דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקטריה בבריכת שחיה שלך 

מאת    [ 22/06/2016 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1868 פעמים ]

לפני שנתחיל, תחילה נבין מה זו בקטריה? בקטריה או בעברית חיידקים (המונח בקטריה במאמר זה משמש לכסות את כל סוגי המיקרואורגניזמים בין אם חיידקים או וירוסים) נוצרים בצורה אורגני ביולוגי בצורה טבעית וגודל מיקרוסקופי. חיידקים נמצאים בכל מקום, באוויר שאנו נושמים, במים שאנו שותים, על משטחים שאנו נוגעים, במי בריכת השחיה ובעוד מקומות בחיינו. רוב החיידקים אינם מזיקים אך מקצתם כן.

אחד הדברים שלמדנו על החיידקים והתרבותם בשנים האחרונות ממספר מחקרים באוניברסיטאות הוא שחיידקים בבריכת שחיה לא רק צפים ומרחפים במים ומחכים שפשוט יאספו אותם ויהרגו ע"י הכלור, ברום או חומרי חיטוי מי בריכה אחרים. החלק העיקרי והארי של החיידקים בבריכות שחייה נמצאים במשהו שנקרא "ביופילם" קרום ביולוגי הצמוד למשטח קשיח.

כעת יודעים שבריכות שחיה מלאות כמעט בכל מקום בחיידקים, על פני שטח הבריכה עצמו, בקו המים, על ובתוך המסנן עצמו והמעטפת, בקווי הצנרת והחלק הגרוע ביותר הוא שרוב החלקים הללו כמעט ואינם נגישים לחלוטין לניקוי ישיר של אותם משטחים נגועים בחיידקים והופכים אותם לבלתי ניתנים להסרה.

בדומה  להשפעת פלאק ואבנית על השיניים, אפשרי שיופיעו כתמים מכוערים בבריכת השחיה ומשטחי האינסטלציה וחיי הציוד יתקצרו. כדאי גם לדעת כי לחיידקי הביופילם יש ph נמוך מאוד מתחת ל 1.0 ולכן יכול לתרום באופן משמעותי לבעיות איזון המים לטווח הארוך.

כמוכן אנו שולטים באופן חלקי בחיידקים על ידי הסרת הביופילם. חיידקי הביופילם נמצאים על כל משטחי הבריכה (בנגלה ובנסתר) מכילים עד ל 99% מכלל החיידקים בבריכות שחיה. על ידי פירוק ופינוי של ביופילם אנו מעלימים את האזורים שבהם חיידקים (פתוגניים ושאינם פתוגניים) יכולים להסתתר, לגדול, להתאכלס או להתרבות. ההבנה כי רק 1%-5% של חיידקים הם "צפים חופשיים" או פלנקטוניים עשוי רק לתרום ולהמחיש לנו עד כמה סנטיטייזר קטן (ללא כל קשר לסוג: כלוריד, ברומין, פתרונות נחושת גופרתית, יוניזטורים וכו') עשוי למעשה להוות מצרך מבוקש לטיפול וחיטוי של מי בריכת השחיה.

ככל שנסיר את חיידקי הביופילם נוכל לשלוט בכמות החיידקים שנמצאים במי הבריכה. הדבר הטוב בכל הסיפור הזה הוא שביופילם מאוד קל להסרה באמצעות שימוש במוצרים מליחים, פשוט שימוש שבועי זה כל מה שצריך.

חיטוי מינימלי – אולי על בסיס דו שבועי או אפילו חודשי תלוי בחומר המחטא המועדף, ייתכן שיהיה צורך  ברמות נמוכות משמעותית מרמות העבר. כלור רמה של פחות מ PPM 1.0 (מינימום של 0.5 ppm) או רמות ברום של (פחות מ 2.0 ppm) צריך להיות יותר כדי לשלוט כראוי בחיידקי הבקטריה.

לקוחות רבים מדווחים כי בריכת שחיה נקיה, מסנן נקי, מאזן ph במים טוב ותחושה טובה מהבריכת שחיה והכל אודות לחומרי הניקוי והחיטוי שמעניקים לכם הנאה צרופה מבריכת השחיה שלכם.

וואטרפאן | המרכז לבריכות שחיה הגדול בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב