דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לתכנן ולעצב גינה בצורה נכונה 

מאת    [ 21/04/2016 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3026 פעמים ]

לעצב גינה הוא פרויקט אדריכלי מאוד מורכב, ולכן כל בעל גינה לוקח מעצב גינות בעת הקמה של גינה גדולה. בגלל שמאוד קשה להגיע לעיצוב שנראה מושקע ומקצועי, חשוב לעבוד נכונה בעת התכנון והעיצוב של הגינה. כל תכנון ועיצוב גינה חייב להתבצע תוך כדי שמירה על מספר כללי אצבע מרכזיים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה הרצויה של מראה הגינה.

מעצבים רק על פי סגנון עיצוב אחד מרכזי

בתחום של אדריכלות נוף ובתחום של תכנון ועיצוב גינות יש מגוון רחב של סגנונות עיצוב מרכזיים מוכרים. אתם יכולים לעצב את הגינה שלכם במראה ים תיכוני, שמתרכז יותר באלמנטים מאבן ודשא, או לעצב את הגינה שלכם במקרה היפני המאוד ייחודי. לא משנה איזה סגנון עיצוב גינות אתם בוחרים, חשוב שיהיה רק סגנון מרכזי אחד שעליו מתבסס כלל העיצוב של הגינה. כלומר, לא יכול להיות שאתם מעצבים גינה בעיצוב משולב של יפני וים תיכוני, זה פשוט לא הולך ביחד. כמובן שניתן לשלב אלמנטים קטנים במתחם הגינה מסגנונות שונים, למשל לעצב את הגינה בסגנון ים תיכוני אך להציב אלמנטים קטנים של סגנון גינות מדברי או רומאי.

חובה לשמור על קנה מידה תואם במתחם הגינה

פרופורציה היא דבר חשוב בכל עיצוב של כל מתחם, וגם כך בעיצוב גינות. העין שלנו אוהבת פרופורציונליות ולכן אי התאמה בקנה המידה לאורך הגינה לא יראה נעים לעין. זה אומר שבמהלך התכנון של הגינה חשוב לפרוס את האלמנטים השונים בצורה הגיונית ומותאמת לקנה המידה של הגינה. למשל, אזור שאזור הישיבה יתפוס 90% מגודל הגינה, מכיוון שזה לא ישאיר מקום לשתילת צמחייה או הצבת אלמנטים עיצוביים לשדרוג מראה הגינה. עוד דוגמה מצוינת היא במידה ומעוניינים לנטוע עץ בגינה, במקרה כזה חייבת להיות התאמה בין גודל החצר לגודל העץ.

חובה להשקיע בתאורת גן

כאשר מתכננים עיצוב גינה, חשוב לקחת בחשבון שהגינה לא תשרת אתכם רק במהלך שעות היום, אלא הרבה פעמים תרצו לבלות בגינה בשעות הערב המאוחרות, כאשר חשוך. לכן, חשוב להשקיע בתאורת גן איכותית וחזקה. רק השקעה בתאורה ומיקום נכון של גופי התאורה יכול לדאוג לכך שהגינה שלכם תראה מצוין גם בשעות הערב, ובכלל, עיצוב תאורת גן היא אומנות בפני עצמה. החלטות מיקום התאורה בגינה יכולים להשפיע משמעותית על נראות הגינה בלילה.

יש לתת דגש על דפוס הצבעים בגינה

במהלך תכנון ועיצוב הגינה חשוב לתת דגש על הצבעים המרכזיים ולשלב נכונה את כל הצבעים למראה נעים לעין. כל אלמנט שאנחנו מציבים בגינה מכניס צבע, בין אם מדובר על פרח או בין אם מדובר על ספסל. חשוב לוודא שהצבעים משתלבים יפה אחד עם השני, ובו זמנית לדאוג לא להעמיס על העין בצבעים רבים מדי.

אלעד ורדי - עיצוב גינות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב