דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתקבל ללימודי רפואה בחול 

מאת    [ 30/05/2016 ]

מילים במאמר: 895   [ נצפה 2563 פעמים ]

לימודי רפואה - הגשמתו של ייעוד

 

לימודי רפואה הינם ייעוד של ממש עבור אנשים רבים כהגשמה אישית וכתרומה לחברה. עם זאת, קיימים תנאי קבלה גבוהים ביותר ללימודי מקצועות הרפואה בארץ, והקבלה אליהם מתגלה לא פעם כבלתי אפשרית. כדי לאפשר הגשמה של הייעוד החשוב הזה, הפתרון עבור רבים וטובים הוא לימודי רפואה בחו"ל. אוניברסיטאות מובילות בעולם מציעות תכניות לימודים באנגלית בפקולטות לרפואה לתלמידים מהמדינות השונות, כאשר תנאי הקבלה של הפקולטות האלו הינם הצגת תעודת בגרות מלאה, וכן בחינות מעבר בנושאי אנטומיה ופיזיולוגיה, ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. תנאי הקבלה הללו אמנם מאפשרים יותר יחסית לישראל, אך גם אליהם יש להתכונן היטב כדי לוודא הצלחה, וכן על מנת להתכונן לאפשרות של חיים ולימודים בחו"ל.

 

כיצד להתקבל ללימודי רפואה בחו"ל?

תנאי ראשון לקבלה ללימודי רפואה בחו"ל הוא כמובן תעודת בגרות מלאה וטובה. תעודת הבגרות הישראלית מקובלת ברוב מוסדות הלימודים בחו"ל, ויש חשיבות גם לאיכותה: מוסדות אקדמיים מבוקשים ויוקרתיים דורשים ציונים טובים בתעודת הבגרות, עם דגש רב על המקצועות המדעיים ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. תנאי הקבלה כוללים פעמים רבות גם מבחן קבלה, הנערך על ידי החוג לרפואה. המבחן כולל שאלות בנושאי ביולוגיה וכימיה, ולעיתים גם פיזיקה או אנטומיה. תנאי הכרחי נוסף הוא כמובן ידיעת השפה האנגלית.

כדי להגדיל את סיכויי הקבלה לאוניברסיטאות בחו"ל ולהתכונן באופן מיטבי לחיים וללימודים בארץ זרה, מומלץ ואף הכרחי להירשם למכינה קדם רפואית ללימודי רפואה בחו"ל שמטרתה לסייע לסטודנטים לעבור את מבחני הקבלה של האוניברסיטאות השונות, ולהשתלב בלימודים ובחיים בחו"ל בהצלחה מרבית. מומלץ לבחור במכינה בעלת צוות מקצועי הכולל רופאים, סטודנטים לרפואה ופרמדיקים. שפת הלימוד צריכה להיות אנגלית, וזאת כמובן על מנת לחזק את ידיעת השפה בכלל, ואת ההכרות עם המונחים המקצועיים בפרט. הלימודים צריכים להתבסס על תשתית של ידע בתחומי הביולוגיה, הכימיה והפיזיקה, וכמובן אנטומיה ופיזיולוגיה. רבים מהמבקשים להתקבל ללימודי הרפואה בחו"ל אינם בעלי רקע במקצועות אלו, ולכן חשוב שיבססו את הידע בהם כדי להבטיח את קבלתם. תשתית זו מסייעת לסטודנטים לא רק להתקבל לפקולטות השונות, אלא גם לעבור את שנות הלימודים הפרה-קליניות, שהן השנים המאתגרות ביותר בלימודים בהצלחה וללא קשיים מיוחדים. רק מכינה מקצועית ובעלת ניסיון בקבלת סטודנטים ישראלים ללימודי רפואה בחו"ל מצליחה להתאים את הלומדים בה בדיוק לדרישות של האוניברסיטאות השונות ברחבי אירופה. כך מאפשרת המכינה לכל תלמידיה קבלה לכל אוניברסיטה בה יבחרו, וכן הצטיינות בלימודיהם.

 

לימודי רפואה באירופה – אוניברסיטאות מובילות

אוניברסיטאות מובילות ברחבי אירופה מציעות תכניות לימודים במקצועות הרפואה באנגלית לסטודנטים מכל העולם. ניתן למצוא תכניות כאלה בצ'כיה, הונגריה, רומניה, פולין, ליטא, רוסיה, אוקראינה, איטליה ועוד. כל תלמיד במכינה יכול לבחור את המדינה ואת הקמפוס אליו הוא מבקש להתקבל על-פי העדפותיו האישיות. במסגרת הלימודים ניתן ידע רב על כל תכנית, תנאי הקבלה, אופי הלימודים, וגם על המדינות השונות והדרכים להעביר בהן בנוחות את שנות הלימוד. נזכיר להלן מספר דוגמאות לאוניברסיטאות שמציעות תכניות כאלה.

לימודי מקצועות הרפואה בצ'כיה

צ'כיה מונה כיום כ-10 מיליון תושבים והיא חברה באיחוד האירופי. עיר הבירה שלה היא פראג שידועה ביופייה ובעושרה התרבותי. יחסי צ'כיה-ישראל הינם יחסים קרובים מאוד וישראלים רבים מבקרים בה ואף משקיעים בה. קיימים בה מוסדות אקדמיים מוערכים רבים, המקבלים סטודנטים זרים בסבר פנים. לימודי רפואה באנגלית בתחומי הרפואה הכללית ורפואת שיניים מוצעים באוניברסיטת צ'ארלס (Charles University in Prague), באוניברסיטת מסריק (Masaryk University in Brno), באוניברסיטת פילזן (Pilsen University), וכן פקולטה ללימודי וטרינריה בעיר ברנו (University of Veterinary and Pharmaceutical Science, Brno).

לימודי רפואה בהונגריה

הונגריה, שבירתה היא בודפשט, גם היא מונה כ-10 מיליון תושבים וחברה באיחוד האירופי. לימודי רפואה בהונגריה נחשבים לטובים במיוחד ועומדים בסטנדרטים האירופאים הגבוהים ביותר. בנוסף, תנאי קבלה נוחים יחסית ושכר לימוד סביר הופכים את הלימודים בה לאפשריים ונוחים. התואר של האוניברסיטאות בהונגריה מוכר על ידי האיחוד האירופי וכמובן בארץ, ואלפי סטודנטים ישראלים כבר למדו בה את מקצועות הרפואה. תכניות כאלה מתקיימות באוניברסיטאות סגד (Szeged University), דברצן (Debrecen University), סמלוויס (Semmelweis University), ופץ' (Pécs University), וניתן ללמוד בהן רפואה כללית, רפואת שיניים ורוקחות. עם זאת, תנאי קבלה נוקשים מעט יותר מאפיינים את התוכניות השונות המציעות לימודי רפואה בהונגריה, והם משתנים בין הפקולטות והאוניברסיטאות השונות, ומותנים במבחני קבלה הבודקים את הידע של המועמדים בביולוגיה, כימיה ופיזיקה ברמה המקבילה ל-5 יחידות לימוד, וכן ידע באנטומיה בסיסית. הבחינות לקראת לימודי רפואה בהונגריה נערכות במתכונת של בחינות בכתב. בדברצן מבחן הקבלה המקצועי נערך בע"פ. נוסף לזאת יש לעבור גם ראיון אישי.

תכניות ללימודי רפואה ברומניה

אוכלוסייתה של רומניה גדולה יותר ומונה כ- 20 מיליון אזרחים. היא חברה באיחוד האירופי, בירתה היא בוקרשט וקיימות בה כיום יותר מארבעים אוניברסיטאות. בשתיים מהן פועלות פקולטות לרפואה: אוניברסיטת קלוז'-נאפוקה (University of Cluj Napoca) ואוניברסיטת יאשי (University of Medicine & Pharmacy Ia?i),בשתיהן תנאי קבלה נוחים וגם שכר לימוד מאפשר. בנוסף, יוקר המחיה ברומניה הוא קטן מאשר בשכנותיה, כך שקל יחסית להסתדר בה.

לימודי רפואה גם באיטליה

איטליה נחשבת לאחד ממרכזי התרבות וההשכלה העולמיים, וקיימות בה כמה מהאוניברסיטאות הנחשבות והטובות בעולם. לימודי רפואה באיטליה הם הזדמנות ללמוד במוסדות אקדמיים מובילים, וליהנות מאחת מהמדינות היפות באירופה. הם גם אפשריים הודות לשכר לימוד נמוך יחסית (כ-1,000 יורו לשנה), וכן תנאי קבלה מאפשרים. לימודים כאלו אפשריים באנגלית באוניברסיטת לה ספיינצה (Sapienza University of Rome) ובאוניברסיטת פאביה (Pavia University in Italy). במוסדות אחרים באיטליה בהם מתקיימים לימודי רפואה נדרשת ידיעת השפה האיטלקית. התואר האיטלקי מוכר על ידי האיחוד האירופי ובארץ.

עשו את זה כמו שצריך

אם אתם מחפשים לימודי רפואה בחו"ל, אל תקלו ראש בתנאי הקבלה ואל תהמרו על עתידכם. הכנה טובה ומספקת כמו שמתאפשרת במכינה קדם רפואית הינה חיונית כדי שתוכלו להבטיח את קבלתכם למוסד ראוי, ואת מימוש לימודיכם בחו"ל על הצד הטוב ביותר.

 

אמיר ריטר


מחלקת שיווק


MEDICAL DOCTOR INTERNATIONAL STUDIES




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב