דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד יש לבצע הדברה נגד נמלת האש 

מאת    [ 23/04/2016 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 1882 פעמים ]

נמלת האש האדומה  כיצד נוכל לבצע הדברה

שלב ראשון הכרת האויב

עד לפני עשור נמלת האש הקטנה פקדה אזורים בודדים בארץ. בשנים האחרונות הגיעה אף לאזור המרכז ואזור השרון. נמלת האש האדומה היא נמלה זעירה ביותר, אורכה בערך כשני מילימטרים, לפעמים לא תוכלו לדעת ולהבחין בה בזמן שהיא זוחלת לידינו בנחת. נמלת האש הגיעה מדרום אמריקה אלינו, פלישתה לישראל החלה בעמק הירדן והתפשטה אל שאר אזורי הארץ, ככל הנראה על ידי גידולים שהגיעו ארצה. צבעה אדמדם חום-צהבהב, תנועתם איטית מאוד באופן יחסי לנמלים אחרות, כך שיש קושי מיוחד לבצע הדברת נמלי אש וגם להבחין בהם. למרות גודלה הזעיר היא נחשבת כנמלה המסוכנת ביותר ומהווה סכנה אדירה לחקלאות ולבעלי החיים במדינת ישראל.

נזקי נמלת האש

מהם הנזקים אשר נוצרים כתוצאה משהיית נמלי אש. כאשר נמלות האש הקטנות עוקצות אך ורק לאחר שהם חשות בסכנה. במידה ואנו נעים לעברה לכיוונה או מעליה במהירות מרגישה הנמלה איום או סכנה ממשית לחייה ולכן היא תעקוץ במהירות. כאשר הנמלה עוקצת ישר משתחרר ריח מיוחד פורומון אשר קורא לכל חברותיה להצטרף למתקפה ולכן שאר הנמלים גם יעקצו את האדם או החיה. לרוב עקיצתה של נמלת האש הקטנה אינה קטלנית בדומה לנמלת האש הגדולה הקיימת בארצות אחרות. אולם אנו יכולים להרגיש סחרחורות, קשיי נשימות, אדמומיות בעור ובמידה ומדובר באדם רגיש אף סכנת חיים  ואף עיוורון, כך שיש צורך דחוף ללכת לבית החולים לקבלת טיפול ראוי וכמו כן  יש צורך דחוף לבצע הדברת נמלת האש.

על מנת שנוכל לפתור את מטרד נמלת האש יש צורך לקרוא אך ורק למדביר נמלים מיומן מקצועי, הדברת נמלים מתבצעת אך ורק על ידי פיזור גרגירים. במידה וההדברה אכן מצליחה, חשוב במיוחד לחדשה לאחר שנה, מאחר והנמלים נוטות לחזור למקומות בהן היו בונים את קיניהם בעבר הרחוק.

הדברת נמלת האש הקטנה- מהם האפשרויות לטיפול 

 נמלת האש הקטנה אוהבת לחיות במקומות חשוכים, רטובים וקרירים. זו הסיבה כי את נמלות האש מוצאים באמבטיות, במטבחים, בחדרי כביסה בגינות מוזנחות, סביב לבריכות בחצר ועוד.

למרות הסכנות הנובעות מהימצאות נמלת האש הקטנה אושר חומרי הדברה. אלה גרגרים מיוחדים המהווים פיתיון לנמלת האש. הדברת נמלת האש הקטנה מתבצעת באמצעות גרגירים . מדביר מקצועי יאתר את המקומות שבהם נמצאות הנמלים, את פתחי הקינים, את מסלולי ההליכה ועוד ויניח בצדי המסלול את הגרגרים.
חשוב לציין כי הדברת נמלת האש הקטנה זאת מחייבת ניסיון וידע מקצועי כיצד והיכן יש למקם את הגרגירים על מנת למנוע את גדילתם רצוי לקחת מדביר מיומן חשוב שהנמלים יאספו את הגרגירים וייקחו אותם אל הקן. הן יאכילו את כל המושבה, כולל המלכה, ויש לצפות כי בתוך מספר ימים  תושמד כל אוכלוסיית הקן.

כאשר מבצעים הדברת נמלת האש הקטנה אין להשקות את הגינה יומיים לפני מועד ההדברה וביום שלאחר ההדברה, חשוב לדעת כי חומר ההדברה המיוחד אינו פעיל ואינו אפקטיבי במקומות רטובים ולחים.

 הדברת נמלת האש אינה אפקטיבית לטווח זמן גדול. במקרים רבים נמלות האש עלולות לחזור לגינה או לבית כעבור שנה. אם רוצים לשמור על בית נקי ולמנוע את הופעת נמלות האש יש לבצע את הדברת נמלת האש הקטנה באופן קבוע, רצוי אחת לשנה.

 

 

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב