דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמירה על היגיינת השיניים אצל נשים 

מאת    [ 27/03/2016 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3839 פעמים ]

היגיינת השיניים היא מרכיב חשוב במראה החיצוני ובבריאות של כולנו – נשים וגברים כאחד

שמירה על היגיינת השיניים היא לא משימה של "זבנג וגמרנו", ולא מדובר במשימה נקודתית שבה אנחנו יכולים להתמקד בתקופה מסוימת ולהזניח בתקופות אחרות. מדובר במשימה יום יומית, שצריכה להפוך לחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו באופן יום יומי. אנחנו מדברים, כמובן, על משימות כמו צחצוח השיניים – אבל למעשה מדובר בהרבה יותר מכך, ונפרט על כך בהמשך. חשיבותה של היגיינת השיניים שלנו היא גדולה מאוד מכמה וכמה סיבות – הסיבה הראשונה היא כמובן אסתטית, ואסתטיקה דנטלית מהווה מרכיב בלתי נפרד מהמראה החיצוני שלנו ככלל, ודאי כאשר מדובר בנשים. הסיבה השנייה היא הבריאות שלנו ככלל – כאשר מעבר לכאבי שיניים ובעיות שיניים נקודתיות, הוכח כי יש קשר בלתי משתמע לשתי פנים בין בעיות חניכיים לבין סיכון ללקות במחלות לב ובאירועי מוח. בקיצור, עלינו לשמור על היגיינת השיניים שלנו, וכעת ניגע בהיבט הנשי של משימה זו.

האם ישנן סיטואציות דנטליות ספציפיות לנשים, ועל מה להקפיד בשמירה על היגיינת שיניים לנשים?


    • במה מיוחדת האישה בפן הדנטלי? התשובה לשאלת הספציפיות של נשים בכל מה שנוגע להיגיינת השיניים נוגעת בגוף האישה כולו, ובהיבטים ההורמונליים והאישיים השונים העוברים על גוף האישה, ולא עוברים בגוף הגבר. במהלך היריון ובמהלך שינויים הורמונליים אחרים (גיל הבלות, לדוגמה), גוף האישה עובר זעזוע הורמונלי לא קטן – ובמקרים רבים הסיטואציה הפיזית והנפשית הזו יכולה להשפיע גם על כל מה שקשור לאסתטיקה דנטלית ולבריאות השיניים של האישה. במקרים רבים, את ההידרדרות הזו תלווה גם חוסר חיוניות של האישה שלא תגיע לרופא השיניים בזמן, וכך המצב רק יחמיר. עם זאת, ההתמודדות עם המצב הזה נובעת גם כאן מאורח חיים נכון.
    • אורח חיים דנטלי בריא – אורח חיים דנטלי בריא שמקפיד על אסתטיקה דנטלית כמו גם על היגיינת השן ובריאות החניכיים הוא אורח חיים שמלווה את האישה גם דרך שינויים הורמונליים משמעותיים למדי. אורח החיים הבריא בהיבט דנטלי מתבטא כמובן בצחצוח שנים נכון, שימוש באביזרים ובתכשירים דנטליים שונים וכדומה – אך באותה המידה הוא נוגע גם בשגרה הבדיקות והטיפולים המקצועיים עליהם האישה מקפידה דרך קליניקה דנטלית איכותית ומקצועית. ישנן לא מעט קליניקות דנטליות שיודעות להתאים טיפול נכון לנשים במצבים שונים, כולל במצבים של היריון בהם יש צורך בזהירות ועדינות מיוחדת – והקפדה על פנייה לקליניקות שכאלה באופן תקופתי ונכון לשמירה על בריאות השיניים היא חשובה במיוחד בבריאות ובמראה של האישה.

שגרה איכותית ונכונה של בריאות הלסת לא מהווה תחליף לגורם מקצועי מטפל

כאמור, שגרה נכונה של הקפדה על היגיינה ואסתטיקה דנטלית לא באה כתחליף לרופאי שיניים, לבדיקות ולטיפולים רלוונטיים. ולכן, נשים – כאשר אתן מרגישות בעיה בשיניים או התרופפות של השגרה הבריאה שלכן, אסור לכן להסס ועליכן לפנות לגורם מקצועי ואיכותי שיעזור לכן לחזור לתלם בהקדם, גם בתקופות קשות יותר.

שיר לוי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב