דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים 

מאת    [ 02/05/2016 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3262 פעמים ]

פעמים רבות שואלים אותי, כבר בשיחת ההיכרות הטלפונית הראשונה, "אז מה ההבדל בין  הדרכת הורים על ידי מדריך להורים לעומת הדרכת הורים על ידי מטפל רגשי או פסיכולוג?"

הדרכת הורים ניתנת על ידי מדריכים שעברו הכשרת להדרכת הורים בלבד מבלי להתייחס ליכולות של הילד, לאישיות שלו,  להתפתחות, ולמצבו הרגשי. ההדרכה הזו מתייחסות רק לתוצאת ההתנהגות שלו מבלי לבדוק מה הן הסיבות להתנהגות ובלי להדריך כיצד לעזור לילד לווסת את הרגשות ולשנות את ההתנהגות. הורים לילדים בכל הגילאים מקבלים הדרכת הורים בעיקר סביב נושאים כמו הצבת גבולות, קשיים בסמכות הורית, נוכחות הורית וקשיים בתפקוד. מדריכי הורים לא מוסמכים לטפל בילד אלא רק להעביר מידע וכלים שרכשו להורים.

בהדרכת הורים שנעשית על ידי מטפל, ההתייחסות היא אחרת לגמרי.

ההתמקדות היא בילד - בצרכים שלו ואיך ההורים יכולים לראות אותם, להבין אותו, להקשיב לו, לייצר איתו תקשורת מאפשרת, להוות "סביבה נוחה למשתמש" עם אמפתיה ותמיכה ולאפשר לו לגדול כילד מאושר, עם ביטחון ודימוי עצמי, עם מוטיבציה ובריאות נפשית.

טיפול פסיכולוגי לילדים וטיפול רגשי לילדים, הם למעשה בדיוק אותו שירות ויתבצעו באותה הדרך תוך שימוש באותם הכלים הטיפוליים, על פי הגישה המרכזית של המטפל, בין אם מדובר בתרפיה באומנות, טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT או טיפול דינמי.

המטפל, בעל תואר שני, עובר הכשרה בהיקף שעות הלימוד באוניברסיטה, הן בניסיון הטיפולי שרכש לאורך הכשרתו והן בהיקף ההדרכה שקיבל על עבודתו הטיפולית בילד במסגרת ההכשרה.

מפגש ראשון הוא אינטק עם הורים, מעבר התפתחותי מוטורי, שפתי ורגשי מהריון ועד המפגש. במפגש אני מבררת האם היו אירועים מיוחדים בחיי הילד או המשפחה, רקע התפתחותי מהריון, לידה, קשיים בהתפתחות מוטורית והאם טופל. הסתגלותו של הילד למסגרות, בעיות בריאות, סדר יום ויחסים במשפחה ומחוצה לה. איך מעביר הילד את שעות הפנאי ומצבו של הילד בחברה.

במפגש הזה אני שומעת מה הכאב שלהם ומה הקושי עם הילד. הם פורשים בפניי את כל הדרכים שהם עברו, את השיטות שקראו או את הכלים שקיבלו בסדנאות ובהרצאות וניסו ליישם. לצערי, דבר אחד אני לא שומעת אף פעם. האם ניסו להבין את הילד…?

כעת ההחלטה בידכם: האם תבחרו להכניס את הילד לתוך גבולות, אותם למדתם בהדרכת הורים או שתבחרו להבין את ילדכם טוב יותר ובכך לעזור לו בצורה מיטבה יותר ולגדל אותו בבית מאושר ומלא בהרמוניה.

עינת לב ארי B.A פסיכולוגיה וניהול M.A תרפיה ביצירה והבעה, תרפיסטית באמנות ווידאו, פסיכותרפיה קוגנטיבית התנהגותית (CBT) לילדים, מתבגרים ומבוגרים.   054-6262291 אתר: http://www.einatlevari.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב