דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד יש לבצע הדברת טרמיטים. 

מאת    [ 09/04/2016 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1796 פעמים ]

הדברת טרמיטים מתבצעת כאשר הטרמיטים חיים בתוך המושבה שלהם. הטרמיטים חיים בהירכיה מסודרת. כאשר בראש הממלכה נמצאת המלכה, ישנם טרמיטים פועלים וגם חיילים. תפקידם של הפועלות לדאוג להביא מזון למלכה ולדיירי המושבה בעיקר עץ ותפקידם של החיילים לשמור על ביטחון הממלכה. הדברת טרמיטים תתבצע בצורה הטובה ביותר כאשר המלכה נהרגת. כאשר המלכה מתה מתפזרים להם הפועלות במטרה לחפש מקומות קינון חדשים. מושבת הטרמיטים נמצאת עמוק בתוך האדמה. לכן כדי להגיע אליהם יש צורך לקדוח כל חצי מטר הפרש בין כל קידוח, מסביב לבית ובתוך הבית צמוד לקירות. מדביר מקצועי יזריק את חומר ההדברה אך ורק במכונה בלחץ גבוה ובכמות אדירה אל קיני הטרמיטים. לעתים יש צורך לקדוח גם במשקופי הדלתות ועוד כדי להשמיד את הטרמיטים המצויים בתוכם. שיטה נוספת של הדברה נגד טרמיטים היא על ידי פיתיונות. מדביר טרמיטים  מקצועי ילמד את מסלולי ההליכה של הטרמיטים הפועלים ומניח בהם פיתיונות מורעלים. בפעם הראשונה יונחו הפיתיונות ללא רעל ורק בפעם השנייה אפשר יהיה לשים רעל בפיתיון. הטרמיטים מביאים את הפיתיונות אל המושבה, ולאט לאט ובזהירות רבה, מורעל כל הקן.  כאשר מתגלים טרמיטים בתוך רהיטי עץ, יש לאטום את הרהיט ולבצע איוד או עישון בגז. לאחר תקופת מה מסירים את האיטום. הדברת טרמיטים כרוכה בקידוחים צמוד לקירות לכן לפני ההדברה  יש צורך להרחיק את הרהיטים מהקירות. חומרי ההדברה אינם רעילים ואין צורך לפנות את הבית לפני או אחרי פעולת ההדברה. הדברת טרמיטים באמצעות קידוח נחשבת לאחת השיטות המוצלחות במלחמה נגד הטרמיטים, אך כדי לבצע אותה בהצלחה יש צורך בידע רב, בניסיון ובציוד ייעודי. לאחר ההדברה יש לבקש מהמדביר הנחיות  ולהישמע להוראותיו.

הדברת טרמיטים באמצעות ג'ל נגד טרמיטים

מפני שהטרמיטים רגישים לאור הם מגיעים מתוך קן אשר נמצא במעבה האדמה לתוך הבית באמצעות שבילי בוץ. על מנת שנוכל להדביר בהצלחה את הטרמיטים באמצעות הג'ל יש לאתר את תעלות הבוץ טיובות אשר דרכן מסתובבים הטרמיטים בבית. לאחר איתור השבילים מחדירים אל תעלות הבוץ ג'ל נגד טרמיטים, הטרמיטים פוגשים את הג'ל הרעיל, נוגסים ממנו מעבירים אותו לעבר המלכה. את הג'ל אפשר גם למרוח באזורים בבית שבהם התגלו נגיעות של טרמיטים.

הדברת טרמיטים על ידי שימוש בפיתיונות רעילים

בשיטה זו מציב המדביר תחנות האכלה המכילות פיתיון רעיל המבוסס על חומר התאית אשר הוא מזונם העיקרי של הטרמיטים. הפיתיון מושך את הטרמיטים, הם נוגסים בו ומתים. חלק מהטרמיטים נושאים את הפיתיון אל הקן כדי להאכיל את המלכה ואת הטרמיטים שנשארו בקן, וכך מצליחים להשמיד את מושבת הטרמיטים הנמצאת במעבה האדמה

 

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב