דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק מבנים ותמא 38 

מאת    [ 11/04/2016 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2470 פעמים ]

חיזוק במסגרת תמ"א 38 4

מאז אושרה בשנת 2005, עברה התמ"א שינויים שונים, שנועדו להקל על ביצוע התחדשות עירונית באזורים שונים ברחבי הארץ. השינוי האחרון הוא הוספת תיקון רביעי לתוכנית, הידוע בשם תמ"א 38 4. תמ"א 38 4 מציעה תהליך של חיזוק מבנים בפריפריה, מאחר ומרבית המבנים שחוזקו במסגרת התמ"א נעשו באזור המרכז. במסגרת הזו, ניתן יהיה לחזק מבנים שנבנו לאחר שנת 1980 (כאשר התמ"א המקורית כיוונה למבנים שנבנו לפני שנה זו) וניתן אף יהיה לקדם בנייה ירוקה. תיקון זה נמצא עדיין בתהליכי תכנון וגיבוש אך לכשייצא לפועל, ייתכן כי יספק תמריץ לביצוע פרויקטים של חיזוק מבנים בפריסה ארצית רחבה יותר.

ביצוע פינוי בינוי

לפעמים, הדיירים יעדיפו לא רק לחזק את המבנה בו הם גרים, אלא להפוך אותו לחדש לגמרי. במסגרת פינוי בינוי, הדיירים מפנים את הדירות שלהם וחוזרים לבניין חדש לחלוטין, שנבנה במקומו. הדירות בו הן גדולות יותר, מחוזקות בפני האיומים השונים והן בעלות ערך כספי גבוה יותר מהדירות הישנות. השאלה האם לפנות לתהליך של חיזוק מבנים במסגרת תמ"א או לבצע פינוי-בינוי הוא לא רק שאלה הנדסית, אלא גם שאלה בירוקרטית ואף שאלה כלכלית. לכל אחד מן התהליכים הללו ישנן יתרונות וחסרונות, כאשר איש מקצוע בתחום יוכל לנווט בין כלל האפשרויות הקיימות ולבחור עבור לקוחותיו את התוכנית הטובה ביותר, בהתאם לפרמטרים השונים.

תוכנית רחבה עם סעיפים שונים

כאשר ממשלת ישראל החליטה בשנת 2005 על תמ"א 38, היא עשתה זאת מתוך מחשבה על חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. תוכנית זו, בהתאם למציאות הקיימת בשוק הנדל"ן, התפתחה כך שהיא מכילה בתוכה גם מענה להגדלת היצע הדיור ובכך להביא להוזלה במחירי הדיור. זאת, על ידי הוספת תיקונים שונים לתוכנית המתאר הארצית. התיקון השני לתמ"א, הידוע בשם תמ"א 38 2, מאפשר להרוס בניין שעומד בתנאי התמ"א הרגילה ולבנות במקומו בניין חדש. תמ"א 38 3 נועד להגדיל את זכויות הבנייה של הקבלן במסגרת התמ"א ולקבל פטור מס נרחב יותר. בצורה הזו, חיזוק מבנים בדרך של תמ"א נעשית אטרקטיבית יותר לקבלן, מה שיוכל להגדיל את מספר המבנים שעוברים חיזוק בדרך זו.

בחירה מושכלת של התמ"א

תמ"א 38 מכילה בתוכה הזדמנויות מגוונות לשיפור חיי הדיירים. הדרכים השונות לביצועה מחייבות התייעצות עם עורכי דין ומומחים לנדל"ן, על מנת לעמוד על התוכנית המתאימה ביותר לדיירים. תוכנית זו צריכה להיות, מצד אחד, כזו שעונה על דרישות הדיירים- הן מהבחינה הבטיחותית והן מבחינת התמורה המתקבלת בסוף התוכנית. פער הזמן בין ביצוע התמ"א הרגילה לבין תמ"א 38 2, לדוגמה, הוא גדול מאוד. מצד שני, התמ"א שנבחרת צריכה גם להיות תוכנית כזו, שתהיה כדאית מבחינה כלכלית ליזם, מה שימשוך יזמים שונים לפנות לבניין בביצוע התמ"א.

עמית רונן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב