דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקבל את השני לקראת הנישואין 

מאת    [ 06/04/2016 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2763 פעמים ]

בס"ד
לקראת הנישואין כדאי להתכונן היטיב ולהכיר את התכונות האישיות שיש לבן או בת הזוג. במאמר הזה ננסה לחדד את הצורך בזה, ואת השנוי בין חיים משותפים של שותפים לחדר לבין חיים משותפים של בני זוג.

כשזוג מתחתן, על כל אחד מבני הזוג לקחת בחשבון שהוא עומד לחיות עם אדם אחר ושונה ממנו,  זאת אומרת, שאפילו אם עד החתונה הבעל חי עם אנשים נוספים, כגון: בפנימיה, או בישיבה, ואולי אף האישה למדה באולפנה לבנות וחיה עם בנות נוספות, וכמו כן שניהם חיו בבית אחד עם אחים ואחיות, בכל זאת החיים שלאחר הנישואין הכל שונה, החיים המשותפים מתחילים בדרך חדשה השונה לגמרי ממה שהיו רגילים עד היום. וזאת מכמה סיבות:

• החיים המשותפים בין בעל ואישה הם אינם רק חיים באותו בית ובאותו חדר, כמו שחיים שתי חברים בפנימיה, אלא צריך להיות שיתוף גם בכוונות ובדעות, דהיינו ששניהם יהיו בדעה אחת ובכוונה אחת לגבי כל הנעשה בבית, ובנוגע לכל העתיד של הבית. כגון השקפת ההנהגות בבית, החינוך ועוד, כמובן שאם יש חילוקי דעות, עליהם לנסות להגיע לעמק השווה, ואפילו אם לא הגיעו לעמק השווה בכל הנושאים, מכל מקום בחלק העיקרי של בניית הבית יש לדעת שצריכה להיות כוונה משותפת ודעה אחידה. ( אפשר גם בלי זה, אבל מאד קשה, זה יהיה מתכון למריבות ולסכסוכים). 
• החיים המשותפים של בעל ואישה הם לא רק רגעיים ומקריים, כמו שיש לתי חברים בחדר בפנימיה שכשהוא רוצה הוא יכול להחליף חדר או חבר לחדר. דהיינו היום אני אתך ומחר אני עם מישהו אחר, אלא זהו קשר תמידי עד מאה ועשרים בעזרת ה' . 
• החיים המשותפים של בעל ואישה הם לא רק משותפים בצורה חיצונית ופיזית, אלא השיתוף הוא עמוק יותר, דהיינו, הקשר הוא נפשי ורגשי. בני הזוג מקושרים האחד לשני ברגשותיהם ובצרכיהם הנפשיים, כל אחד מבני הזוג צריך ללמוד מה הצורך הרגשי והנפשי של בן זוגו, ולנסות להתנהל לפי זה, וכך נוצר הקשר המשותף בין בני הזוג. 
• החיים המשותפים של בעל ואישה הם לא רק שותפות בדירה אחת, אלא פעולות משותפות, כגון: חינוך הילדים המשותפים, הדאגה לבריאות הפיזית והנפשית של הילדים.
מכיוון שיש כ"כ הרבה דברים משותפים בחיי הנישואין, יש צורך ללמוד איך לקבל את בן הזוג על כל מעלותיו וחסרונותיו, עם כל רגשותיו ותכונותיו, כדי שהחיים המשותפים אכן יתנהלו בצורה טובה.   

יואל בוקשפן יועץ-מטפל ומגשר http://www.shalom-shalva.co.il/ s3364633665@gmail.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב