשר אינו מאפשר את כיפוף מפרק כף היד. לאחרונה קיימת שיחה בנושא האם הטיפול באמצעות הסד אפקטיבי.  

קיים טיפול נוסף המוצע למטופלים והוא הזרקת קורטיזון (סטרואידים) למפרק, אך יתרונותיו זמניים בלבד ולרוב לא נמשכים יותר מחודש עד מספר חודשים. 

האופציה הטיפולית האחרונה היא ניתוח, אך גם לאחר ביצועו אסור לשכוח כי התופעה עלולה לחזור על עצמה.

דיקור סיני הינו כלי טיפולי הלקוח המרפואה הסינית והינו עוצמתי ויעיל לטיפול בתופעה. לאחרונה התבצע מחקר בנושא השימוש באלקטרו-אקופונקטורה שבדק את יעילותו בטיפול בתופעה. מדובר בשיטה המפעילה את נקודות הדיקור הסיני באמצעות מכשיר חשמלי (בעל סוללה) שתפקידו להמעביר תדרי חשמל בעוצמה נמוכה על גבי המחטים אל הגוף. אורך הטיפול באלקטרו-אקופונקטורה נמשך בדרך כלל כ-20-30 דקות. תדירות הטיפול צריכה להיות פעם עד פעמיים בשבוע בהתאם להמלצת המטפל, למשך מספר שבועות. הטיפול נחשב  לטיפול בטוח ונטול תופעות לוואי. 

המחקר המדובר כלל כ-181 משתתפים שאובחנו ככאלה הסובלים מתסמונת התעלה הקרפלית ברמה קלה עד בינונית. משתתפי המחקר חולקו לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה השתמשה אך ורק בסד בלילות, ואילו הקבוצה השניה הודרכה לישון עם הסד, אך בנוסף גם קיבלה סך הכל כ-13 טיפולים באלקטרו אקופונטורה (דיקור סיני חשמלי) שהשתרעו על משך  פרק זמן של כ-17 שבועות.  סיימו את המחקר סך של 174 מטופלים. 

מטופלי הקבוצה המשולבת בדיקור סיני דיווחו עם סיום המחקר על הפחתה בהגבלה בתנועת היד ובנוסף דיווחו על הגדלת טווח התנועה ושיפור ביכולת הפונקציונלית באותה היד. בו בזמן דיווחו על הפחתה בסימפטומים המלווים את התופעה התסמונת התעלה הקרפלית.

שיטת האלקטרו אקופונקטורה כמו הדיקור הסיני היא טכניקת טיפול טבעית ויעילה ונטולת סיכונים, שכבר הוכח מחקרית לא פעם שהיא מסייעת בהפחתת רמות כאב ודלקתיות. 

אין ספק ואני מאמין שרבים יסכימו איתי כי כדאי לתת סיכוי לטיפול טבעי מסוג זה, בוודאי ובוודאי בטרם תשקלו ביצוע של פרוצדורה ניתוחית. אך עם זאת, חשוב לדעת כי הטיפול באלקטרו אקופונטורה אינו מתאים לחולים בעלי קוצב לב, לנשים בהריון או חולים באפילפסיה.

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


 


מטפל בדיקור סיני


 


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


 


אתר: www.acufamilyclinic.com 


 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב