דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני לפיברומיאלגיה 

מאת    [ 06/04/2016 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 2890 פעמים ]

דיקור סיני לפיברומיאלגיה 

פיברומיאלגיה הינה תסמונת חדשה יחסית המשתייכת לתחום הראומטולוגיה. מחלה זו מאופיינת בנוכחות של כאב מפושט במערכת השלד והשרירים, ואילו, מצב זה אינו נגרם על ידי דלקת במפרקים. מדובר במחלה שכיחה ביותר כיום, הפוגעת בשיעור של 3-4 אחוזים מכלל האוכלוסיה. המחלה שכיחה יותר אצל נשים באופן משמעותי. בשנים האחרונות ישנה התקדמות רבה בהבנת המנגנון העומד מאחורי התסמונת הזו אך יחד עם זאת, לא פעם נראה כי מדובר במחלה מיסתורית שלא כל כך יודעים כיצד להתמודד איתה. 

לא קיימות כיום בדיקות מעבדה או רנטגן אשר יכולות לאשר או לאבחן את המחלה, מה שמקשה לעיתים את איבחונה. חולים בפיברומיאלגיה יכולים, לא פעם, לעבור שורה ארוכה של בדיקות בנסיון למצוא אבחנה, אך בסופן, תקבע המחלה על ידי איסוף פרטים וסימפטומים מסיפור המחלה וממצאים מהבדיקה הגופנית. 

משמעות המילה פיברומיאלגיה היא כאבים בסיבי השריר והסימפטום העיקרי הינו כאב חזק בשרירים. בנוסף, מתאפיינת המחלה לרוב בסימפטומים כגון: אינסומניה (בעיות שינה), חולשה, נוקשות השרירים עם הקימה בבוקר. במקביל לסממנים הללו, יסבלו חולי הפיברומיאלגיה עוד מדיכאון, חרדה, כאבי ראש ותסמונת המעי הרגיז.

לפני שאסביר כיצד הרפואה הסינית תופסת את הפיברומיאלגיה, אני מעוניין לספר סיפור מקרה של מטופלת שלי, מה שיסייע לי להסביר טוב יותר את התפיסה. רותי, בת 45, אמא ל-3 ומנהלת משרד עורכי דין.  בעלה נפטר לפני כמה שנים ובמקביל, אחד מילדיה התחיל להראות קשיי הסתגלות לבית הספר. אם חד הורית עם עבודה עמוסה בלחץ יום יומי הביאו אותה למצב בו היא שוכבת בלילה במיטתה, חושבת על הסיטואציה שלה ודואגת. באחת הפגישות היא סיפרה לי כי הדבר הראשון שנפגע אצלה הוא השינה ועוד הוסיפה כי מעולם לא סבלה מקושי להירדם אך היא שוכבת לילה אחר לילה במיטתה , חושבת על עצמה ועל ילדיה ועל העבודה שלה, ונראה כי היא לא מצליחה יותר לישון שינה טובה ועמוקה. אחרי תקופה היא התחילה להתעורר בבוקר עם שרירים נוקשים בכל הגוף ומאוד מאוד עייפה. כשהלכה לרופא המשפחה שלה, קיבלה טיפול נוגד דיכאון, אך הטיפול לא עזר וגרם לה אפילו לעלות במשקל.  בסופו של דבר, המצב הבריאותי שלה החמיר. כל השרירים שלה הפכו להיות נוקשים ודואבים, היא סבלה מכאבי ראש תכופים, בעיות שינה על בסיס קבוע, חוסר שקט, חרדה ודיכאון.  היא המשיכה ללכת לרופאים שונים אשר שלחו אותה לעוד ועוד בדיקות הקשורות  לדלקות  מפרקים (ראומטואיד-ארטריטיס), בדיקות עצבוב EMG ועוד, אך באף אחת מהן, לא נמצא כל  ממצא.  לאחר כמה שנים היא הבינה שהיא לא יכולה להמשיך בעבודתה יותר. היא היתה מאוד מאוכזבת כי עבדה שם במשך 15 שנים ומאוד אהבה את העבודה אך מצד שני חשבה כי אם תשאר בבית ותנוח, היא תרגיש טוב יותר בסופו של דבר. אך שנים לאחר מכן, ללא עבודה, היא עדיין לא הרגישה טוב יותר. ואז, יום אחד היא קראה כתבה בעיתון על פיברומיאלגיה והבינה כי מדובר בה. היא חזרה לרופא שלה  אשר הסכים עימה כי היא אכן סובלת מפיברומיאלגיה אך, יחד עם זאת,  כל הטיפולים שניסתה במשך השנה שלאחר מכן, לא עזרו לכאבים שלה וזאת, על אף העובדה שיש לה סוף כל סוף אבחנה ביד. זה השלב בו היא שמעה על האופציה לטיפול באמצעות דיקור סיני והחליטה לפנות לטיפול ברפואה סינית. 

על פי הרפואה הסינית, חוסר האיזון של רותי נתפס כחוסר איזון אנרגתי בין הטחול והלב, שלמעשה, הוא חוסר איזון מאוד שכיח בטיפול בפיברומיאלגיה. סינדרום נוסף שכיח למחלה על פי הראייה הסינית יהיה תקיעות של צ?י הכבד יחד עם חולשה של אנרגית הטחול, מה שגורם לסינדרום משותף של שניהם הנקרא: כבד פולש לטחול. אצל רותי, הדאגה, המשוייכת לתפקוד הטחול על פי הרפואה הסינית, גרמה לפגיעה ולחוסר איזון בו אשר במשך הזמן התדרדר לפגיעה בתפקוד האנרגתי של הלב . הכאבים ובעיות השינה החמירו ככל שחוסר האיזון בטחול ובלב החמיר.  מטרת הטיפול שלי היתה להזין ולהחזיר את התפקוד האנרגתי של הלב והטחול בכדי שיזינו האחד את השני יותר טוב ואת השרירים. לשם השגת המטרה הטיפולית הזו השתמשתי בדיקור סיני, פורמולה צמחית והמלצות לשינוי אורח חיים (שינויים תזונתיים ופעילות גופנית). לאחר סדרת טיפולים , מצבה של רותי השתפר מאוד והיא אף דאגה לציין כי היתה זו התחושה הטובה ביותר שהרגישה מזה שנים רבות. כאן היא הבטיחה לספר ?לכל העולם? עד כמה הדיקור הסיני עזר לה.

מחקר ספרדי שהתפרסם בתחילת השנה הנוכחית , 2016, קבע כי טיפול בדיקור סיני עשוי להיות טיפול יעיל, בטוח ואפקטיבי לחולי פיברומיאלגיה.  במחקר השתתפו כ-164 חולים המאובחנים כחולים בפיברומאלגיה. החולים חולקו ל-2 קבוצות. קבוצה אחת קיבלה טיפולי דיקור סיני למשך של 20 דקות ואשר הטיפול הותאם לכל מטופל ומטופל באופן אישי למשך פרק זמן של 9 שבועות. הקבוצה השנייה, קבוצת הביקורת, קיבלה טיפולים מדומים ברפואה סינית במשך 20 דקות למשך אותו פרק זמן כמו הקבוצה הראשונה. כל המטופלים הונחו להמשיך ליטול את התרופות שלהם כרגיל. 

המחקר כלל ראיונות ומילוי שאלונים כמו גם בדיקה גופנית בשבוע העשירי, לאחר שישה חודשים ולאחר שנה. 

בתום 10 שבועות של טיפול הקבוצה שקיבלה טיפול אמיתי בדיקור סיני דיווחה על שיפור של 41% ברמת הכאב הכללית בהשוואה למטופלי מקבוצת הפלצבו שדיווחו רק על שיפור של 27% ברמת הכאב.  

בתום 12 חודשים , מטופלים מ-2 הקבוצות המשיכו לדווח עם שיפור ברמת הכאבים. קבוצת הטיפול דיווחה על שיפור כללי בשיעור של 19 אחוז בהשוואה לקבוצה השנייה שדיווחה אך ורק על 6 אחוזים. 

במקביל, נראו שיפורים גם באיכות החיים של המטופלים, רמת החרדה, הדכאון והחולשה שלהם.

לאחר שטיפלתי בלא מעט מטופלים החולים במחלה הזו טיפול בדיקור סיני המותאם אישית, אני יכול לומר כי  שהגורמים לה, כמו גם, הטיפול בה, מורכב ממספר פקטורים. לא ניתן לומר כי קיימת סיבה אחת עיקרית הגורמת למחלה, אלא שמספר גורמים כמו לדוגמא: רגשות, אורח חיים ותזונה, יכולים יחד, להשפיע על הופעתה של המחלה כמו גם על אורכה וחומרתה.

אז למה לא לנסות שיטה שכבר הוכחה כשיטה בטוחה ואפקטיבית  ולהיפטר סוף כל סוף מהכאב?

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב