דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת חדקונית הדקל מהם השיטות המקובלות. 

מאת    [ 15/03/2016 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1819 פעמים ]

 חדקונית הדקל חיפושית אשר תוקפת  את עצי דקל צעירים. החדקוניות הבוגרות אוכלות את גזע הדקל וגורמים  נזק לעץ, אך את הנזק הכי גדול ביותר  הזחלים  אשר נוברים אל תוך לב הדקל ומסוגלים להגיע עד לעומק של מטר. החדירה אל לב הגזע גורמת להצהבה ולנבילה של כפות הדקלים ואף להריגת העץ. כאשר מתגלים הסימנים להימצאות חדקונית הדקל העץ התמר, העץ כבר נגוע ורוב הנזק כבר נעשה. המלחמה בחדקונית הדקל דורשת ידע מקצועי רב וציוד מיוחד,

לא כל מדביר ידע לבצע בהצלחה את הדברת חדקונית הדקל.

חדקונית הדקל מסוגלת להמית את עצי הדקל. כאשר היא חודרת אל גזע העץ היא גורמת להצהבה ולנבילה של העלים. צמרת העץ תיפגע ראשונה, עליה יצהיבו וינבלו, אחרי הצמרת ייפגעו הענפים, מהחלק העליון של העץ כלפי מטה. כאשר מתגלים הסימנים, הנזק כבר נגרם. בדרך כלל רוב הסימנים מתגלים לאחר שהעץ כבר נגוע תקופה ארוכה, כשישה חודשים בממוצע.

הדברת החדקונית מתבצעת באמצעות תמיסה מיוחדת על בסיס מים המכילה חומר רעיל בשם קונפידור. את התמיסה מרססים על קודקוד העץ בעזרת מוט טלסקופי גבוה המחובר למרסס ומורכב על גבי רכב ייעודי. על פעולת ההדברה יש לחזור אחת לשלושה חודשים עד לפתרון הסופי של הבעיה. מדביר מקצועי ומנוסה ידע להעריך כמה פעמים צריך לחזור על הפעולה.

הדברת חדקונית הדקל נעשית באמצעות החדרת תמיסה של חומרי הדברה אל תוך גזע העץ. השקיית העץ בתמיסה מיוחדת נעשית באמצעות מוט טלסקופי ייעודי, המגיע לכל גובה בלב עץ הדקל. המוט מחובר למרסס ומורכב על גבי רכב מיוחד.

רק מדביר מקצועי המכיר היטב את סימני הזיהוי של החרק, את מחזור החיים שלו ואת כל שיטות ההדברה ידע לבחור עבורכם את השיטה המתאימה ולמנוע את שובה של חדקונית הדקל.

המלחמה בחדקונית הדקל היא אחת המלחמות הקשות מאחר והחדקונית נחשבת למזיק שקשה להדביר אותו. הסימנים המעידים על הימצאות המזיק בתוך העץ מתגלים רק לאחר שהמזיקים כבר נמצאים בעץ לפחות חצי שנה ורוב הנזק כבר נעשה.

כיום מנסים להתמודד עם הבעיה באמצעות פעולות מניעה המבוססות על לכידה המונית של המזיקים במלכודות המכילות פרומון, תערובת צמחית ותכשירים כימיים. בכל מקום שבו מתעורר החשד להימצאות המזיק, חשוב להזעיק מיד מדביר המומחה בתחום הדברת חדקונית הדקל.

החקלאים רואים בחדקונית הדקל אויב מר. הם סופגים הפסדים כספיים כבדים ונאלצים לחסל מטעים שלמים. קיים חשש רציני שאם לא יצליחו להתגבר על המזיקים ולהדביר אותם בהצלחה, ענף שלם של חקלאות עלול להתמוטט.

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב