דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי באשדוד 

מאת    [ 05/05/2016 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3018 פעמים ]

מתי כדאי לפנות לטיפול זוגי?

אף אחד מהזוגות שהתחתנו מתוך אהבה גדולה, לא ייחל ליום הזה. לעיתים רבות הזוגיות הייתה נפלאה, האהבה בוערת, ובכל זאת אירע משהו במהלך השנים. כאשר פונים לטיפול זוגי, מן הסתם הבעל והאישה תרים אחר עזרה של גורם חיצוני וסביר להניח שהם מעוניינים להילחם בעבור הזוגיות, לא לוותר כל כך מהר, ולא להרים ידיים. בראש ובראשונה יש להכיר בבעיה, להיות מודעים לה, ולאזור אומץ ולפנות לגורם המתאים.


סימנים מחשידים

כאשר ישנם בקעים בזוגיות, ניתן למצוא סימנים מחשידים כגון: האם בני הזוג מתווכחים רבות ונוטים למריבות תכופות? האם בני הזוג מרגישים שנמוגה לה האהבה? האם הם חווים שעמום בחיי הנישואין או שלעיתים רבות ישנן שתיקות ארוכות ומעיקות? האם ישנן בעיות בקשר האינטימי, תשוקה שנעלמה? האם בני הזוג חשים חוסר אמון אחד בשני, אולי אחד מהם חושד שהוא נבגד ובן או בת הזוג מנהלים מערכת יחסים רומנטית מחוץ לנישואין? ולבסוף, רבים מהזוגות הנשואים כלל אינם בטוחים שאותו בן הזוג עימו בחרו להזדקן, הוא אכן בן הזוג המתאים להם.


טיפול זוגי – למה זה טוב?

תפקידו של טיפול זוגי הוא לסייע לזוגות נשואים (וגם לכאלה שלא), על מנת שאלה יוכלו להתמודד על הצד הטוב ביותר עם קונפליקטים שונים. בנוסף, הטיפול הזוגי עוזר לשפר את היחסים בין שני בני הזוג. המטרה היא לבנות מחדש את הזוגיות והיחסים בין שני הצדדים, ולעיתים אין ברירה, אלא ליטול החלטה כואבת ולהיפרד.


כיצד הדברים עובדים?

בהחלט אין זהו המקום לפתוח במריבות. אל מול המטפל הזוגי כל אחד מבני הזוג משמיע לשני את הדברים החשובים באמת, את מה שמעיק עליו במערכת הזוגית, לומדים להקשיב אחד לשני. המטפל הזוגי מקשיב לשיחות ולאחר מכן, תפקידו הוא להעניק את הכלים המתאימים. כמו כן הוא יעזור לבני הזוג להגיע לתובנות הנכונות וביחד עימם יפתח להם צוהר לעולם של הזדמנויות חדשות שיטיבו עם הזוגיות.


חשוב לשים לב

המטפל הזוגי שם דגש רב על התקשורת הזוגית, בני הזוג חייבים לשמוע ולהקשיב לצד השני. כמו כן המטרה היא ליצור אמון ביניהם, לשאוף שלכל אחד מהם יהיה מרחב אישי. זאת ועוד, המטפל הזוגי עוזר לכל אחד מבני הזוג לגלות את עצמו מחדש ולהיות מודע לעצמו טוב יותר. בני הזוג חייבים לגלות רגישות לצרכים של הצד השני כמו גם מודעות. המטפל הזוגי תפקידו הוא גם להתייחס למערכת היחסים האינטימית, בין אם מדובר על גופנית, רגשית ומינית.

ד"ר ליאת ברש, פסיכותרפיסטית, מטפלת משפחתית, זוגית ופרטנית, בעלת ניסיון רחב בחוות דעת לבתי משפט, טיפול בנפגעות פגיעה מינית, טראומות, חרדה ולחץ.
בעלת קליניקה פרטית ברובע הסיטי באשדוד
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב