דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך חידוש עור פנים 

מאת    [ 30/03/2016 ]

מילים במאמר: 713   [ נצפה 4024 פעמים ]

Dermabrasion (חידוש עור הפנים) הוא הליך ליטוש עור רפואי אשר נועד להעניק לעור שלך מראה חלק וצעיר יותר. מעוניינים לבחור בתהליך זה אך מתלבטים עדיין? מרגישים שחסרה לכם אינפורמציה נוספת בעניין?, ד"ר קרן בן ארי מעוז מסבירה ומרחיבה ונותנת לכם מבט על התהליך כולו מאלף ועד תו.


Dermabrasion הוא תהליך המציע מעט עזרה בחידוש השכבות העליונות של העור באמצעות גירוד כירורגי מבוקר. הטיפולים בשיטה זו נועדו על מנת "לרכך" את קצוות העור החדים המוגדרים כחריגים,והתהליך מסייע להעניק לעור מראה חלק ובוהק יותר, כזה שנראה לרענן ומלא חיוניות.

מתי כדאי לנקוט בתהליך?
השימוש הפופולארי ביותר בהליך ה Dermabrasion מבוצע על מנת לשפר את המראה של עור פנים אשר נותר לעיתים עם חזות מצולקת בשל הסיבות הבאות:


    • צלקות הנגרמות כתוצאה מתאונות
    • השפעה של ניתוחים קודמים
    • החלקה של קמטים סביב הפה.
    • הסרה של גידולים טרום סרטניים.(דרמה-פילינג dermaplaning)
    • הסרת צלקות אקנה עמוקות.

הליך ה Dermabrasion מבוצע לעיתים באופן יחיד או בשילוב הליכים כמו דרמה-פילינג, מתיחת פנים, הסתרת צלקות או קילוף כימי, קחו בחשבון כי Dermabrasion מתגלה לעיתים כאחד מן התהליכים היעילים ביותר להסרת שכבות עור פגוע.

בעוד שהתחדשות פנים ודרמה פילינג משמשים לתיקון פגמים עמוקים כגון צלקות אקנה, הרי שהגישה הכימית עשויה להיות לעיתים גם הפתרון הנכון ביותר עבור אנשים עם עור כהה מעט. במיוחד כאשר מטפלים באזורים מוגבלים. טכניקת ה Dermabrasion והדרמה פילינג הם הליכים רפואיים הנוטים לייצר פחות שינויים קיצוניים, ומובילים לפחות ניגודים בצבע העור המקורי.

כיצד אני יודע/ת האם אני מועמד טוב עבור תהליך ה Dermabrasion

הן Dermabrasion והן דרמה פילינג יכולים להיות בעלי השפעה דרמטית על המראה החיצוני שלכם ועל הביטחון העצמי הרב והסיפוק כתוצאה שתחושו מהשיפור שלו, אך חשוב לדעת כי לא כל טיפול יסיר את כל הצלקות ואת כל הפגמים או בהכרח ימנע הזדקנות. לפני שאתם מקבלים את ההחלטה הסופית לקבל טיפול ליטוש עור מסוג זה, כדאי לחשוב היטב ולשקול מה הן בדיוק הציפיות שלכם ולדון בתוצאות הריאליות הצפויות בשיתוף עם הרופא שלכם.

גברים ונשים בכל הגילאים, מצעירים עד מבוגרים, יכולים להפיק תועלת מתהליך ה Dermabrasion והדרמה-פילינג. למרות שאנשים מבוגרים נוטים להתרפא לאט יותר, הרי שגורמים חשובים יותר הם סוג העור שלכם, צבעו וההיסטוריה הרפואית הייחודית לכם. אנשים המפתחים פריחות אלרגיות או תגובות עוריות אחרות, פצעים קרים או בעיות עור אחרות עלולים לחוות התלקחות דלקתית. אם יש לכם נמשים רבים, הם עלולים להעלם באזור המטופל.

האם זהו תהליך מסוכן?

Dermabrasion ודרמה פילינג הם הליכים הנחשבים להליכים בטוחים כאשר הם מבוצעים על ידי רופא מוסמך לנושא. הסיכון הנפוץ ביותר הידוע הוא שינוי בפיגמנטציה של העור הנגרמת על ידי חשיפה לשמש בימים או שלאחר הניתוח, זו עלולה להתרחש אצל חלק מהחולים. חלק מהחולים אף עשויים למצוא כי עורם נשאר מעט בהיר יותר או לגלות כתמים או נקבוביות עור מוגדלות. זיהומים וצלקות ניתוחיות במקרה זה הם נדירים למדי ומרבית התופעות נפתרות מעצמן או במקרה חריג על ידי טיפולים בתרופות הכוללות סטרואידים במקרה הצורך. הדרך הטובה ביותר למנוע סיבוכים היא פשוט לבחור ברופא העור הטוב והמתאים ביותר עבורכם ולהישמע לכל הנחיות ההחלמה שלו.

בהתייעצות הראשונית עם הרופא, תילקח בחשבון כל ההיסטוריה הרפואית שלכם ותישלחו לבצע בדיקות שגרתיות. כמו כן תקבלו הסבר מקיף על הגורמים היכולים להשפיע על תוצאות הניתוח שלכם כגון: גילכם, מצב עורכם וההשפעות של ניתוחים פלסטיים קודמים.
בחירת הרופא המתאים במקרה זה חשובה ביותר, אחרי הכול, אלו הפנים שלכם, החלק הגלוי והחשוב ביותר שלכם.

כמה זמן זה לוקח?

ההליך יכול להתבצע בין מספר דקות ועד לשעה וחצי, תלוי בגודל משטח העור המעורב בטיפול. לעיתים יש צורך לחזור על ההליך כמה פעמים, במיוחד כאשר הצלקות המטופלות עמוקות או ששטח העור המעורב בו גדול במיוחד.

כיצד מתבצע ההליך?

רופא העור יגרד את השכבה החיצונית ביותר של עור הפנים במברשת מתכת מחוספסת, וימשיך בפעולה זאת עד שיגיע לרמה הבטוחה שתהפוך את הצלקת או הקמט לגלויה ונראית כמה שפחות. מיד לאחר ההליך, העור שלכם עשוי להיות אדום ונפוח ואכילה או שיחה עלולים להתגלות כמשימה מעט קשה... אך ניתן לטפל בקלות בכאבים אלו באמצעות תרופות או משחות מתאימות והנחיות החלמה מדויקות שתבלו מרופא העור.

מתי חוזרים למצב הרגיל?

במהלך השבועות הראשונים שלאחר ההליך העור החדש שלכם יהיה מעט נפוח רגיש ובעל נטייה לצבע ורוד. במהלך התקופה הזו מומלץ לכם לחזור לשגרה אט אט ולחדש את הפעילויות הרגילות שלכם. משך הזמן בו תרצו להימנע מחזרה לעבודה נמשך כשבועיים לערך ולגבי חידוש פעילויות ספורטיביות, אלו דורשות תהליך חזרה איטי יותר של בין ארבעה עד שישה שבועות. מעל לכל חשוב להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש עד לחזרה תקינה לפעולה של הפיגמנטים בעור למשך כחצי שנה.

ד"ר קרן בן ארי - רפואה אסתטית
http://www.drskin.co.il/  
מומחית לרפואת עור, רפואה אסתטית, אנטי-אייג?ינג,מילוי קמטים, בוטוקס, פילינג, העלמת כתמים, הסרת שומות ונגעים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב