דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים למצגת מנצחת 

מאת    [ 05/04/2016 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2426 פעמים ]

במאמר זה אתן 10 טיפים למצגת עסקית אשר יהפכו את המצגת ממסמך לחוויה ויגדילו את ההסתברות להעברת אפקטיבית שדל המסרים לקהל:

טיפ מספר 1: "קצר ואנרגטי":

הימנעו מלציין פרטים אשר אינם חשובים, התמקדו בעיקר, אנשים משתעממים ומאבדים עניין מהר – הקצב של המצגת הנו קריטי והאנרגיה של המציג ורמת האמביציה שלו משליכים על הנכונות של הקהל להמשיך ולהתרכז במצגת.

טיפ מספר 2: "בחירת הקהל": אם ניתן, כדאי שבקהל המוזמנים יהיו לפחות מספר אנשים עם היכרות בסיסית או הבנה בנושא המוצג – כך הם יסייעו למציג בכך שהם יאשרו את דיוק הנתונים והנושא המוצג ידבר אליהם. להציג לאנשים שאין להם כל קשר לנושא המוצג זה מתכון לאסון.

טיפ מספר 3:" הכר את המתחרה": היכרות עם המתחרים משמעה היכרות עם השוק, המחירים והתנאים המוצעים בו ללקוחות היעד שלך והבנה של האתגר והסיכון, בקיאות בנושא מייצרת אמינות ומקצוענות של המציג בעיני הקהל. היכולת להסביר כיצד בתנאי השוק ואתגריו ניתן יהיה לגייס לקוחות למיזם אותו מציגים הנה "רגע שיא" במצגת.

טיפ מספר 4:" הכר את המספרים": מודל עסקי, תחזית הכנסות והוצאות, גודל שוק ומגמותיו, תלוי במטרת המצגת אם המדובר במצגת משקיעים או מצגת מכירות או מצגת עסקית כזו או אחרת, על המציג לשלוט בכל נושא העלויות -   ההכנסות – הרווח ונתוני השוק.

טיפ מספר 5:" אמינות ומקצוענות": יש לוודא כי במהלך המצגת, מוקדם ככל האפשר, המציג באמצעות דוגמאות וסיפורי הצלחה יבסס אצל הקהל את העובדה כי יש לו הניסיון הדרוש והיכולות המקצועיות להגשים את המטרות המוצגות במצגת. לא מומלץ להיות שחצנים אך בהחלט מומלץ להדגיש יכולות וחוזקות.

טיפ מספר 6: "נכסים מוחשיים": אם למיזם עסקאות מוכחות, פטנטים או אישורים רגולטוריים כאלו או אחרים אשר ניתן להציגם ולבסס אמינות עסקית – יש לוודא כי נתונים אלו מוצגים לקהל.

טיפ מספר 7: "מחויבות ומעורבות": על הקהל להבין מה מידת המחויבות של המציג למיזם אם מבחינת השקעות פרטיות או אישיות שהוא השקיע במיזם, אם מבחינת אלמנטים אחרים – חשוב להדגיש את "המחיר האישי" או ה"סיכון האישי" של המציג במיזם על מנת לחזק את המחויבות שלו למיזם בעיני הקהל.

טיפ מספר 8: "תחזית ריאלית": ההבטחה במיזם, עליה להיות אמינה, ברת השגה, ריאלית. יש להיזהר שלא להבטיח מטרות ויעדים אשר נראים "טובים מדי" משום שזה עשוי לפגוע באמינות המיזם ובאמינות המציג.

טיפ מספר 9:"מה יוצא לנו מזה?" זהו החלק החשוב ביותר במצגת, יש לנתח ולהציג בצורה רהוטה מה הרווח של הקהל מהמיזם, אם אלו משקיעים אז כיצד אני מתכוון להשתמש בכספי ההשקעה על מנת לייצר להם החזר גבוה יותר ואם אלו לקוחות אז כיצד אני מתכוון לייצר להם ערך באמצעות המוצר או השירות שאני מספק בתמורה לתשלום שאני גובה וכו.

טיפ מספר 10:"שאלות פתוחות": מומלץ לרשום מספר שאלות פתוחות המאפשרות לקהל לבצע חשיבה לאחר שכל המסרים הועברו, משפט ידוע בעסקים הנו: You do the math ובסגנון הזה לתת לקהל לענות בעצמו על השאלות כאשר הלוגיקה היא שהתשובות לשאלות יקדמו את מטרת המצגת.

 

לסיום

כל מציג טוב וכל מצגת טובה, על אחת כמה וכמה מצגת עיסקית, הנה פרי של תכנון מדוקדק ועבודה קשה של חזרות מוקפדות, לבד ומול קהל, תרגול וטיוב של ההצגה. כמו בקאמרי ובהבימה, כך גם בעולם העסקים Practice makes perfect.

גיא חורש, מנכ"ל ומייסד טארגט יעוץ וליווי עיסקי.
גיא חורש עוסק בייעוץ וליווי עסקי ופיננסי ובפיתוח עסקי בינלאומי משנת 2003.
גיא מלווה חברות ועסקים בתצורה אישית, מקצועית ונוקט בשילוב של מתודולוגיות ניהול ופסיכולוגיה על מנת למקסם את התוצאות של התהליכים העסקיים אותם הוא מקדם בעבור לקוחות טארגט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב