דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים לבישול איכותי וקל - דאג לסביבת בישול מאורגנת 

מאת    [ 15/06/2016 ]

מילים במאמר: 805   [ נצפה 2687 פעמים ]

נוחות. נוחות .נוחות.

אחד הנושאים החשובים ביישום הבישול האיכותי והקל זה לארגן סביבת עבודה הרמונית ומאורגנת. כלל זה תופס לגבי הבישול בכללותו אבל בא לידי ביטוי במלא החשיבות בבואך ליישם בישול מהיר ואיכותי. כמו במטבחים מקצועיים המיישמים כלל זה הלכה למעשה כל יום וכל שעה. כך גם סביבת המטבח הפרטית שלך חייבת להיות מאורגנת בהתאם.

כדאי לך לדעת כבר בשלב זה, כללי הבישול בין מטבח מקצועי במסעדה למטבח האישי שלך אינם שונים, נהפוך הוא. גם הטבח המקצועי והבשלן הביתי משתמשים באותה שפה - שפת הבישול. ושפת הבישול מאגדת בתוכה כללים זהים בכל סביבת עבודה. ככל שתשכיל לעקוב אחרי הכללים של המטבח המקצועי בביתך שלך, ככה חווית הבישול הביתי שלך תשודרג ואתה תרוויח איכויות נהדרות בנוגע לבישול שלך.

עוד עקרון מהותי שכדאי להפנים הוא, שבישול הוא קודם כל מצב נפשי ורק אחרי זה פרקטי, כי הרי פרקטיקה זה דבר נלמד. ועל מנת שמצבך הנפשי יהיה נינוח בבואך לבשל, וזאת על מנת להשיג תוצאות בישול מעולות! אתה צריך שפיזית וטכנית יהיה לך נוח. במידה ולך יהיה נוח לבשל, לאוכל שלך יהיה נוח -  ומן הסתם, הוא גם יצא טעים יותר ואיכותי יותר ובמינימום זמן. תחשוב על זה לרגע,  אין אף סיבה הגיונית שזה לא יקרה. זה רק דורש מחשבה קלה ותכנון. תכנון שיעזור לך ליישם בישול איכותי בחייך השוטפים ובמינימום זמן. ובאופן שיראה לך אחרי זמן מה כחלק משגרת הבישול שלך.

הסברה הרווחת היא שמטבח גדול יכול לספק לך אפשרויות עבודה טובות יותר ונינוחות יותר, וזה ממש לא נכון. לגודל המטבח שלך אין קשר לאיכות הבישול שלך, גם במטבח קטן, אתה יכול לבשל אוכל נהדר, מה שכן, המטבח חייב להיות סופר מאורגן על מנת לספק לך חווית בישול מהנה ואיכותית.

ברגע שתגיד לעצמך, המטבח שלי הוא הממלכה הקולינרית שלי ומתפקידו לייצר לי מטעמים נפלאים במינימום זמן! אתה תרגיש צורך אמתי שעליך להכירו ולארגנו בהתאם. וגם אם נכנסת למטבח שלך עם חוסר חשק והרגשת טרחה.. עכשיו זה הזמן שלך להתאהב בו מחדש. לארגנו כראוי. ולהתחיל לנהל אתו מערכת יחסים קולינרית ברורה ומאוזנת. כזו שתזמן אותך לעבוד מקצועי וחשוב יותר ליהנות ופשוט לבשל בכיף.

הרבה פעמים הכשלים שלנו , קשורים לסביבת העבודה שלנו - ושהיא לא מאורגנת, המשך העבודה ניראה כמו מסע ארוך ומתיש. אתה תווכח שארגון המטבח שלך וסידור סביבת עבודה מאורגנת ומהנה, תביא אותך להצלחות בבישול שלך ואלו יביאו עמם את החשק והרצון לבשל. המנע מתירוצים של זמן ועיסוקים, זמן מגדיר אותנו ומאתגר אותנו בו זמנית. הכר את שפת הבישול עבוד על פי כללים ברורים ותווכח שהזמן בנוגע לבישול שלך לא רק שלא מאיים , אלא אף הופך חבר.

 

 ארבעת הכללים לארגון מטבח וסביבת עבודה נינוחה ומקצועית

כלל ראשון – הגדר מראש את כלי העבודה שלך, אלו שאיתם תעבוד רוב הזמן – סכינים מעבדי מזון, סירים, מחבתות , קולפים ואחרים . אתה לא צריך הרבה כלים על מנת לבשל מהר, קל ואיכותי, היפטר מכלי עבודה וגאד'טים מגניבים שאינם בשימוש שוטף. ארגן את כלי העבודה שלך קרוב לאזור הבישול שלך, מוכנים בכל עת לספק לך אפשרות לעבוד מסודר ואיכותי במינימום זמן!

כלל שני - ארגן סביבת הכנות נוחה ונקייה. שטח עבודה נקי לעבודה נוחה ומהירה של חיתוך ובישול . על מנת שתרגיש טוב עם עצמך ועם  תהליך הבישול. הסר או הזז כל גורם מפריע כמו כלי מטבח, כלי נוי למיניהם וכל דבר אחר היכול להפריע לפעילות הבישול השוטפת שלך. הגדר לעצמך סביבת עבודה נוחה לחיתוכים ולתהליך עיבוד האוכל ובאופן המהיר ביותר. תדאג כמובן שכלי החיתוך וכלי העיבוד קרובים ובהישג ידך .

כלל שלישי - תשקיע בקרש חיתוך גדול ומאסיבי , שכח מקרשים קטנים, במידה וחומרי הגלם שלך עפים מקרש החיתוך שלך במהלך חיתוכם, זה הפרמטר שלך להחליף את קרש החיתוך – ומהר! לקרש החיתוך יש חשיבות רבה לתהליך הנפשי שלך במהלך הבישול ,  וחשיבותו רבה יותר מההערכה הכללית לה הוא זוכה. שים לב,  זה לא משנה איזה גודל מטבח יש לך זה משנה כמה שטח פיזי יש לך בבישול עצמו, על מנת ליצור לעצמך חוויית בישול נוחה מהנה ומשוחררת.

כלל רביעי – ארגן את חומרי הטעם שלך: תבלינים, רטבים, שמנים, חומצים וכל מה שמשמש אותך בשוטף על מנת לבשל. הגדר את מרכיבי הטעם שלך ל 3 קבוצות:


    • הנפוצים ביותר – אלו שהנך משתמש בבישול השוטף שלך ומקם אותם בקרבת אזור הבישול שלך
    • בשימוש לעיתים קרובות – אלו שהנך משתש לפעמים , אך עדין יחסית הרבה, מקם אותם בקרבת מקום לאזור הבישול
    • הנדירים – אלו שאתה משתמש לעיתים רחוקות. מקם אותם באזור רחוק יותר מאזור הבישול.

 

ארגן לעצמך מדף חיצוני או מגירה נשלפת פנימית, מדף ארון עליון או כל אזור אחר שנוח לך וקרוב לאזור הכיריים. בתוכם אחסן את חומרי הגלם ומרכיבי הטעם שאיתם  אתה הכי רגיל לעבוד לפי פרמטר השימוש שלך בהם. הנפוצים קדימה, והנדירים אחורה.

שמור על סדר מופתי ודע בכל רגע נתון איפה כל דבר נמצא. היפטר מכל תבלין , מרכיב טעם, שאינו בשימוש שוטף או נדיר, אין טעם לאחסן "מצבות טעם ", אך ורק לשם אגירה, הם תופסים מקום אצלך במדף וגרוע יותר , אצלך בראש, בכל פעם שאתה נתקל בהם.

השכל להבין נוסחה פשוטה להצלחה בבישול שלך – נוחות פיזית בבישול מובילה למצב נפשי נינוח וזה מוביל ישירות לתהליך בישול קל ואיכותי. את התוצאות אתה תרגיש בצלחת! 

 

 

 

 

זמן בישול, עם השף אודי שלומי


http://www.cookingtime.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב